Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan13 apr 2022, 08:51

 328  Yens
Fervente mollenjager schreef: 12 apr 2022, 00:45 ...Ik vind trouwens dat er weinig gezegd wordt over de groep van dit jaar, maar wat een heerlijke groep is me dit zeg.
Zeer terecht opgemerkt. Ze "hangen" zeer goed tesamen, wat ook weer eens een pluim voor de programmamakers mag zijn die ons elke reeks weer een leuke groep aan kandidaten brengt.
Buiten de goede cohesie en plezier binnen de groep werd ik voorbije zondag vooral geraakt door hun groot empathisch vermogen (naar Philippe). Allemaal mensen met een grote maturiteit die (blijkbaar) zeer nuchter in het leven staan. Exemplarisch en chapeau af voor hen. 👍🏻
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2022, 00:12

 2834  Uma
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het voorlopig toch ook een minder seizoen vind. Algemeen dan. Bij mij waren Vietnam en Mexico ook de 2 beste seizoenen.
Mexico was erg intensief (je had er toch echt wel een goeie conditie voor nodig bij momenten) en had een schitterende groep, Vietnam was evenzeer geweldig mooi met een fantastische groep én leuke opdrachten, Griekenland was het seizoen van de mindfucks en de spanning. Dit seizoen is voorlopig iets te weinig van beide. Ik ben nog geen enkele keer van mijn figuurlijke stoel gevallen of aan het scherm gekluisterd geweest zoals bij het Skydiveverhoor, de Vuurwerkeliminatie, de Molkeuze-misschienschermen of de luchthavenkoffertjes. Het is zelfs niet zo grappig/absurd als met pakweg Christian die een baguette steelt in een winkel in Griekenland, Joeri die zijn lach niet kan inhouden bij het chique diner of Steve die geblinddoekt piñatas 'in frieten vaneen' slaat.

Al kan ik niet goed toeschrijven waaraan het allemaal exact ligt, het is een gevoel dat algemeen wat overheerst, niet specifiek op één aspect te pinpointen. Het is een beetje vanalles.. De spanning ontbreekt, de groep spreekt mij minder aan, de locatie spreekt mij persoonlijk wat minder aan, de opdrachten zijn zelden spannend. Het geheel is wat kleurloos op een manier. En uiteraard had ik ook de pech dat ik de grootste spoiler ooit niet heb kunnen vermijden..
Soit. Het geheel komt wat geforceerder over en het doet me zelfs denken dat het misschien nu eens écht het moment is om een pauze van één of twee jaar in te gelasten. Even de producers laten rusten en laten herbronnen. Al zal dat nooit gebeuren voor een tv-zender die qua kijkcijfers afhankelijk is van twee programma's waar dit er één van is.. Liever uitmelken voor de kijkcijfers dan even "reculer pour mieux sauter"..

Desalniettemin weten we allemaal meer dan goed genoeg dat het seizoen meestal pas rond aflevering 4-5 écht op gang komt. Wanneer de zoektocht naar de Mol spannender wordt, wanneer de groep hechter wordt, wanneer we de kandidaten beter leren kennen, et cetera.
So we don't give up.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 09:50

 8153
Ik kan je eigenlijk wel volgen. Maar het moet gigantisch moeilijk zijn om het hoge niveau te kunnen blijven aanhouden.
Ik denk dat dit jubileumseizoen een beetje genekt wordt door het feit dat ze knipogen naar vorige seizoenen wilden geven met gelijkaardige proeven. Een leuk idee, maar als puntje bij paaltje komt vinden de meeste mensen doorgaans een cover nooit zo goed als het originele nummer.
Door proeven te "recyclen" is de spanning ook wat weg. Geldkoffertjes verdelen en liegen bij een ondervraging? We vinden het niet zo spannend als de eerste keer. Een kookproef die volledig de mist ingaat? We vinden het niet zo grappig als de eerste keer. Enz.
Maar blijf het allemaal maar eens verzinnen! Als je dan ook nog de pech hebt dat dé 2 sfeermakers van het seizoen er vrijwel meteen uit liggen, de week erna iemand uit vrije wil opstapt omwille van een blessure en de week daarna de mol bezwijkt onder de druk... Het zat de makers echt niet mee dit seizoen.
Smaken verschillen natuurlijk maar bij mij staan Mexico en Vietnam met stip op 1, zowel door de proeven als door de groep, het land en de mol. De groep van Griekenland vond ik, op Bart en Christian na, niet de leukste groep. Duitsland kon mij als land niet bekoren maar Isidoor, de jodelproef en de grappigste mol ooit maakten veel goed.
Gebruikersavatar

JBB17 apr 2022, 11:33

 439  Uma
Het zit dit seizoen inderdaad niet echt mee...
Cedric schreef: 17 apr 2022, 00:12 Ik moet eerlijk toegeven dat ik het voorlopig toch ook een minder seizoen vind. Algemeen dan. Bij mij waren Vietnam en Mexico ook de 2 beste seizoenen.
Mexico was erg intensief (je had er toch echt wel een goeie conditie voor nodig bij momenten) en had een schitterende groep, Vietnam was evenzeer geweldig mooi met een fantastische groep én leuke opdrachten, Griekenland was het seizoen van de mindfucks en de spanning. Dit seizoen is voorlopig iets te weinig van beide. Ik ben nog geen enkele keer van mijn figuurlijke stoel gevallen of aan het scherm gekluisterd geweest zoals bij het Skydiveverhoor, de Vuurwerkeliminatie, de Molkeuze-misschienschermen of de luchthavenkoffertjes. Het is zelfs niet zo grappig/absurd als met pakweg Christian die een baguette steelt in een winkel in Griekenland, Joeri die zijn lach niet kan inhouden bij het chique diner of Steve die geblinddoekt piñatas 'in frieten vaneen' slaat.

Al kan ik niet goed toeschrijven waaraan het allemaal exact ligt, het is een gevoel dat algemeen wat overheerst, niet specifiek op één aspect te pinpointen. Het is een beetje vanalles.. De spanning ontbreekt, de groep spreekt mij minder aan, de locatie spreekt mij persoonlijk wat minder aan, de opdrachten zijn zelden spannend. Het geheel is wat kleurloos op een manier. En uiteraard had ik ook de pech dat ik de grootste spoiler ooit niet heb kunnen vermijden..
Soit. Het geheel komt wat geforceerder over en het doet me zelfs denken dat het misschien nu eens écht het moment is om een pauze van één of twee jaar in te gelasten. Even de producers laten rusten en laten herbronnen. Al zal dat nooit gebeuren voor een tv-zender die qua kijkcijfers afhankelijk is van twee programma's waar dit er één van is.. Liever uitmelken voor de kijkcijfers dan even "reculer pour mieux sauter"..

Desalniettemin weten we allemaal meer dan goed genoeg dat het seizoen meestal pas rond aflevering 4-5 écht op gang komt. Wanneer de zoektocht naar de Mol spannender wordt, wanneer de groep hechter wordt, wanneer we de kandidaten beter leren kennen, et cetera.
So we don't give up.
Goede beschrijving!
Met de locatie ben ik het ook eens. Voorlopig heb ik niet het gevoel: wow, die Canarische Eilanden daar wil ik zeker ook eens naartoe.
Met vrijwel alle andere bestemmingen had ik dat wel (zelfs het zuiden van Duitsland).

Een pauze inlassen, tja, het zou geen kwaad kunnen inderdaad. Maar ik zie het ook niet gebeuren...
Als ze volgend jaar opnieuw een reeks maken, geloof ik wel oprecht dat het terug beter zal zijn. Ik vermoed dat corona nog altijd de zaken bemoeilijkt heeft dit jaar (de hele uitwerking via online meetings moeten doen bv.? Of qua locatie toch maar voor een 'veilige' optie gegaan: eilandengroep met vooral natuur? Of zelfs gewoon zoals de meeste mensen, inclusief mezelf: een mentaal dipje in de 'goesting' en creativiteit o.w.v. al die covidmaatregelen en onzekerheden?)
En ze hebben dit jaar precies al alle pech gehad, dus de kans dat dat volgende keer nog eens gebeurt, is klein 😉

De aflevering van vanavond vind ik wel belangrijk voor dit seizoen. Het kan plots opnieuw heel boeiend worden... of niet 😜
Gebruikersavatar

julieke.vdw17 apr 2022, 14:58

 106  Uma
Als ze volgend jaar opnieuw een reeks maken, geloof ik wel oprecht dat het terug beter zal zijn. Ik vermoed dat corona nog altijd de zaken bemoeilijkt heeft dit jaar (de hele uitwerking via online meetings moeten doen bv.? Of qua locatie toch maar voor een 'veilige' optie gegaan: eilandengroep met vooral natuur? Of zelfs gewoon zoals de meeste mensen, inclusief mezelf: een mentaal dipje in de 'goesting' en creativiteit o.w.v. al die covidmaatregelen en onzekerheden?)
@JBB Heb ik dat gedroomd of kan het zijn dat ik vorig jaar al ergens in een artikel gelezen heb dat de programmamakers (ik dacht Joren en Mathias) al wat moeite begonnen te ondervinden bij het bedenken van de opdrachten en dat ze stilaan klaar waren om de fakkel aan iemand anders door te geven..? Correct me if I'm wrong! Na zoveel jaren zijn ze misschien ook gewoon toe aan iets anders waar ze hun creativiteit op kunnen loslaten. Als dat zo is, krijgen we misschien volgend jaar een (gedeeltelijk) andere ploeg, dat zou al een grote impact kunnen hebben. Dat kan zowel in de positieve als negatieve zin natuurlijk, maar ik heb er vertrouwen in! ✅

EDIT: persoonlijk denk ik ook dat het na dit seizoen X het ideale moment zou zijn om een pauze in te lassen. 👍🏻 Eigenlijk waren ze beter na een hoogtepunt even gestopt. Dit seizoen is ook voor mij - zoals bij anderen lees ik - iets minder. Ik mis ook iets, ik kan er de vinger niet goed op leggen. Waarschijnlijk is het een verzameling van dingetjes.
Gebruikersavatar

karine.ke17 apr 2022, 22:56

 38  Uma
Mijn favoriete jaren zijn Mexico en Griekenland. Maar alle andere jaren tot hiertoe vond ik spannend.
Dit jaar was bij mij vrijwel onmiddellijk een flop.
Ik had vrij vlug door dat bij de briefing, de reacties van Philippe kwamen en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet schrok ( gelet op de inhoud van die reacties) dat hij stopte.
Ik had het zeer moeilijk met de opzettelijke of onopzettelijke maar dan zeer onhandige boycotacties van Manu.
Ik vond het erg dat de meeste kandidaten ( met uitzondering van Bert en Jens), gesloten waren. Zelfs van Anke, die toch behoorlijk veel praat, weet je niets.
Ik hield in de vorige jaren van de afgelegen prachtige locaties. Dit jaar zie je zeker op Gran Canaria, andere mensen rondlopen
Ik vind eigenlijk de opdrachten wel goed gevonden, maar vaak veel te ingewikkeld en kon het best wat soberder.
En vooral vind ik het spijtig dat de personen die toen philippe nog de mol was, het beste scoorden, nu blijkbaar zonder enig voordeel moesten starten. Ik heb daar een zeer dubbel gevoel bij.
Ik hoop toch wel dat er volgend jaar een nieuwe mol is, waarbij de makers hebben geleerd uit hun fouten van dit jaar.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager17 apr 2022, 23:52

 130  Uma
Ik begrijp de kritiek toch niet echt hoor op dit seizoen. De verwachtingen worden steeds groter en groter met de jaren, maar ik vind dit jaar ook redelijk stevig qua fysiek.
Er zitten moeilijke opdrachten tussen, iets makkelijkere en ook iets fysiekere. Op zich zou de locatie niet mogen uitmaken, het is het spel 'de mol' dat belangrijk is voor mij. Als dat nu Vietnam (waar ik ooit naar toe wil trouwens) is of Spanje (waar ik momenteel ben 😛 ), ik leer nieuwe mensen kennen en je doet mee aan iets waar je al lang fan van bent.
Beetje teleurstellend om te lezen.

En zeggen dat je het meteen doorhad van je mol, geloof ik nergens van.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 23:53

 3547  Sven
Ik moet zeggen dat het seizoen mij ook wel niet ontgoocheld ze. Of de groep.
Ik geniet er dit jaar terug van!
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager17 apr 2022, 23:58

 130  Uma
Inderdaad, plus het feit dat er zelf vandaag 2 mollen waren (de bezoeker en de mol zelf) is ook gewoon leuk gevonden. Ja, de groep neemt soms overhaaste beslissingen. Wacht nu eens ff mensen met kritiek te geven vooraleer De Mol gedaan is.

Er is nu ook iets speciaals aan de hand met de finale blijkbaar. Benieuwd.
Jens die terugkomt.
Vooral in de eerste aflevering knipogen naar de voorbije seizoenen.
Niet voorzien uiteraard, maar de mol valt weg. Leuk om te zien hoe ze dat oplossen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 apr 2022, 00:10

 767  Yens
Om het hier ook even terug wat positiever te maken (al mag iedereen natuurlijk zijn mening hebben, hoe smaken toch zo kunnen verschillen)... Ik vind het weer een top-seizoen! De eerste aflevering was meteen van een hoog niveau naar mijn mening en eigenlijk kunnen zo goed als alle opdrachten tot nu toe mij wel bekoren. Ook de Canarische Eilanden stellen voor mij niet teleur. We zien opnieuw prachtige landschappen en het is een nieuwe originele locatie, waarvan ik niet het gevoel hebben dat we die in één van de eerdere reeksen al eens gezien hebben.

De kandidatengroep is fantastisch! Net als elk jaar weer een mix van verschillende soorten mensen, die elk op hun eigen manier leuk en bijzonder zijn. Met name Anke vind ik er na deze aflevering bovenuit springen als hele leuke en fanatieke kandidaten. Heel tof om te zien hoe ze vol voor het spel lijkt te gaan en een discussie daarbij niet uit de weg gaat. Daarnaast is ook Jens iemand die zeker minstens het vermelden waard is, spijtig dat hij niet wat langer kon blijven.

Misschien dat sommige mensen bewust/onbewust toch een beetje teleurgesteld zijn in het vertrek van de oorspronkelijke mol, al was dat wel de enige juiste keuze. Ik was dat zelf eerst ook een beetje, maar de aflevering van vanavond heeft mij opnieuw getoond dat het een geweldig programma is en dat een nieuwe mol in de helft van de reis toch ook weer een nieuwe en speciale laag geeft aan het spel.

Ik blijf alvast met veel plezier verder kijken en ben heel benieuwd wat ze voor de rest van het seizoen voor moois nog in petto hebben. Wat mij betreft is het dus zeker nog geen tijd voor een (tijdelijke) pauze, ze halen voor mij keer op keer opnieuw het niveau van die lat die ze voor zichzelf zo hoog gelegd hebben in de afgelopen jaren. Wat een heerlijk programma! 😍
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12