Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

karine.ke11 apr 2022, 03:18

38  Uma
Respect voor de beslissing van Philippe
Respect voor de bewonderenswaardige wijze waarop de productieploeg dit heeft aangepakt.
Maar op dit moment besef ik pas ten volle hoeveel respect die 9 andere mensen die ooit mol waren verdienen. Waaronder oa een zeer jong meisje met een moeilijke achtergrond die ons , wat mij betreft, de leukste reeks ooit bezorgde en waaronder een andere jonge vrouw die zonder enige voorbereiding tot mol werd aangesteld en het er al bij al ook goed van af bracht.
Je denkt misschien makkelijk : oh leuk mol zijn, ik ga zonder schrik door tot het einde. Maar je beseft misschien te weinig hoe eenzaam het kan worden

anja.mathijs11 apr 2022, 08:16

391  Uma
Enorm “Respect “ voor Philippe, programmamakers en crew en overige kandidaten, na de aflevering van gisterenavond.

Philippe, moest je dit ooit lezen, je bent een goede mol geweest, twijfel daar echt niet aan.
En respect voor je, om te luisteren naar je lichaam en je eigen grenzen te respecteren.
Gezondheid moet altijd primeren.
Respect ook, aan dit mooie programma en de programmamakers, om zo eerlijk en empatisch hierover te communiceren.
Respect tenslotte ,voor de overige kandidaten, jullie reacties van bezorgdheid, medeleven en begrip.

Ikzelf zal zeker dit jubileumseizoen blijven volgen.

Wielewaal11 apr 2022, 08:24

55  Uma
massis schreef: 10 apr 2022, 23:48 Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!
Ging me dan eerder over hints die ‘de mol’ zelf zou doen. Uitspraken van eerdere mollen, tikken met de vingers, zitten op stoel X,… die gaan dus allemaal niet op

filiep.portugees11 apr 2022, 08:29

407  Uma
En de geschiedenis herhaalt zich: ik zat weer op de verkeerde mol. 😃
Maar in tegenstelling tot andere jaren krijg ik nog een herkansing.

Alle respect voor de Mol, het is pas op zo'n moment dat je beseft hoe psychologisch zwaar dit is.
En als je niet meer durft slapen dan gaat je gezondheid natuurlijk heel snel achteruit.
Het verwondert mij dat hij daar in de laatste aflevering nog zo'n zware fysieke inspanning geleverd heeft.
Doe het maar eens als je al dagen slaaptekort hebt.

Delirivm11 apr 2022, 08:45

101  Sven
Social schreef: 11 apr 2022, 01:07 Ik begrijp het allemaal wel, maar het is en blijft een mislukt seizoen, er lopen cruciale dingen mis, echt pech. Het is duidelijk dat ze er deze keer toch naast zaten met de casting van de mol. Was er niet de persoon voor, allemaal makkelijk gezegd natuurlijk, achteraf.

Gelukkig blijft het fijne televisie en is de zoektocht maar een onderdeel van het grote geheel. Ze gaan het niet meer kunnen rechttrekken, maar de nieuwe mol gaat dat wel goed doen denk ik.
We hebben al een goed seizoen achter de rug en het tweede luik moet nog uitgezonden worden. Hoe kan je dan van een mislukt seizoen spreken? Dat jij dat vindt, alle begrip, maar 'het is en blijft een mislukt seizoen' is dan een iets te stoute uitspraak.

zoekenmaar11 apr 2022, 09:05

32  Sven
Wat een aflevering. Zonde dat Philippe zijn rol niet heeft kunnen voortzetten maar alle begrip voor zijn moedige beslissing en een duim voor de crew die heel hun scenario moeten omgooien. Ook een pluim voor Gilles de Coster zijn woorden over Philippe in Café De Mol.
Philippe was mijn hoofdverdachte en nu zit ik hier met een dubbel gevoel van "ja", mijn intuïtie zat goed en tegelijk nondepiep mijn mol is nu uit het spel. Het is en blijft een spel (niks meer maar ook niks minder) . Op naar zondag .

magali.dereu11 apr 2022, 09:12

184  Sven
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat er mensen zijn die hier negatief op reageren? Dat De Mol een betere casting had moeten doen, dat Philippe zogezegd zwak was (hallow?), ... Mensen die zulke dingen zeggen, hebben duidelijk zelf nooit problemen gehad met hun mentale gezondheid. Philippe, you did a great job!

mjohlan11 apr 2022, 09:33

328  Yens
Mijn grootste respect voor Philippe en de programmamakers die (mentale) gezondheid boven persoonlijke ego wisten te stellen.
@Philippe Minguet: Je zeer moedige beslissing tijdens dit spel maakt je in real life een nog mooiere mens. Veel sterkte.

peter.delen11 apr 2022, 09:39

5  Uma
Cadfael schreef: 11 apr 2022, 00:11 Ik vind het ook mooi hoe de makers het in beeld hebben gebracht. De vorige afleveringen wezen al naar het feit dat de mol het moeilijk had. Deze aflevering werd er ook enkele keren naar verwezen. Uma zei bijvoorbeeld dat Philippe wat stiller was. In de keuzes bij bepaalde proeven zag je ook dat hij zich op de achtergrond hield. Anke vroeg hem ook of het met hem ging, omdat hij er wat bedrukt uitzag. Om één of andere reden voelde ik het ergens aankomen. De makers hebben mooi laten zien wat er exact gebeurd is en wat er speelde bij Philippe. Chapeau aan de makers om dit zo te laten zien, en ook proficiat aan Philippe om deze dappere keuze te maken. Desondanks blijf je een fantastische mol!
Absoluut mee eens. Ook een goede keuze van de programmamakers om het vertrek van de mol al enigszins 'op te bouwen'. Goed dat men het vermoeden laat groeien bij de kijkers en er geen 'shock' van maakt.

chicawah.janssen11 apr 2022, 11:06

8153
foxhunter schreef: 10 apr 2022, 22:55 Moedige maar zeer logische keuze van Philippe.
...
Maar als lieve man had hij het serieus zwaar in een groep, dat geeft wel een beetje te denken over de keuze voor Philippe als mol.
Heel moedig van Philippe! Hij is inderdaad een heel lieve man maar hij had echt dikke pech: niet alleen sprak hij in zijn slaap waardoor hij niet meer durfde slapen en daardoor totaal uitgeput raakte, hij kreeg op de koop toe te maken met een onwaarschijnlijk sterke groep van zeer intelligente kandidaten die, heel atypisch, vol voor de groep en de pot gingen.
Toen Philippe de non-stop ratelende ontdekster van de planeet Mericulus moest vervoeren in zijn maanbuggy, zei ik tegen mijn man "Miljaar, die Manu tettert zonder ophouden en is zó dominant en irritant bezig, zonder ook maar rekening te houden met haar partner! Ik zou haar uit mijn buggy zwieren. Ze kan dan autostop doen en hopen dat Sven haar oppikt." Dat was dus als kijker, relaxed en goed uitgeslapen op mijn lui gat voor de tv. Het moet voor uitgeputte Philippe de hel geweest zijn! En daarna nog die loodzware fietstocht...

Philippe, je bent een lieve schat en je was wél een heel goede mol! Chapeau man! ❤❤❤

lorenzo.dejongh11 apr 2022, 11:19

344  Sven
Ik vind het knap om dit aan te geven dat je het niet trekt en het niet goed gaat. Als dat faalgevoel eenmaal in je kop zit, dan gaat dat moeilijk weg. Zeker als je nog twee weken het vol moet houden, dat kan slecht aflopen.

Maar ook knap hoe de productie het om heeft gebouwd naar een 'opdracht' en hoe mooi het in beeld is gebracht. Het leek net alsof het een uitgedacht plan was qua opstelling, uitleg en camerawerk. Heel knap gedaan.

chicawah.janssen11 apr 2022, 11:21

8153
lorenzo.dejongh schreef: 11 apr 2022, 11:19 Maar ook knap hoe de productie het om heeft gebouwd naar een 'opdracht' en hoe mooi het in beeld is gebracht. Het leek net alsof het een uitgedacht plan was qua opstelling, uitleg en camerawerk. Heel knap gedaan.
Het leek niet zo, het was zo. Wees daar maar zeker van. Dit is waarschijnlijk het noodscenario dat ze al in 2016 klaar hadden voor mocht er iets met de mol gebeuren waardoor die niet verder kon.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14