Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

fluffy8218 apr 2022, 22:59

35  Yens
Wat mij het meest opviel was de afstandelijkheid tussen Yens en zijn vriendin. Iedereen was aan het knuffelen, kusjes geven, mekaar verliefd in de ogen kijken, aanrakingen,... Bij Yens? Niets. Geen knuffel, geen kus, zelfs zijn ogen waren leeg wanneer hij haar aankeek. Mijn eerste gedacht was "dat is zijn vriendin niet, die kennen mekaar amper". Yens de mol en zij een actrice? 🤔

joeri.michiels18 apr 2022, 23:17

176  Sven
Ze zullen elkaar wel kennen. Maar ik begin Yens hoe langer, hoe vreemder te vinden. 😏 Gewoon als persoon. Niet als mol.

julieke.vdw19 apr 2022, 00:07

106  Uma
fluffy82 schreef: ↑18 apr 2022, 22:59 Wat mij het meest opviel was de afstandelijkheid tussen Yens en zijn vriendin. Iedereen was aan het knuffelen, kusjes geven, mekaar verliefd in de ogen kijken, aanrakingen,... Bij Yens? Niets. Geen knuffel, geen kus, zelfs zijn ogen waren leeg wanneer hij haar aankeek. Mijn eerste gedacht was "dat is zijn vriendin niet, die kennen mekaar amper". Yens de mol en zij een actrice? 🤔
Ik zou dat niet meteen afstandelijkheid noemen. Zou kunnen dat Yens gewoon ongemakkelijk is bij dat soort PDA voor de cameralens. Mijn vriend en ik zien elkaar heel graag maar hij is zelf ook niet het kussend/knuffelend type in publiek, laat staan voor gans Vlaanderen. Mocht ik dus ooit meedoen aan dit programma en mijn bezoek komt af, zal je hier hoogstwaarschijnlijk ook zeggen dat mijn vriend een acteur is die ik amper ken! 😉

masterveecee19 apr 2022, 08:45

3547  Sven
Goh, na al die dagen die camera voor uw neus gezien te hebben, zou je er al aan gewend moeten zijn zeker?

chicawah.janssen19 apr 2022, 09:05

8153
joeri.michiels schreef: ↑18 apr 2022, 23:17 ik begin Yens hoe langer, hoe vreemder te vinden. 😏 Gewoon als persoon. Niet als mol.
Ik vind hem een letterlijk en figuurlijk kleurrijk figuur. Zalige gast! Ik moet wel bekennen dat ik val voor zijn mooie ogen. ☺️

koen.willen19 apr 2022, 09:38

187  Uma
Ik heb het filmpje dat de partner/bezoeker apart praat nog eens gezien. Daarin valt de partner/bezoeker van 2 mensen mij extra op. Ik had ze origineel getypt voor een Discord rond De Mol waar ik heel actief in ben, maar ik deel ze ook graag hier even! Enfin. Ik denk dat ze het beste hier past omdat het ook wel over de lichaamstaal (& uitspraken) gaat 😉

- Eerst over de afvaller. Bij Bert gebeurde iets onder de zin 'Nee, Bert is niet de mol'. Dus dit nemen we mee voor de rest te vergelijken.
- Hetzelfde zie je gebeuren bij Uma. De bezoeker van Uma zegt heel kort van 'Nee, Uma is de mol niet'. Niet echt verdacht of gewoon heel simpel omheen gepraat.
- En bij Yens was het van 'Nee, Yens is niet de mol' 'Helaas. Hij zou potverdikke een goede mol kunnen zijn, maar nee.'. De vriendin geeft veel meer informatie dan nodig is.
- Omdat Uma en Yens ongeveer op dezelfde toon als Bert praten, schat ik de kans kleiner dat hun De Mol zijn.

- Bij Manu was het van 'dat is moeilijk in te schatten'. Dit is meer neutraal en niet echt duidelijk, ik zag ook niets vreemd.

De twee mensen die mij het meeste opvallen zijn Sven en Anke:
- De bezoeker van Sven zegt dat hij een goede mol zou kunnen zijn. En daarna kijkt hij wat om zich heen en je ziet hem ook slikken. Terwijl als hij De Mol zou zijn en je zegt dat hij een goede mol is je dat niet zou moeten doen die twijfel want je weet met 100% zekerheid dat hij het goed gaat doen.
- De bezoeker van Anke zegt een hele rare zin: 'Ik heb het altijd gezegd van ja de kans bestaat altijd ze de mol... dat ze de mol is, 100%'. Dit is wel een hele rare verspreking. Uit zenuwachtigheid omdat ze bang zijn om te verraden dat Anke De Mol is?

Samengevat. Omdat Uma en Yens ongeveer hetzelfde zeggen als Bert sluit ik ze meer uit nu. Manu is vrij neutraal dus moeilijk in te schatten. Voor Sven was de bezoeker misschien wel te zenuwachtig voor hem meer naar voren te brengen als mol zodat mensen hem meer verdenken. De bezoeker van Anke wilde naar mijn gevoel haar niet uitsluiten, maar eerder neutraliseren, wat mislukt is door de vreemde zin die hij zei.

Ik heb Uma in mijn geval als verdachte nog altijd niet uitgesloten, maar bij mij is Anke door dit wel nog meer naar de voorgrond gekomen.

foxhunter19 apr 2022, 10:14

100  Sven
@koen.willen '
Citaat:
' Eerst over de afvaller. Bij Bert gebeurde iets onder de zin 'Nee, Bert is niet de mol'. Dus dit nemen we mee voor de rest te vergelijken.
- Hetzelfde zie je gebeuren bij Uma. De bezoeker van Uma zegt heel kort van 'Nee, Uma is de mol niet'. Niet echt verdacht of gewoon heel simpel omheen gepraat. '

Logica: Bert en Uma reageren hetzelfde, stonden tot nu toe op dezelfde wijze in het spel, Bert is niet de mol, dus Uma ook niet.
De aanname dat Uma het dan niet is, is logisch maar niet per se juist. Montagetechnisch kun je zo toch prima verbloemen dat Uma wel de mol is? Je kan ook zeggen dat ze uit de wind wordt gehouden door deze montage.

Jay-Lo19 apr 2022, 13:19

1690  Sven
De duo's worden gevraagd om een reactie. We weten ook niet of die opname is gemaakt voor of na de opdracht, stel, na het ontbijtje.
De vraag is voor iedereen: Zou ...... de mol kunnen zijn? Het antwoord varieert van "Nee, niet de mol", "Ik weet het niet zo goed." tot "....zou een goede mol kunnen zijn, zou de mol kunnen zijn".
Op dat moment wordt de bezoeker op de hoogte gebracht dat zijn/haar partner/broer de mol wel degelijk is en dat die wordt betrokken bij een opdracht waar die mag helpen mollen.
Bij de mol gebeurt een briefing, bij de kandidaten gewoon een gesprekje over karakter, relatie, grappige momentjes.

julieke.vdw19 apr 2022, 14:29

106  Uma
masterveecee schreef: ↑19 apr 2022, 08:45 Goh, na al die dagen die camera voor uw neus gezien te hebben, zou je er al aan gewend moeten zijn zeker?
Ik snap wat je bedoelt, en Yens zal daar zeker al gewend aan zijn. Ik bedoelde algemener dat niet iedereen graag kust of knuffelt waar andere mensen bij zijn. Ons zul je dat bijvoorbeeld niet rap zien doen op straat en dus al zeker niet voor een cameraploeg. Ik kan niet weten of zij voor dezelfde reden wat 'afstandelijker' waren maar mij verraste dat persoonlijk helemaal niet.

Talpa europae19 apr 2022, 18:16

2  Uma
één van de bezoekers weet nu ook wie de mol is. Aan alle bezoekers, dus ook van deze, werd er gevraagd: 'is jou partner/broer de mol?' Iedereen antwoord hier nee op, of antwoord ontwijkend. Gelukkig bestaat er ook een truc om aan iemands lichaamstaal te weten of hij/zij liegt.
De truc die ik ken, het schudden miniem met het hoofd. Als er een ja/nee vraag gesteld wordt, en de persoon zijn hoofd schud niet nee als die negatief antwoord, of knikt niet als het antwoord positief is, dan liegt die persoon.

Elke bezoeker schud nee, behalve de vriendin van Yens en de broer van Sven. De vriendin van Yens knikt op het moment dat ze zegt: 'hij zou een goed mol zijn', maar schudt haar hoofd als ze daarna zegt: 'maar nee, hij is de mol niet'. De broer van Sven houdt zijn hoofd heel stil, en kijkt na zijn antwoord heel schigtig rond, en heeft spanning.

Is één van deze twee de mol?

ps: Ik vermoed dat dit wel al ergens aangehaald is, dus zet het maar op de juiste plek. Ik vind het topic niet.

ex-molinator19 apr 2022, 19:28

3483  Uma
Talpa europae schreef:Gelukkig bestaat er ook een truc om aan iemands lichaamstaal te weten of hij/zij liegt.
Het is geen "truc" maar gebruik maken van de wetenschap dat de lichaamstaal meestal overeen komt met wat gezegd wordt.
Het belangrijke woord is hier meestal. Het is vrij simpel om te te leren die natuurlijke refleks te onderdrukken of zelfs afwijkend te reageren.
Sven bvb is in veel gevallen uitdrukkingsloos, Anke is heel expressief en uitbundig waardoor de "micro"uitdrukkingen wat verdoezeld worden. Uma wisselt heel vlot van uitdrukking waardoor het niet altijd duidelijk is of het wel echt of spontaan is. Manu daarentegen (althans indien ik het juist inschat, is schijnbaar leesbaar - gebaseerd op wat we te zien krijgen.
Het grote vraagteken qua lichaamstaal (voor mij toch) is vooral Sven die geen evolutie vertoont, Yens wel (die lijkt nu helemaal zijn draai gevonden te hebben.

Dit over de kandidaten maar jij hebt het over de bezoekers: die in een vreemde omgeving gedropt zijn (vermoedelijk zonder enige voorbereiding) en daarenboven zeker zijn van de mol (1 toch) of zeker zijn dat de partner niet de mol is. Die zijn onder stress (dat betekent gewoon dat ze niet in hun comfortzone zitten) plus we hebben geen flauw idee hoe zij in normale omstandigheden zijn/reageren, m.a.w. we hebben totaal geen referentie (voor de kandidaten wel een beetje).

Dagobert19 apr 2022, 19:45

75
@ex-molinator
Het moment dat Uma haar partner meedeelt dat de mol weg is... wordt ze emotioneel-verdrietig... weinig woorden deze keer.
Vervolgens zeggen dat ze zelf de mol zou zijn, zou niet kloppen met wat we zien op dat moment, denk ik?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9