Ik heb het
filmpje dat de partner/bezoeker apart praat nog eens gezien. Daarin valt de partner/bezoeker van 2 mensen mij extra op. Ik had ze origineel getypt voor een Discord rond De Mol waar ik heel actief in ben, maar ik deel ze ook graag hier even! Enfin. Ik denk dat ze het beste hier past omdat het ook wel over de lichaamstaal (& uitspraken) gaat
- Eerst over de afvaller. Bij Bert gebeurde iets onder de zin 'Nee, Bert is niet de mol'. Dus dit nemen we mee voor de rest te vergelijken.
- Hetzelfde zie je gebeuren bij Uma. De bezoeker van Uma zegt heel kort van 'Nee, Uma is de mol niet'. Niet echt verdacht of gewoon heel simpel omheen gepraat.
- En bij Yens was het van 'Nee, Yens is niet de mol' 'Helaas. Hij zou potverdikke een goede mol kunnen zijn, maar nee.'. De vriendin geeft veel meer informatie dan nodig is.
- Omdat Uma en Yens ongeveer op dezelfde toon als Bert praten, schat ik de kans kleiner dat hun De Mol zijn.
- Bij Manu was het van 'dat is moeilijk in te schatten'. Dit is meer neutraal en niet echt duidelijk, ik zag ook niets vreemd.
De twee mensen die mij het meeste opvallen zijn Sven en Anke:
- De bezoeker van Sven zegt dat hij een goede mol zou kunnen zijn. En daarna kijkt hij wat om zich heen en je ziet hem ook slikken. Terwijl als hij De Mol zou zijn en je zegt dat hij een goede mol is je dat niet zou moeten doen die twijfel want je weet met 100% zekerheid dat hij het goed gaat doen.
- De bezoeker van Anke zegt een hele rare zin: 'Ik heb het altijd gezegd van ja de kans bestaat altijd ze de mol... dat ze de mol is, 100%'. Dit is wel een hele rare verspreking. Uit zenuwachtigheid omdat ze bang zijn om te verraden dat Anke De Mol is?
Samengevat. Omdat Uma en Yens ongeveer hetzelfde zeggen als Bert sluit ik ze meer uit nu. Manu is vrij neutraal dus moeilijk in te schatten. Voor Sven was de bezoeker misschien wel te zenuwachtig voor hem meer naar voren te brengen als mol zodat mensen hem meer verdenken. De bezoeker van Anke wilde naar mijn gevoel haar niet uitsluiten, maar eerder neutraliseren, wat mislukt is door de vreemde zin die hij zei.
Ik heb Uma in mijn geval als verdachte nog altijd niet uitgesloten, maar bij mij is Anke door dit wel nog meer naar de voorgrond gekomen.