Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta04 apr 2022, 14:05

 717  Sven
Mocht iemand geïnteresseerd zijn: ik heb even een overzichtje gemaakt van wie aan welk bord stilgestaan (en dus hopelijk gestudeerd) heeft.
Afbeelding
Legende: rood = niet aan dit bord gestopt (expliciet getoond/gezegd); donkergroen = aan dit bord gestopt (expliciet getoond/gezegd); oranje = waarschijnlijk niet aan dit bord gestopt (aan de hand van de overzichtskaartjes op het einde); lichtgroen = waarschijnlijk aan dit bord gestopt (aan de hand van de overzichtskaartjes op het einde); wit = geen info; over de gemarkeerde thema's werden uiteindelijk vragen gesteld.

Merk op dat de volgorde van de borden niet helemaal overeen komt met die op het overzichtskaartje:
Afbeelding
Met name de volgorde van De zon/Sterrenwacht MIRA/Ruimtetoerisme is verwarrend. Terwijl Anke en Bert aan het bord over 'De zon' staan en een gesprek hebben met Emanuelle begint Bert namelijk over het thema 'Ruimtetoerisme'. Volgens het plan bevindt dat bord zich echter pas 2 stops verder. Ik heb in de tabel de volgorde dan ook zodanig aangepast dat het klopt met de volgorde die uit de gesprekken van de kandidaten blijkt. Misschien is dit verder een leuk uitpluiswerkje voor @Addow s Goof-topic? 😃
Gebruikersavatar

The hunter04 apr 2022, 19:01

 282  Uma
BeaVer schreef: 03 apr 2022, 21:23 Ik schrijf hier Yens toch wel af als mol. Hij had het makkelijk nog kunnen doen mislukken.
Inderdaad. Wat hem vooral onverdacht maakt voor mij is niet dat hij uiteindelijk het juiste antwoord geeft, maar al tijdens de proef de nadruk legt op (Phil) Collins. Als mol zwijg je hier gewoon over.
Gebruikersavatar

martin.janssen05 apr 2022, 01:16

 178
Tenzij je hoopt om je hiermee als Mol onverdacht te maken, aangezien een Mol dit nooit zou doen. Kan een Mol ook makkelijk doen want het antwoord op deze vraag is parate kennis die iedereen en zeker een slimme kandidaat als Uma zou moeten hebben.
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2022, 08:32

 1293  Uma
neenee, dat is echt geen parate kennis. En zo'n grote proef doen slagen om je niet verdacht te maken, dat verwacht ik echt niet van de mol.
Tijd rekken en foute antwoorden geven en zorgen dat anderen bepaalde borden met informatie overslaan,... dat wel
Gebruikersavatar

Dagobert05 apr 2022, 09:33

 75
... of zand in de ogen strooien.
Gebruikersavatar

david vyncke05 apr 2022, 09:48

 11  Uma
Na herbekijken van aflevering 3 moet ik toch concluderen dat Sven deze opdracht geniaal gespeeld heeft, vanuit standpunt van beide rollen.

Hij heeft zichzelf in de beste positie gezet om veel informatie te vergaren, zodat hij door de groep wordt toegelaten tot de antwoorden en maximale controle heeft over de beslissende fase. Als kandidaat zou dit vooral handig zijn om een andere kandidaat te testen, hetgeen hier mogelijks is gebeurd door slechts 36 seconden en 1 antwoordpoging over te laten en zodoende zijn hoofdverdachte Yens in een lastige positie te dwingen? Als mol is het uiteraard nog handiger om op dezelfde manier de opdracht quasi zeker te laten mislukken en de schuld in andermans schoenen te schuiven. Yens zorgde evenwel voor de verrassing door toch nog heel snel het juiste antwoord te geven en de raket te lanceren.

Omdat Sven reeds mijn hoofdverdachte was geef ik momenteel de voorkeur aan optie 2, al sluit ik de andere zeker nog niet uit. Yens is dan weer van mijn radar verdwenen, hij had deze opdracht nog gemakkelijk kunnen laten mislukken om vervolgens de verdenking bij Sven te leggen, een kans die een mol volgens mij nooit zou (mogen) laten liggen 🙂
Gebruikersavatar

Dagobert05 apr 2022, 10:03

 75
Als ultieme nood ingreep van een mol die zich vertwijfeld voelt tegenover een sterke groep ?
Gebruikersavatar

The hunter05 apr 2022, 10:19

 282  Uma
BeaVer schreef: 05 apr 2022, 08:32 En zo'n grote proef doen slagen om je niet verdacht te maken, dat verwacht ik echt niet van de mol.
Vooral niet omdat ze de vorige proef al veel geld gewonnen hadden.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2022, 10:47

 3423  Yens
Ik vond zowel Sven als Yens onverdacht in deze opdracht. Sven vooral omdat zijn eerste twee vragen die hij moest oplossen, best wel pittig waren. Neem nu de naam van de eerste kat in de ruimte: dat moet Félicette zijn, als mol zou ik een spelfout in die naam maken, bv. 2 x "ll" zetten. Maar nee, hij lost die vraag perfect op en gaat dan "Neptunus" en "Uranus" omdraaien. Vraag aan een 12-jarig kind wat de volgorde van de planeten is, dan ben ik er zeker van dat 80% dat correct doet. Voor mij dus een veel te opvallende molactie en dus geneigd om te denken dat hij zichzelf verdacht wil maken t.o.v. de andere kandidaten.

Yens redt gewoon de opdracht. Met nog maar beperkte tijd over (weet niet meer juist hoeveel), lost hij de vraag correct op en binnen de tijd. Als hij de mol is, dan had hij gewoon een beetje moeten treuzelen, de vraag oplossen en dan net te laat de raket lanceren.
Gebruikersavatar

david vyncke05 apr 2022, 11:21

 11  Uma
@Dagobert dat zou al helemaal niet mogen... ik heb nog steeds alle vertrouwen in de productie dat ze een sterke mol kiezen zodat die niet al in aflevering 3 op de noodrem moet 🙂

@Jansen de andere kandidaten konden het scherm met antwoorden niet zien dus het maakt niet uit welke hij juist of fout had, zolang er maar 2 fout zijn als de volgende kandidaat aankomt. Dat hij de moeilijkste vragen juist heeft zou zelfs kunnen wijzen op voorkennis en misleiding van de kijker door de productie. Ook zijn tijdsgebruik vond ik wel opvallend. Tijdens de opdracht was hij steeds de laatste en schijnbaar niet gehaast, om dan op het einde nog een spurtje te trekken om bij de antwoorden te komen. Om dan weer de tijd te laten lopen en na 2 foute antwoorden de hete aardappel op het allerlaatste moment nog door te geven aan Yens. Dat lijkt mij toch goed gepland...
Gebruikersavatar

julieke.vdw05 apr 2022, 13:47

 106  Uma
Jansen schreef: 05 apr 2022, 10:47 Sven vooral omdat zijn eerste twee vragen die hij moest oplossen, best wel pittig waren. Neem nu de naam van de eerste kat in de ruimte: dat moet Félicette zijn, als mol zou ik een spelfout in die naam maken, bv. 2 x "ll" zetten. Maar nee, hij lost die vraag perfect op en gaat dan "Neptunus" en "Uranus" omdraaien. Vraag aan een 12-jarig kind wat de volgorde van de planeten is, dan ben ik er zeker van dat 80% dat correct doet. Voor mij dus een veel te opvallende molactie en dus geneigd om te denken dat hij zichzelf verdacht wil maken t.o.v. de andere kandidaten.
Bwah, niet noodzakelijk. Ik zou Félicette bijvoorbeeld nooit verkeerd geschreven hebben. Dat klinkt als een Franse naam en een dubbele "ll" in het Frans zou een andere klank geven. Maar de planeten, die zou ik waarschijnlijk ook niet in de juiste volgorde geplaatst hebben. Het is al lang geleden dat ik twaalf was! 😃 Dus dat is echt interpretatie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9