Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Addow24 mar 2022, 13:01

Molerator  377  Yens
In navolging van de Filmfehler-topic (2021) en de fouten in de montage-topic (2020) heb ik mezelf opnieuw vermomd als script supervisor (ook wel oldskool continuity clerk), maar dan eerder post productie. De meesten hier weten ondertussen al wel dat mijn goof radar bijzonder scherp staat afgesteld (bij momenten).

De bedoeling van deze topic is vooral een plaats te creëren waar iedereen al dan niet onbewuste "goofs" in de productie van De Mol 2022 kan melden. Met goofs bedoelen we dus allerlei onbewuste (of soms ook bewuste) fouten die in de productie geslopen zijn, zoals:
  • Fouten tegen chronologie of continuïteit, bvb. een glas melk dat voller wordt in de volgende scene, rekwisieten of decorelementen die plots van plaats wijzigen in de volgende scene)
  • Crewleden of materiaal die ongewild in beeld komen (bvb. een cameraman, drone of microfoon)
  • Historische onjuistheden of anachronismen (iets wat niet helemaal in zijn tijd past)
  • Geografische fouten: bvb. de omweg die Alina / Laure maakten in Griekenland, de brug over de snelweg in Liedekerke en de rijrichting van de wagens, ...
  • Fouten in het geluid: niet-synchrone mond/geluidsopnames, bvb. wanneer iemands lippen al stoppen met praten, maar het geluid nog even verderloopt, of waarbij geluid niet overeenkomt met de lipbewegingen, ...
  • Bloopers
  • ...
Deze topic is natuurlijk niet bedoeld als een soort strafblad of spiegel voor de filmmakers (we do 😍 them), maar vooral eerder een leidraad voor mogelijk nieuwe draadjes. Wanneer een specifieke goof extra of teveel aandacht krijgt of verdient, kunnen de moderators het afsplitsen in een nieuwe topic of hopelijk zelfs een verborgen hint. Vaak verdwijnen interessante of grappige goofs vaak in de paginazeeën van opdrachttopics of molboekjes 😜

Het is natuurlijk altijd handiger als je het kan aanduiden met een digitaal stiftje, kringetje, lijntje, pijltje of gifje 👍🏻

Huppakeej, we zullen er meteen weer eentje ingooien...

De verborgen camera die Jens filmt aan de balie in de luchthaven bevriest de achtergrond in een herhalend shot.
Kort nadat Jens de eerste keer in beeld verschijnt, wordt verteld hoe hij precies tot in Lanzarote is geraakt. Bij een verborgen camerashot aan de balie in België kunnen we op de achtergrond oa. een passagier met een koffer zien wandelen. Later, wanneer de verdachtmakingen besproken worden op het feest, wordt dat shot herhaald... kijk nu nog eens goed naar die passagier op de achtergrond. Jens beweegt nochtans... Weird 😲

Afbeelding
Afbeelding
De geschiedenis herhaalt zich... of misschien ook niet!

En nog eentje die ik al eerder had gepost.

Tijdens "De vloer is lava"-proef trekken de kandidaten minstens twee keer hetzelfde spurtje
Kijk maar eens hoe er plots precies twee Uma's lijken te sprinten in de beelden: eentje die met Emanuelle aan het knokken is (richting de zetel) en eentje die Gilles DC links voorbij vlamt (richting de kast).

Afbeelding
Afbeelding

Zijn het de "levenden" of "overlevenden" die verlossing kunnen brengen volgens jullie?
Je hoort Emanuelle duidelijk "levenden" zeggen, alsook de ondertiteling (logisch). Op de steekkaart staat er echter "overlevenden". Ook de quote van Jeffrey uit het originele seizoen wordt in beeld gebracht en die gebruikt eveneens de term "levenden". Toch maar verwarrend en in dit geval zelfs dubbelzinnig. Gelukkig is Annie Geeraerts nog steeds bij ons als "overlevende" 😷

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enkel bij het kennismakingsfilmpje van Nele blijft haar leeftijd net 1 frame langer staan
Tijdens de eerste aflevering krijgen we voor alle kandidaten (hoofd)stukjes uit de kennismakingsfilmpjes te zien, waarbij met neonlicht een leuk grafisch effect wordt nagebootst om de naam, het beroep en hun leeftijd weer te geven. Enkel bij Nele blijft dus de leeftijd van 47 een fractie langer staan. Bij de andere kandidaten verdwijnt de leeftijd altijd samen met het beroep. Toeval of grafisch foutje? 🙄

Afbeelding
PS: Dit wordt zóoooo hard weer een speeltuin voor mij 🤡

Geen goof of foutje, eerder een grappig feit...

De voorspelling van Anke's schoen: een extra jaartje vrijgezellenbestaan!
DE VREEMDSTE KERSTTRADITIES TER WERELD schreef:De voorspelling van de schoen (TSJECHIË)
De dag voor kerstmis is een spannend moment voor vrouwelijke vrijgezellen in Tsjechië. Ieder jaar richten ze op deze dag hun rug naar de deur van hun huis en gooien ze een schoen met hoge hak over hun schouder. De manier waarop de schoen terechtkomt, voorspelt de loop van hun liefdesleven in het komende jaar. Als de schoen met de punt naar de deur wijst, zal de eigenares van de schoen binnen een jaar in het huwelijksbootje stappen. Een schoen waarvan de punt in de andere richting wijst, kondigt een extra jaartje vrijgezellenbestaan aan.
Afbeelding
Afbeelding
PS: Anke heeft al kinderen, dus ik ga er vanuit dat ze geen vrijgezel meer is 🤥
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh24 mar 2022, 14:57

 344  Sven
Staat onze Jens voor een groen scherm? Oftewel is het allemaal in scene gezet. Lijkt wel zo als je die twee achtergronden zo ziet.
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2022, 15:12

 3547  Sven
AfbeeldingMooi gevonden!!
Gebruikersavatar

Addow24 mar 2022, 15:17

Molerator  377  Yens
Continuïteitsfoutje: terwijl ze klinken, hebben ze de molboekjes reeds in hun bezit, terwijl ze daarna pas uitgedeeld worden
Volgens de aflevering klinkt de groep eerst op het feest, waarna de molboekjes uitgedeeld worden. Tijdens het klinken zien we echter dat ze de boekjes toch al vasthebben. 😲

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2022, 15:19

 3547  Sven
masterveecee schreef: 24 mar 2022, 15:12 AfbeeldingMooi gevonden!!
Zeg, zou dat dan green screen kunnen zijn???
Heb de gif stack eens bekeken, het beeld van het statisch beeld is ook wel het 1e beeld van de stack van het dynamisch beeld...
Gebruikersavatar

salb24 mar 2022, 15:28

 352  Sven
Leuk dat dit topic er weer is!

Ik heb een kleintje gevonden. Na de botsing is de afstand groter tussen de auto's dan op het moment dat die Spanjaard uitstapt.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

kristof.allaerts24 mar 2022, 15:29

 364  Uma
De persoon die daar zit zie je bewegen.
Volgens mij hebben ze de groene kader vastgezet. Het is een vaste camera en Jens komt niet in dat deel van het beeld, dus dat is een makkie.

Afbeelding

Het is een bewuste handeling, dus waarom?

Misschien kunnen we de luchthaven mailen om te vragen of er soms mensen blijven stilstaan?
Gebruikersavatar

Addow24 mar 2022, 15:29

Molerator  377  Yens
Continuïteitsfoutje: De koekoeksklok staat toch niet altijd op 10 voor 12 ?!
Bij bijna alle shots van de koekoeksklok in het hokje staan de wijzers op 10 voor 12, oftwel 11.50u. Behalve op 1 shot!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toch zit er tussendoor een shot van Bert waarbij het géén 10 voor 12 is... bizar ?! 😲
(in principe is Bert op dat moment nog de vraag aan het beantwoorden. Dus vooraleer hij ook maar een kijkje in de klok heeft gedaan)

Afbeelding
Bij Uma haar bezoekje in het hokje staat de klok althans weer op 10 voor 12.
Afbeelding
Gebruikersavatar

salb24 mar 2022, 16:14

 352  Sven
Weerspiegeling van de cameraman (misschien beetje flauw)

Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow24 mar 2022, 16:18

Molerator  377  Yens
Haha, niks flauw! Telt ook! Ik had hem ook al staan, je bent me dus voor.
Maar nog wel elders enkele crewleden gespot...

Afbeelding
Gebruikersavatar

kristof.allaerts24 mar 2022, 16:21

 364  Uma
Ik denk dat het GDC 's schuld is dat de klok op 11:45 staat.
Na de opdracht nog wat extra shots van Bert in het hokje.

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2022, 16:40

 3547  Sven
Hier kan je ook de cameraman zien, allé, of toch veronderstellen 😛
Afbeelding