Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

gert-jan.vermeire22 mar 2021, 03:08

36
Dus, het 1ste deel dat ik ga vertellen is over het maisveld.
Maar later zal ik mijn verdachten verder verkleinen.

Bij de aankondiging van GDC "niemand is zeker van zijn plek" Antwoordde Jasmien met: "Ik wist het he " veel te oprecht en in het spel dat zij totaal al uitgesloten is als mol.

Bij de winst van Noah, zei Jens tegen Noah: "Zeker welkom" wat aangeeft dat Jens de mol zeker niet was en dus automatisch Noah ook enkel een kandidaat is. Als je als mol uw positie verliest ga je niet de nieuwe mol gaan verwelkomen...

1. De Mol weet dat hij de (nog niet)mol moet zien te verslaan om zelf de mol te blijven. Dus de mol moet in een positie staan waar hij/zij zelf zijn tegenspe(e)l(st)er kan verslaan.
- Phillip stond achter Demi om naar het platform te richten (geen goede positie om mol te willen blijven)
- Samina had enkel de walkietalkie vast. (kan je als mol ook niets gaan betekenen)

Bij de knuffel opdracht was Dami super en oprecht blij dat er geld in de pot kwam en het is ook een heel lief oprecht meisje dus haar schrap ik ook als mol.

Dan op het einde van de aflevering, bij het filmpje van drie weken voor de aanvang van de mol.
Toen was Annelotte haar reactie echt zo neig met geluid en hand voor de mond en haar helemaal strekken van verbazing. Kan zij voor mij ook de mol zeker niet zijn.

Dus ik heb na aflevering 1 met 100% geelimineerd als mol:
- Jasmien
- Samina
- Noah en Jens
- Dami
- Annelotte
- Philip
Dus mijn hoofdverdachten in mijn persoonlijke volgorde zijn dus:
1. Kevin (Bij het laatste filmpje van 3 weken voor vertrek werd hij plots heel enthousiast, alsof hij een leuker herinnering zag)
2. Katrien (zij is gewoon misterieus en kan haar moeilijk inschaaten ze schiet ook direct 2 pijlen raak, misschien geoefend)
3. Lennert (bij de 1ste en 2de eliminatie bracht hij iets te veel emotie als zijn zijn naam nog niet genoemd werd, dit kwam voor mij fake over)
4. Sven (die jongen is echt moeilijk in te schatten. Ofwel is het echt een rare kerel of echt een slechte mol.

Ik focus mij vanaf volgende week op Kevin, Katrien en Lennert. Maar als ik vandaag 1 Mol moet zeggen, zeg ik Kevin is de mol!

charline.steuckers schreef: ↑21 mar 2021, 20:53 Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat zit... is de nieuwe persoon sowieso NIET de mol? Beetje zoals Hans indertijd die uit het spel was en toch na enkele afleveringen terug kwam?
Inderdaad niet de mol, Toen Noah zich voorstelde zei Jens meteen tegen hem: "Zeker welkom" Ik denk niet dat je dat zou zeggen als je je plek als mol juist bent kwijtgeraakt 😀

vasQuez22 mar 2021, 08:26

20
Wat me opviel is dat we Noah NIET door de laatste hindernis hebben zien gaan. Hij kon evengoed de elfde gemaskerde man zijn, die ze wat vuil gemaakt hebben en naast de auto hebben laten wachten, om dan in te te stappen.

Nu goed, Noah is zeker de mol niet in mijn ogen. Die fase waarin de twee mollen elkaar in de ogen kijken is gewoon om de losse eindjes te doen kloppen en zo 1 kandidaat niet definitief af te kunnen schrijven.

chicawah.janssen22 mar 2021, 08:22

8153
anton.smets schreef: ↑21 mar 2021, 21:07 De vraag is nu: is Noah sowieso niet de mol omdat de anderen een eliminatietest hebben moeten afleggen over de mol?
Volgens mij zit het zo: ze hebben bij de 10 extra mensen ook een 'reservemol' gestoken. Als er een van de reservekandidaten in de auto geraakte, deden de echte kandidaten de test en moest degene met de slechtste score thuisblijven. Maar als de reservemol ik de auto geraakte, dan was de test niet van belang en moest de echte mol thuisblijven!

Dit zou dus betekenen dat ze twee mollen hebben opgeleid voor dezelfde taak, maar dat de echte mol niet op de hoogte was van een mogelijke tweede mol (of juist wel?) Wat denken jullie hiervan? Ik geloof niet dat ze bij de mol zomaar Noah zouden elimineren als mogelijke mol door deze opdracht
Dat was er wel boenk op!
anton.smets schreef: ↑21 mar 2021, 21:51 omdat Jens bij het interview met Gilles nogal verbaasd klonk en leek toen Gilles zei dat hij als enige wist of Noah al dan niet de mol was.
't Is misschien een stomme opmerking...
Ik heb dit 2x moeten lezen voor mijn euro viel dat je het hier over Gilles Van Bouwel hebt. Ik heb dat interview nl. niet gezien. Maar hoe dan ook duid je om verwarring te vermijden best aan over welke Gilles je het hebt. Over het algemeen wordt hier op het forum met "Gilles" De Coster (Gilles DC of gewoon GDC) bedoeld en niet Van Bouwel (Gilles VB of gewoon GVB). Als het over GVB gaat, wordt dat meestal expliciet vermeld.

MolLotte schreef: ↑21 mar 2021, 22:02 Dan even een leuke sidenote: toen Noah richting die auto stapte, was mijn eerste reactie: "Allee jom, toch ni me die vuil kleren". Geen idee of ik de enige was die dat dacht😂
Haha, hier dezelfde reactie 😁

vasQuez22 mar 2021, 08:31

20
renzo.verdonckt schreef: ↑21 mar 2021, 21:44 Als Jens de oorspronkelijke Mol was, dan zou de keuze om bij het drone-scherm te gaan zitten niet logisch zijn geweest. De Mol gaat voor zijn plek willen vechten (en dus willen schieten - denk ik dan). Daardoor lijkt het me weinig waarschijnlijk dat Noah de Mol is.
dit !

chicawah.janssen22 mar 2021, 08:31

8153
BeaVer schreef: ↑21 mar 2021, 22:02 Hebben we trouwens alle vragen gezien bij de pijlschieters?
Nee, op een bepaald moment zegt de voice-over "... (ben vergeten wie) heeft nog een pijl bemachtigd".
Pijlschieters 🤣 BeaVer toch!

Cedric schreef: ↑21 mar 2021, 22:30 Het ging niet om "5 willekeurige alcoholische dranken".
Het ging wel om "de 5 sterke dranken die in een Long Island Iced Tea zitten" (ingrediënten dus).
Toch wel groot verschil..
Ik had dat ook niet geweten (zelfs nog nooit van die cocktail gehoord, maar ik zou toch snel alle alcoholische dranken die ik ken afgeraffeld hebben.

Mol Patrol schreef: ↑21 mar 2021, 22:30 Ik vond zijn afscheid ook heel kil. Geen gesprekje meer, geen vertrek in beeld. Beetje een zielig einde, hij verdient beter!
Ik had echt zó te doen met die gast. Zo'n sympathieke kerel en dan boem, plets, patat. Daar sta je dan, natgeregend en koud, na ocharme 1 opdracht en dan wham in your face "brute pech" en je mag het aftrappen. Ik vond dit er toch wel over en De Mol onwaardig.

Nonline schreef: ↑21 mar 2021, 22:32 Ik vrees dat we dat dit seizoen wel vaker gaan zien. Gilles mag niet in de buurt van de kandidaten komen. Dat de andere kandidaten geen vaarwel konden zeggen, lag nu natuurlijk aan het één voor één afroepen en naar de wagen sturen. Zeer jammer voor Jens wel.
Ik was echt boos toen ik dit zag. Het kon het er toch iets "warmer" aan toe gaan, toch? GDC die met Jens meeloopt tot aan de wagen die hem naar huis zal brengen en nog een klein afscheidsgesprekje heeft met hem, zelfs al is dat dan op minstens anderhalve meter afstand.

Cat_Cl schreef: ↑21 mar 2021, 22:37 In ieder geval is Sven ook voor mij (zoals iemand anders hier al aanhaalde) meer het type dat zich wil voordoen als de mol maar het waarschijnlijk niet is. Dus voorlopig niet verdacht in mijn ogen maar toch heb ik me er een beetje aan gestoord 🙈
Ik ook. Hoe hij (gemaakt) de slappe lach had in die klokkenwinkel! Het is flauw van mij om er na 1 aflevering iets over te zeggen en nog flauwer om vergelijkingen te maken, maar op een of andere manier doet hij mij denken aan Dominiek uit de 2de reeks die bij het schapen drijven met David voor zo'n klein hondje koos. Dat was er zó over.

zakke langs zijkant schreef: ↑21 mar 2021, 22:41 Uiteindelijk was het voor de mol gewoon de bedoeling om de andere mol af te schieten. Als dat gebeurd was, kon die wel erop los saboteren natuurlijk. Ik vraag me wel af of de mol in de oorspronkelijke groep wist in welk pak de mol zat bij de daft punk groep. Dan kon die specifiek voor één iemand gaan.
Inderdaad, maar de Daft Punkers leken wel enorm goed op elkaar, dus makkelijk was dat niet. Je moest ze al herkennen aan hun lengte en postuur (er was een vrouw bij met lang haar dat onder haar helm vandaan kwam, dus die kon je er wel uithalen) of aan hun rugnummer. In het heetst van de strijd is dat heel moeilijk denk ik.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 22 mar 2021, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jansen22 mar 2021, 08:50

3423  Yens
@chicawah.janssen
Beste collega, ik zou zelfs meer zeggen... ik was razend. Ik had op dat ogenblik bijna de tv afgezet. Zo keihard heb ik het programma nog nooit weten zijn. Je kijkt dan toch maar verder omdat je in eerste instantie denkt, misschien komt hij er nog terug in, maar ik vrees dat het niet het geval zal zijn... .

chicawah.janssen22 mar 2021, 08:55

8153
Clitn schreef: ↑21 mar 2021, 23:02 Het was inderdaad zo dat je het spel maar kan verlaten als je een rood scherm gekregen hebt. Wel is het zo dat deze regel al eens verbroken werd, in Griekenland, zo dacht ik dat de kandidaat ( de naam ontgaat me even) die het rode vuurwerk te zien kreeg ook niet moest vertrekken, vanwege deze regel 😉
Maar dat maakte deel uit van de opdracht. Zoiets werd ook gebruikt in Zuid-Afrika: Bertrand kreeg door zijn bril rood te zien maar bij een opdracht kon hij dat rood kwijtraken en dan ging de diegene die in de test als voorlaatste eindigde (Marzena) naar huis.

MarcH schreef: ↑22 mar 2021, 00:17 Opvallend: in tegenstelling tot de gebruikelijke heterogene groep kandidaten, waren de aanvallers quasi gelijk van grootte en breedte, wat we vorige week reeds konden zien. Dat biedt meer mogelijkheden tot manipulatie. Heeft iemand gezien hoe Noah(?) naar de auto liep, en er zelf ook terug uitstapte?
Zo diep zullen ze bij De Mol niet zinken, toch? Ik denk wel dat dit eerlijk gespeeld werd hoor.

CliffCurtis22 mar 2021, 09:02

3  Uma
Vraagje: wat was de functie van de symbolen (driehoeken, ruit, vierkant, ...) bij het boogschutter onderdeel? Hadden de reserve kandidaten elk een eigen mollenboekje (adhv hun symbool) of mochten ze gewoon een willekeurig boekje meenemen?

Als mol zou je namelijk eerder een schutter willen zijn in deel 3 zodat je uw tegenstander eruit kan schieten. Tenzij je natuurlijk weet dat je gewoon op pakweg het driehoekje moet mikken.
Laatst gewijzigd door CliffCurtis op 22 mar 2021, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen22 mar 2021, 09:03

8153
gert-jan.vermeire schreef: ↑22 mar 2021, 03:12 Dan op het einde van de aflevering, bij het filmpje van drie weken voor de aanvang van de mol.
Toen was Annelotte haar reactie echt zo neig met geluid en hand voor de mond en haar helemaal strekken van verbazing. Kan zij voor mij ook de mol zeker niet zijn.
Óf het is (over)acting.

PS Het is LennArt, niet Lennert 😉

Jansen22 mar 2021, 09:12

3423  Yens
CliffCurtis schreef: ↑22 mar 2021, 09:02 Vraagje: wat was de functie van de symbolen (driehoeken, ruit, vierkant, ...) bij het boogschutter onderdeel? Hadden de reserve kandidaten elk een eigen mollenboekje (adhv hun symbool) of mochten ze gewoon een willekeurig boekje meenemen?

Als mol zou je namelijk eerder een schutter willen zijn in deel 3 zodat je uw tegenstander eruit kan schieten. Tenzij je natuurlijk weet dat je gewoon op pakweg het driehoekje moet mikken.
Dat zou dan impliceren dat elke reserve kandidaat zijn eigen molboekje had. Die indruk had ik niet, de eerste zeven kandidaten die doorgingen namen in mijn ogen gewoon random een boekje. Pas daarna, toen de laatste reserves bij de molboekjes kwamen, waren er geen meer over.

BeaVer22 mar 2021, 09:24

1293  Uma
Cedric schreef: ↑21 mar 2021, 22:30 Het ging niet om "5 willekeurige alcoholische dranken".
Het ging wel om "de 5 sterke dranken die in een Long Island Iced Tea zitten" (ingrediënten dus).
Toch wel groot verschil..
Dat wel, maar ik had de indruk dat je een fout mocht maken, zolang je maar aan alle goede antwoorden kwam. En als je de basis-alcoholen al niet kunt opsommen... vodka, tequila, rum, gin is peanuts, die triple sec is wat moeilijker.
Zelfde met de voetbalclubs. Zelf iemand die amper iets van voetbal kent, zal toch wel enkele grote europese clubs kennen (Manchester, Liverpool, Chelsea, FCBarcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, etc...) en automatisch zullen er daar wel tussen zitten die de champions league hebben gewonnen, toch?
Punt is, ze deden zelf geen moeite...

vasQuez22 mar 2021, 09:24

20
Volgens mij had elke reservekandidaat wel degelijk zijn eigen molboekje, te zien aan het logo bovenaan het boekje dat diende weggeschoten te worden.

Uw boekje weg = uw kans weg.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37