Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

CliffCurtis22 mar 2021, 11:17

3  Uma
BeaVer schreef: ↑22 mar 2021, 09:25 Ik denk dat het gewoon was naar herkenbaarheid voor de schutters en naar moeilijkheidsgraad. Sommige symbolen waren wat moeilijker af te schieten dan de andere. Een vierkant is iets makkelijker dan een driehoek.
Dat lijkt me toch een miniem verschil te geven en waarom zijn het dan allemaal unieke symbolen?
Ik heb de fragmenten zonet herbekeken en het wordt wel niet expliciet gezegd dat iedere aanvaller zijn eigen symbool heeft.

Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 11:03 @vasQuez
Ja, maar ze bakten er zo weinig van he, je zou nu net van die drie verwachten, dat er meer molboekjes werden weggeschoten, zeker als je daar als mol bijzit.
Tenzij de molboekjes wel gepersonaliseerd zijn. In dat geval kon de mol beginnen saboteren vanaf dat de alternatieve mol afgeschoten werd. Volgens mij is dat dan exact de positie waar je in wil zitten: je kan ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk aanvallers doorgaan, waardoor de taak van positie 2 en 3 onhaalbaar is.

vasQuez22 mar 2021, 11:21

20
Wie het was, weet ik niet precies meer, maar ik had toch de indruk dat de kandidaat die door waren toch zelf een kleurtje konden kiezen.

JBB22 mar 2021, 11:24

439  Uma
Ja ik denk dat het Sven was die niet het bovenste boekje van de stapel nam, maar een andere kleur koos.
Maar daar zou ik niet al te veel achter gaan zoeken eerlijk gezegd...

vasQuez22 mar 2021, 11:26

20
@JBB Juist, het was Sven. Staaft net mijn punt dat de molboekjes niet per defiinitie vast liggen.

SiMol22 mar 2021, 11:35

264
Ik denk dat we op zich niet veel kunnen opmaken uit deze proef, te veel onzekerheden.
Het enige wat we wel zeker weten is dat de mol voorkennis had om zijn positie te verdedigen, hoeveel voorkennis weten we niet.
Dus de mol zal sowieso een poging willen doen om minstens één Daft-punker te kunnen uitschakelen (afhankelijk van als hij weet wie de andere mol is of niet).

Daarnaast lijkt me dat de zwarte molboekjes willekeurig op te pikken zijn.
Anders zou het wel heel toevallig zijn dat net het molboekje blijft liggen van de Daft-punker die zich laatst bevrijd heeft.
Symbolen lijken mij ter communicatie van de schutters (bv ik ga op de driehoek mikken) en dat de ene figuur misschien makkelijker is dan de andere om te raken.

Ik denk dat de mol, van wat we gezien hebben, minstens het postuur van de andere mol weet en op basis daarvan kan proberen deze of gelijkaardige posturen uit te schakelen.
Waarschijnlijk speelt die dus om die uit te schakelen en dan de proef te laten mislukken (iemand in de auto) en zo geen geld te verdienen.
Dit kan enkel vanop linie 3 en misschien ook deels vanop linie 2.

Vanop linie 1 kan de mol proberen zoveel mogelijk boekjes af te schieten en zo de kansen te verkleinen.
Dan neemt de mol er wel vrede mee dat de proef misschien slaagt en er 5000 EUR in de pot komt.
Op zich denk ik wel dat de mol bereid is deze opoffering te maken om te kunnen blijven.
Dus minder evidente positie dan linie 2 en 3, maar nog steeds aannemelijk.

De dronepiloot lijkt me gelijkaardig aan linie 1, namelijk zoveel mogelijk Daft-punkers uitschakelen door goede aanwijzingen.
Tenzij de dronepiloot (indien de mol) wist waar de andere mol zich bevond bij de start (lijkt me niet aannemelijk, maar kan).
Dan hoeft de dronepiloot enkel deze te volgen en is dit de perfecte mol positie.

De leider positie lijkt mij de slechtste positie als mol, kan je enkel info uitwisselen en nauwelijks invloed uitoefenen.
Mij leek Samina zelf deze positie te kiezen (dacht ik toch), wat heel kandidaats zou zijn.
De naam lijkt aan te geven dat dit een positie met veel invloed is.

Dus conclusie van deze proef voor mij:
Meest verdacht, kandidaten in linie 3 gevolgd door linie 2 en dan linie 1.
Afhankelijk van de voorkennis kan de dronepiloot ook verdacht zijn, leiderspositie lijkt mij onverdacht.

Nu de aflevering nog eens herbekijken om te zien of er een kandidaat echt positie 3 kiest of dat de groepsdynamiek vooral de posities bepaald.
Afhankelijk van deze dynamiek kan de mol zich ook in linie 2 of 1 laten plaatsen om niet direct in de aandacht te staan.

Jansen22 mar 2021, 11:48

3423  Yens
Mij lijkt het toch ook niet ideaal om als mol drone piloot te zijn. Hij kon op die manier misschien wel zijn tegenmol lokaliseren (op voorwaarde dat ze mekaar echt gezien hebben, wat niet zeker is) maar had geen enkele invloed om zijn concurrent uit te schakelen, dat zou ik toch ten allen prijze (als mol) willen vermijden?

vasQuez schreef: ↑22 mar 2021, 11:12 @Jansen en net van DIE opdracht kregen we weinig info (wie loste welke vragen op of niet, wie schoot raak of niet, etc)
Het zou zeker nuttig zijn om te achterhalen wie de meeste vragen correct beantwoord heeft.

SiMol22 mar 2021, 11:52

264
Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 11:50 Mij lijkt het toch ook niet ideaal om als mol drone piloot te zijn. Hij kon op die manier misschien wel zijn tegenmol lokaliseren (op voorwaarde dat ze mekaar echt gezien hebben, wat niet zeker is) maar had geen enkele invloed om zijn concurrent uit te schakelen, dat zou ik toch ten allen prijze (als mol) willen vermijden?

Het zou zeker nuttig zijn om te achterhalen wie de meeste vragen correct beantwoord heeft.
Inderdaad, vandaar dat de mol enkel voor de dronepositie zou kiezen als hij met zekerheid weet waar de andere mol start.
Dus moet dan echt gebriefd worden en niet enkel op postuur afgaan, lijkt me dus onwaarschijnlijk maar in de mol weet je nooit.

Jurgen585722 mar 2021, 11:59

16
Wat een opdracht om mee te beginnen!

Stel nu eens dat Noah (of iemand anders) niet tot de auto was geraakt, dat de proef gewoon geslaagd was.
Hadden we dat van die mollenontmoeting in de maïs dan ooit geweten?
En wat wisten de mollen effectief van elkaar en wat kregen ze al dan niet van briefing mee?
Ze gaan toch niet mol 1 tips geven om de proef te saboteren/de reservemol af te houden en dan nog eens aan de reservemol tips om er wel bij te raken.

Heb het elders al gelezen en ik denk ook dat dat van die reservemol gewoon een kwinkslag van de redactie is om Noah niet al te kunnen uitsluiten. Er was trouwens ook nog één andere Daft Punker niet afgeschoten geloof ik? Maar Noah was gewoon de snelste...

En hij heeft dan wel niet echt een rood scherm gekregen maar ik leid toch uit alles af dat Jens er echt uit ligt.
Het spel kan hard zijn...

Dat is nu eens elk seizoen opnieuw dat ik al vanaf de eerste aflevering zin heb in de extra aflevering waarin alles uit de doeken wordt gedaan 🙂

masterveecee22 mar 2021, 12:03

3547  Sven
Dat van dat rood scherm, lijkt mij idd wel raar.
Ook hier gezet, met de insteek van Thibaud: masterveecee @ Openingsproef maïsveld - definitieve groep?

Voor de geïnteresseerden:
Afbeelding

Noah was 6

Zou dit trouwens ook Noah niet zijn? Aan het postuur te zien.
Lijkt mij ook niet zo dom om 1 van de laatsten te vertrekken, is een grotere kans dat de paintball-kogels op geraakt zijn

Afbeelding

vasQuez22 mar 2021, 12:42

20
Yup, zei ik meteen toen ik aan het kijken was. Niet bij een van de eersten uit de gracht klimmen. De kogels gaan vliegen en pas eruit springen als ze moeten herladen of als de kogels op zijn.

Er was trouwens nog een tweede daftpunker niet geraakt door de kogels. Zou het dan nog een spurtje geweest zijn naar de auto?

masterveecee22 mar 2021, 12:45

3547  Sven
net gecheckt, maar er hangt teveel oranje rook 😃

joost.borders22 mar 2021, 12:53

7
Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 11:03 @vasQuez
Ja, maar ze bakten er zo weinig van he, je zou nu net van die drie verwachten, dat er meer molboekjes werden weggeschoten, zeker als je daar als mol bijzit.
Hierbij is het vooral vervelend dat we veel niet weten. De boekjes kunnen gepersonaliseerd zijn (figuurtjes) -maar dit lijkt me niet- en dan kan je als mol in ronde 1 al de mol elimineren. Dan nog heb je natuurlijk maar 1 kans. Als ze niet gepersonaliseerd zijn, zijn enkel de laatste aanvallers die zich losmaken de pineut. Als je er dan vanuit gaat dat de reserve-mol zijn code kent, zal hij natuurlijk nooit bij de laatsten zijn.

Mij lijkt het alleszins onwaarschijnlijk dat je als mol niet naar de paintball geweren gaat. Als reserve-mol ga je volgens mij nooit als eerste die sleutel proberen nemen dus voor mij elimineert dat Dami al.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 37