Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

JBB22 mar 2021, 21:06

439  Uma
Dit gaat over het filmpje op het einde: kan iemand een reden bedenken waarom ze de mol en de reserve-mol elkaar laten ontmoeten 3 weken voor vertrek in dat maïsveld? En GDC zegt dan nog letterlijk: "misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten".

Waarom? 🤷🏻‍♂️

Staat er ons nog een grote plottwist te wachten? Wat hebben die 2 mollen aan elkaar te vertellen dan? "Veel succes"? 😂
Is er misschien een afspraak gemaakt over iets anders?
Of was deze ontmoeting enkel en alleen om dat filmpje op te nemen om het te kunnen tonen aan de kandidaten?

Ik vind het vreemd. Wat denken jullie? 😃
Het zou mij niet verbazen als er nog zo een filmpje aan zit te komen met het volgende "what the f..." moment
Laatst gewijzigd door JBB op 22 mar 2021, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

BeaVer22 mar 2021, 21:07

1293  Uma
ik verwacht hier ook sowieso een vervolg. Je eindigt de aflevering niet op zo'n manier om er dan nooit meer op terug te komen.

JBB22 mar 2021, 21:13

439  Uma
Ik dacht misschien al dat de 2 mollen die avond uitgemaakt hebben wie "de hoofdmol" en wie "de reservemol" ging zijn bij de paintballproef.
Alleen past het niet goed, GDC zegt "dag mol" tegen de ene persoon, dus het ligt waarschijnlijk wel al vast wie de reservemol is...
🕵🏻‍♂️🕵🏻‍♂️🕵🏻‍♂️

Mollenjager-DT22 mar 2021, 21:25

767  Yens
Misschien zijn ze samen voorbereid. Begint de intensieve voorbereiding van de mol normaal niet rond die periode, 3 weken voor vertrek, ongeveer?

SiMol22 mar 2021, 21:32

264
Ik denk dat het filmpje voornamelijk de bedoeling had dat de kijkers en kandidaten Noah niet automatisch uitsluiten als Mol. Op deze manier levert het ook nog eens geweldige beelden op.

Daarnaast denk ik dat zowel de 'echte' Mol als de Daft-punk Mol op dat moment gebrieft zijn over de proef. Hierbij vermoed ik dat ze een manier hebben gekregen om elkaar (gedeeltelijk) te herkennen, toch zeker de 'echte' Mol (postuur, paardenstaart, nummer op pak, ...).
Zo krijgt de 'echte' Mol een manier om de Daft-punk Mol uit te schakelen terwijl hij ook nog kan mollen (andere kandidaten tot de auto laten komen).
Indien de 'echte' Mol geen indicatie heeft, zal die namelijk misschien ook proberen iedereen tegen te houden. Liever in het spel blijven, niet kunnen mollen en dus geld in de pot dan wel geld uit de pot te krijgen maar er zelf uit.

Dus denk dat dit fragment gewoon uitvoeriger zal terug komen in de reveal aflevering.

Jay-Lo22 mar 2021, 22:26

1690  Sven
BeaVer schreef: ↑22 mar 2021, 21:07 ik verwacht hier ook sowieso een vervolg. Je eindigt de aflevering niet op zo'n manier om er dan nooit meer op terug te komen.
Ik verwacht ook dat dit de rode draad zal worden. Stel u voor dat je op het einde Jens daar ziet staan met Noah.

Cedric22 mar 2021, 22:49

2834  Uma
Ik was dit stukje vergeten:
JBB schreef: ↑22 mar 2021, 21:06 En GDC zegt dan nog letterlijk: "misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten".
Ik dacht echt dat het enkel ging over de 'onthulling' dat de Mol niet de enige Mol was en dat er dus 2 Mollen in het spel zijn. Meer, ik dacht zelfs dat de echte Mol (1 van de 10 die we kenden) het gezicht van de Daft Punk-Mol niet eens zou hebben gezien.
Maar inderdaad.. "Misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten". Dat roept toch vragen op. Hebben ze elkaar gesproken? Hebben ze elkaar toch gezien? Spelen ze onder één hoedje?

Heel benieuwd hoe dit ging.

josé.falsonombre23 mar 2021, 08:52

7
Mollenjager-DT schreef: ↑22 mar 2021, 21:25 Misschien zijn ze samen voorbereid. Begint de intensieve voorbereiding van de mol normaal niet rond die periode, 3 weken voor vertrek, ongeveer?
Gezien covid vermoed ik dat ze dit jaar effectief twee mollen volledig voorbereid hebben. Als je mol twee dagen voor vertrek positief had getest had je een immens probleem gehad. Een kandidaat vervangen is makkelijk maar een mol vervangen door een onvoorbereide mol is toch wel van een heel ander kaliber.

masterveecee23 mar 2021, 10:07

3547  Sven
@josé.falsonombre de kandidaten (alle 20 wsl) zaten vooraf in quarantaine 😉

Ontopic: mja, wat zou idd de reden van ontmoeting zijn? vreemd, heel vreemd

josé.falsonombre23 mar 2021, 10:57

7
Lijkt me erg moeilijk om alle kandidaten (en hun gezinnen) vooraf een lang genoeg periode in quarantaine te steken. (10 dagen)

En als de gezinsleden van de mol niet mee in quarantaine moesten heb je altijd het risico dat de mol zelfs alsnog besmet is geraakt tussen de eerste test en de effectieve start van de opnames. Ik zou het dus als productie zeker niet riskeren om dit jaar maar 1 mol voor te bereiden.

astridm23 mar 2021, 12:18

287
SiMol schreef: ↑22 mar 2021, 21:32 Zo krijgt de 'echte' Mol een manier om de Daft-punk Mol uit te schakelen terwijl hij ook nog kan mollen (andere kandidaten tot de auto laten komen).
Want dat is eerlijk tegenover de Daft Punkmol? Ik denk niet dat de makers zo te werk gaan.

SiMol23 mar 2021, 12:26

264
Zou inderdaad niet 100% eerlijk zijn voor de Daft-punk mol.
Hoewel, zlef als de 'echte' mol hem/haar zou kunnen herkennen, moet hij/zij nog alles proberen ontwijken.
Veranderd op zich niet veel voor de Daft-punk mol.
Misschien kan de Daft-punk mol wel de 'echte' mol ook herkennen, kan hij/zij deze nog meer proberen ontwijken, hoewel iedereen op hem/haar zal proberen schieten 😃
Dus denk dat de 'echte' mol de Daft-punk kan herkennen, waarschijnlijk niet volledig maar wel herkenningspunten heeft.

Zoals een paardenstaart, postuur of rugnummer, ...
Anders heeft de 'echte' mol geen incentive om te mollen, want die wil ook in het spel blijven en misschien wel EUR 5000 voor in de pot laten komen.

Dan zou de mol ook iedereen proberen afknallen en zich volledig als een kandidaat gedragen.
Dit is dan weer net eerlijk voor de andere kandidaten, want die gaan eruit op basis van een vragenlijst over de mol.
De mol moet dus ergens wel een mogelijkheid gehad hebben om te mollen.

Of zou de mol de kans riskeren om iemand in de auto te laten geraken en eruit te liggen?
Zelf met de kans van 1/10 zou ik persoonlijk dit risico niet nemen om een volledig seizoen de Mol te mogen zijn.