Los van alles, helpt de nummering van de pakken toch ook gewoon de makers om hun 10 andere deelnemers te kunnen identificeren?
Waaronder ook de (reserve-)Mol.
köfte schreef: Los van alles, helpt de nummering van de pakken toch ook gewoon de makers om hun 10 andere deelnemers te kunnen identificeren?Van waar die obsessieve-compulsieve passie voor die rugnummering?
Waaronder ook de (reserve-)Mol.
SiMol schreef: ...Denk dat we voorlopig enkel kunnen aannemen (gezien de beelden) dat het postuur van de Daft Punk mol gekend was door de andere mol. Al de rest is gissen.Meen je het?
SiMol schreef: ↑26 mar 2021, 00:10 ...Gezien alle vernoemde bijwoorden, blijkbaar niet zo een exacte wetenschap.
Dus ja, als de mol goed oplet wanneer de Daft Punkers uit de maïs komen, was er misschien een mogelijkheid de Daft Punk mol te herkennen en dus te weten waar die ongeveer in de gracht sprong en dus misschien ook waar die er ongeveer weer uit ging komen.
....
SiMol schreef:Ik heb het ook nooit exacte wetenschap genoemd.Neen, zei ik dit soms?
...
SiMol schreef:....Want moest ik in de plaats van de 'echte' mol zijn en ik kan de DP mol niet herkennen, dan zou die €5000 mij niets meer kunnen schelen en dan probeer ik iedereen tegen te houden....Dat zou iedereen hier op het forum en half Vlaanderen toch ook doen, niet? En ik ook, dus.
SiMol schreef:...En gezien de kandidaten een eliminatie moesten ondergaan na de proef, zal de mol dus ook wel een poging tot mollen gedaan hebben. Anders lijkt me dat niet fair om een eliminatie te doen, al geeft Gilles wel expliciet aan dat het een loting was en dus brute pech was voor Jens....Opnieuw hoe ruim en breed interpreteer je "mollen"? Elke kandidaat bevond zich op een positie waar iets mis kon gaan. Onafhankelijk de gradatie en plaats van falen, bewust of ongewild, er zal altijd iemand iets verdacht vinden.
SiMol schreef:...Moest er geen geld te verdienen geweest zijn bij deze proef, dan zou ik er ook vanuit gaan dat de mollen niets van informatie hebben gekregen...En mocht de DP-mol dus eenslags vlotjes en zonder enig probleem winnen van de mol???
SiMol schreef:...Maar net doordat er geld aan gekoppeld was, denk ik wel dat de 'echte' mol gebrieft is geweest en een manier heeft gekregen om de DP mol te herkennen...Sorry, maar hier verlies je me totaal.
SiMol schreef:...en dat bijgevolg ook de DP mol gebrieft is geweest om het eerlijk te houden (gelijke kansen) Maar wel op een manier dat hij/zij niet meer voordeel heeft dan de andere DP'ers.Benieuwd te vernemen waarover de DP-mol dan wel werd ingelicht en welke hem geen voordeel gaf t.o.v. de andere 9 DP-ers.
Dat kan bijvoorbeeld zijn dat hij/zij weet wie de 'echte' mol is, maar niet weet dat er een beperkt aantal kogels is bij de turrets of de posities ervan....
“mjohlan” schreef:Is de mol altijd verplicht geld uit de pot te houden? Sinds 1998 heb ik het nooit impliciet gehoord en zo ja, dan ben ik wel benieuwd eens te horen welke straf hij van de productie hiervoor zal krijgen?Het wordt nochtans elk jaar opnieuw heel duidelijk gemaakt: de Mol is een saboteur die er alles moet aan doen om opdrachten zo ongemerkt mogelijk te saboteren en te vermijden dat er geld in de pot komt.
Vermoljoen schreef: ↑27 mar 2021, 00:06 Het wordt nochtans elk jaar opnieuw heel duidelijk gemaakt: de Mol is een saboteur die er alles moet aan doen om opdrachten zo ongemerkt mogelijk te saboteren en te vermijden dat er geld in de pot komt.Ik denk dat de mol in dit specifieke geval, eerst er voor heeft willen zorgen dat zijn "tegenmol" geëlimineerd werd. Pas daarna - als hij/zij zeker is - dat de tegenmol uitgeschakeld is, kan hij/zij beginnen focussen op geld verloren te doen gaan. Het kan ook zijn dat als hij/zij beseft dat de tegenmol een volgend "level" heeft bereikt (in groep 1 of 2) dat hij/zij nog geprobeerd heeft om de opdracht te doen mislukken (en bidden dat de tegenmol door de andere groepen wordt tegengehouden).
Los daarvan staat natuurlijk dat de Mol dat zo onverdacht mogelijk moet doen, dus bij lage bedragen zal die zeker wel eens zijn best doen. Een goede Mol moet proberen een goede balans te vinden tussen het saboteren van opdrachten en niet verdacht worden. In principe is het saboteren net een beetje belangrijker, maar deze balans vinden mag je zeker niet onderschatten volgens mij.