Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Vermoljoen28 mar 2021, 22:00

2354  Uma
We hebben al vaker een Mol bewust slecht zien liegen (zoals Eline vlak voor de finale), dus misschien deed Philip dat in de bunker ook?

Ik vond hier eigenlijk vooral Kevin verdacht 😂 De andere 3 deden het heel goed. Vooral Philip viel me toch positief op, want in zijn geval was het niet zo raar geweest als het hem niet was gelukt. Dus ik denk dat de Mol toch in de andere groep zat ondanks dat je het beste hier kan zitten. Het zou ook wel raar zijn als je als 'schlagerkoning' of jonge gast opeens bij klassiek wilt...

chicawah.janssen28 mar 2021, 22:01

8153
@stef.vermeiren Philip vond toch dat hij in de bunker goed gelogen had: hij verkondigde trots aan de anderen dat Jasmien hem geloofde.
Op hetzelfde moment in de andere kamer: Jasmien haakt in en zegt "hij liegt dat hem zwart ziet". :mrgreen:

Jansen28 mar 2021, 22:04

3423  Yens
Even over nagedacht: misschien is Katrien hier toch verdacht? De voor de hand liggende reden waarom Kevin verkeerd speelde was dat Annelotte hem moedwillig verkeerd heeft leren spelen, maar het kan misschien ook zijn dat Katrien het juiste corrigeerde in iets verkeerds? Kleine kans maar misschien toch mogelijk?

bert.dekimpe28 mar 2021, 22:07

57
Zitten hier geen pianisten die dat kunnen uitklaren? 🙂

Yvo28 mar 2021, 22:09

1111  Uma
@Jansen Ik dacht hetzelfde. Maar ik heb dan ook last van tunnelvisie. Elk jaar trouwens.

Jansen28 mar 2021, 22:13

3423  Yens
@Yvo
Bij mij nog geen tunnelvisie, in elke aflevering zitten er wel dingen, die verdacht lijken, maar dat maakt nog niet dat die persoon de mol is. Meestal is mijn eerste "verdachte" iemand waarvan ik in de eerste aflevering denk dat die "molwaardig" is en blijf ik bij die persoon zolang ik geen reden zie om hem niet meer te verdenken. Meestal eindigt die verdenking dan in een rood scherm 😉 .

Jay-Lo28 mar 2021, 22:14

1690  Sven
Jansen schreef: 28 mar 2021, 22:04 Even over nagedacht: misschien is Katrien hier toch verdacht? De voor de hand liggende reden waarom Kevin verkeerd speelde was dat Annelotte hem moedwillig verkeerd heeft leren spelen, maar het kan misschien ook zijn dat Katrien het juiste corrigeerde in iets verkeerds? Kleine kans maar misschien toch mogelijk?
Katrien heeft hem misschien ook een paar x die foute toets laten spelen. 😃
Ik vind haar altijd de rust zelve, speelt de piano met verve. Ik zou er niet van schrikken als ze in de laatste aflevering laten zien dat ze opzettelijk een paar x schaterlachend die toets indrukt. Toch in het oog houden.

The Walloon28 mar 2021, 22:15

20  Uma
We zien Annelotte en Katrien weinig op de piano zelf, maar de mannen gaan ook niet de hele tijd gespeeld hebben. Dus ook de dames kunnen regelmatig bewust verkeerd gedrukt hebben. We zien hier te weinig om echte harde conclusies in te nemen.

Jansen28 mar 2021, 22:17

3423  Yens
Voor mij is Philip door deze proef volledig onverdacht geworden. Niemand zou er van op gekeken hebben als hij gefaald had. Integendeel, bewonderenswaardig hoe hij er in slaagt om slechts 1 foutje te maken.

julie.vantilt28 mar 2021, 22:24

131
@Jansen ik snap niet waarom je Philip onverdacht vindt op basis van deze proef. Net wel. Hij zit in een molpositie en drukt bij de repetitie regelmatig op de foute toets, waardoor het andere team het moeilijker krijgt.

En wat betreft opvallende molacties: mol elisabeth werd ook regelmatig opvallend in beeld gebracht toen ze de torens moesten bouwen met stokjes.
Laatst gewijzigd door julie.vantilt op 28 mar 2021, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Vermoljoen28 mar 2021, 22:27

2354  Uma
Jansen schreef:Voor mij is Philip door deze proef volledig onverdacht geworden. Niemand zou er van op gekeken hebben als hij gefaald had. Integendeel, bewonderenswaardig hoe hij er in slaagt om slechts 1 foutje te maken.
Inderdaad, helemaal mee eens. Mijn Philip-tunnel begon toen een beetje in te storten...

Hij drukte tijdens de repetitie inderdaad een aantal keer op de foute toets, maar de kers op de taart, 1.000 euro niet in de pot spelen, deed hij niet. Dat zou enorm zonde zijn als Mol vind ik. Niemand had het raar gevonden als het hem niet was gelukt.

SiMol28 mar 2021, 22:27

264
Voor mij zat de mol ofwel bij het pianoconcert ofwel in de auto die het uitbeelden moest raden (ander topic).

Toch even heel kort de auto met uitbeelden aanhalen, daar raadt Jasmien 2 maal het laatst uitgebreide woord, brengt zelf eens 825€ op zo (Samina die zong)

Bovenstaande in rekening houdend, ga ik er vanuit de de mol meest waarschijnlijk bij het pianoconcert zat.

Daarbij vond ik vooral Philip en Annelotte verdacht, Katrien het minste. Philip lijkt veel de valse nood te spelen en Annelotte leert Kevin fout stuk aan. Als wil ik hier niet uitsluiten dat misschien wel Katrien foutief corrigeert, dat het wel correct was. Al stond Annelotte er wel op te kijken toen Katrien de correctie deed en akkoord ging. Misschien in verdere afleveringen proberen uitpluizen wat de muziek kennis, voornamelijk notenleer bij Annelotte is.

Aan het spelen zelf kunnen we niet veel afleiden bij Katrien, zelf al was ze mol, dan nog moest ze het nummer correct spelen. Iedereen van de groep wist namelijk al dat ze goed piano kan spelen.
Bij Philip vraag ik me ook af of de montage hem niet te veel verdacht heeft willen maken? De laatste jaren was de mol in het begin vaak degene die niet verdacht in beeld kwam, maar 'et daarom doen ze het misschien wel eens dit jaar?

Maar conclusie voor mij:
Annelotte meest verdacht, gevolgd door Philip en Katrien minst verdacht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14