Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cat_Cl28 mar 2021, 22:58

38  Philippe
Zou de mol willen dat zijn groep niet de eerste is om de rode knop in te drukken? Omdat er dan uit zijn of haar groep al twee kandidaten verdwijnen en als één van de vijf de mol is, is dat idd 50% kans voor de andere vier om eruit te liggen...

Mijn oog is nu vooral op Lennart gevallen. Die komt niet overdreven veel in beeld, wat ik in de eerste afleveringen altijd verdacht vind. Hij levert ook soms wel een goede inspanning (zoals bij het halen van de druiven) om dan toch met twee glazen aan te komen die net niet vol genoeg meer zijn ...

bloedhond28 mar 2021, 22:59

39
Ik vraag me af hoe deze opdracht verlopen zou zijn als er in aflevering 1 wel een afvaller was. Met de info die we deze aflevering gekregen hebben vermoed ik dat Dami het rode scherm had de vorige keer omdat ze al in een tunnelvisie zat terwijl Kevin nog aan het spreiden was.

Cadfael28 mar 2021, 23:00

229  Uma
Op zich kan de mol hier van alles doen. Er gingen sowieso mensen willen drukken. Hij kan het zelf aanhalen, of zich juist op de achtergrond houden en erin meegaan. Het enige waarvoor hij moest zorgen, is dat de code uiteindelijk wel gevonden werd.

Ps: Ik vond het wel grappig hoe dat Philip veel te opvallend aan het liegen was, van zichzelf vond dat hij goed heeft gelogen en er van overtuigd was dat Jasmien hem geloofde, maar dat Noah zich terwijl aan het kapot lachen was op de achtergrond.

thomas.vanhoecke28 mar 2021, 23:02

7
Toch toevallig dat Sven en Noah doorgaan. Het zijn juist zij die de verspreking van Philip gehoord hadden. Ik ga Philip toch maar wat in het oog houden.

julie.vantilt28 mar 2021, 23:05

131
Moest de mol in de afvallersgroep zitten, lijkt het me wel slim om te zeggen dat je ‘all-in’ bent gegaan. Als mol dan hé. Want dan kan je hem misschien minder verdenken, als in: hij heeft veel chance gehad. Ik ga nu vooral opletten op de verdachten die philip uitspreekt in de volgende afleveringen. Als hij meerdere mensen aanhaalt, doorprik je de bubbel van dat all in gaan.

goldfinger28 mar 2021, 23:07

17
Jay-Lo schreef: ↑28 mar 2021, 22:53 Zou de mol in de tweede aflevering zeggen all in te gaan? Ik weet dat nog zo niet hoor.
Toen ik 'm dat hoorde zeggen, dacht ik meteen: Philip is een van de afvallers. Los van of hij nu de mol is of niet, doorgaans focussen de makers net op zulke zinnetjes om dan vijf minuten later die persoon als afvaller te zien.

Zoals Philip zelf zegt: hij gaat all-in en als zijn scherm groen is, dan gaat hij tot de finale... omdat hij zelf, tja? Raar.

Vermoljoen28 mar 2021, 23:08

2354  Uma
bloedhond schreef: ↑28 mar 2021, 22:59 Ik vraag me af hoe deze opdracht verlopen zou zijn als er in aflevering 1 wel een afvaller was. Met de info die we deze aflevering gekregen hebben vermoed ik dat Dami het rode scherm had de vorige keer omdat ze al in een tunnelvisie zat terwijl Kevin nog aan het spreiden was.
Gewoon dezelfde opdracht, maar dan met 1 afvaller vermoed ik.

Ik was er nadat Philip zei all-in te zijn gegaan ook bang voor dat hij zou afvallen, maar blijkbaar dus niet... Er ligt nu wel heel veel focus op Philip met de al dan niet bewuste verspreking en de foute toetsen erbij. Opvallend.

Loebas28 mar 2021, 23:21

50
Wat mij in deze opdracht opviel is de reactie van de winnaars op de verliezers. Jasmien en Katrien waren oprecht blij, omdat ze door mochten naar de volgende aflevering en voor mij zijn zij dus kandidaten. Annelotte en Lennart waren dan weer meer begaan met de verliezers, en dat maakt hen vind ik verdacht, want als mol moet je je niet druk maken over de verderzetting van je parcours, en kan het emotioneel zwaar zijn om die rol te vervullen dus ideaal om even stoom af te blazen.
Dat is natuurlijk als je ervan uitgaat dat de mol in de winnende auto zat.

Cedric28 mar 2021, 23:22

2834  Uma
BeaVer schreef: ↑28 mar 2021, 21:26 En BAM!!!! Gaten in de stoelen! 😎
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BeaVerke, ge zijt in form dit seizoen. Al érg vaak gelachen met je comments de voorbije 2e weken.
Keep it going!
bert.dekimpe schreef: ↑28 mar 2021, 22:00 Weer zo'n opdracht die zichzelf saboteert en waar je als mol niet veel hoeft te doen. Worden we niet veel wijzer van.
Dit dus.
Al vond ik het toch vrij opvallend dat iedereen er meteen vrij zeker was van op de rode knop te drukken. In vorige seizoenen was er nog even twijfel op zo'n momenten, maar dit keer niet.
En als Mol kan je er dan gewoon bij zitten en kijken hoe het loopt..

JBB28 mar 2021, 23:23

439  Uma
De mol moest in deze proef alvast niet veel doen.
- De kandidaten waren allemaal vrij snel akkoord om op de rode knop drukken
- GDC werd wel heel concreet met last minute aankondigingen dat de code 'in de doos' zat... duidelijk genoeg zodat beide teams de code gevonden hebben

Alleen jammer dat mijn hoofdverdachte nr.1 (Kevin) eruit ligt nu 😂

julie.vantilt28 mar 2021, 23:39

131
Ook opvallend: Dami gaf aan dat ze Sven en Katrien uit kon sluiten in haar verdenkingen. Wil dat zeggen dat één van hen de mol is?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11