Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

magali.dereu04 apr 2021, 22:22

184  Sven
Lijkt mij zo een proef waarbij je als mol expres gaat kiezen voor geld omdat je weet dat de dominoproef toch al in de soep zal lopen (en je dus niet per se hoeft te mollen).

bross04 apr 2021, 22:58

3
Het valt mij hier ook op dat Sven direct zelf kiest om voor het geld te gaan en niet voor pasvragen. Terwijl iedereen dit van hem zou verwachten.
Nadien doet hij zo goed als geen moeite om dit geld ook effectief te gaan verdienen. Hij houd zich buiten de discussies en gaat rustig bouwen aan de domino's. Natuurlijk slim om positief over te komen, want hij 'wilt voor het geld gaan' als mol heb je hier natuurlijk geen pasvragen nodig. Terwijl je goed genoeg weet na de bunkerproef dat de rest van de groep normaal gezien voor pasvragen zou gaan.

Cadfael04 apr 2021, 23:01

229  Uma
Alhoewel ik Lennart toch wel wat verdenk, valt het me op dat hij telkens niet voor pasvragen wilt gaan. Zelfs als hij de mol is en denkt dat de anderen wel voor pasvragen gaan en hij zijn proef kan doen mislukken, als hij voor pasvragen kiest en het lukt, is er wel €1000 uit de pot. Hij kan dus toch echt meegaan met Annelotte voor de pasvragen. Gaat de mol zich daarbij niet opwerpen als fanatieke kandidaat die altijd voor pasvragen gaat? We zullen zien hoe hij evolueert in de rest van het spel en of hij dan voor pasvragen gaat gaan.
Welke groep zou trouwens als tweede voor pasvragen hebben gekozen?

Moldolly04 apr 2021, 23:21

18
Hier kan je als mol perfect voor een gouden dominosteentje gaan, om jezelf positief te profileren.
Uiteindelijk laat je dan de opdracht om het blokje af te printen toch mislukken...

Heinz04 apr 2021, 23:27

Forum veteraan  427  Uma
Lees ik er nu overheen of is de naam Katrien hier nog niet eens gevallen? Ze krijgt het toch wel knap voor elkaar om duizend euro uit de pot te halen (want Jasmien had het moeilijk met de Duitse woorden te vormen, Katrien deed het erg vlot) zonder er erg op aangekeken te worden. Ze blijft keurig onder de radar.

Ook staat Katrien mooi toe te kijken hoe Philip het verprutst (en grijpt net te laat in) terwijl het toch wel duidelijk had moeten zijn dat Philip nou niet de beste dominobouwer was.

Heinz04 apr 2021, 23:30

Forum veteraan  427  Uma
Katrien heeft het in haar voorstelfilmpje over ethische bezwaren als ze de Mol zou zijn. Dat vind ik al niet heel geloofwaardig als je meedoet aan De Mol, maar bij zowel de opdracht in de atoombunker als deze (het kiezen voor pasvragen in plaats van geld) is er ook niks van morele bezwaren te merken.

Cat_Cl04 apr 2021, 23:39

38  Philippe
Ik ben dit nu niet meer zeker en zou de aflevering moeten herbekijken, maar wordt er op een bepaald moment inderdaad niet aan Philip gevraagd/gezegd om even aan de kant te gaan en niet meer te helpen omdat hij er duidelijk niet echt goed in is? En dan gaat het een paar minuten later toch nog mis, ik werd bijna gek toen ik hem daar toch weer bezig zag 😜

Ze hadden ook beter wat meer veiligheden ingebouwd en hier een daar stukjes weggelaten om dan op de allerlaatste minuut daar nog aan te vullen, want nu viel werkelijk bijna alles om door één stomme fout.

Maar inderdaad, in feite moet je hier als mol niet bijster veel moeite doen, dit loopt geheid vanzelf fout.

anja.mathijs04 apr 2021, 23:48

391  Uma
Bovendien:
Katrien is vaatchirurg, dient een vaste hand te hebben , is geen Dr. Bibber, maar neemt zelf weinig initiatief, is wel dadelijk daar met opmerkingen als iemand anders iets fout doet.
Toch blijft zij kalmer, betrap je haar soms op een lachje, houdt ze zich afstandelijk,

Denk dat ze wist dat de dominostenen gedoemd waren te mislukken , er was chaos, irritatie, gebrek aan vertrouwen, sommigen hielden het gewoon voor bekeken.
Resultaat : -1000 euro

Poirot05 apr 2021, 00:15

299
Er is elk seizoen wel iemand die het werk van de mol een beetje verlicht idd 😂

Cedric05 apr 2021, 00:31

2834  Uma
anja.mathijs schreef: ↑04 apr 2021, 22:16 Denk dat het ook belangrijk is dat er duidelijk gezegd is dat de mol zelf de duo’s gekozen heeft!
Als mol kan je jezelf bij iemand plaatsen waarvan je zeker bent dat die voor de pasvragen gaat, zonder zelf er veel voor te moeten doen.
Katrien /Jasmien duo bijvoorbeeld.
Van de atoombunker kennis weet Katrien dat Jasmien er dadelijk voor gaat gaan.
Katrien vindt dan nog eens in een mum van tijd woorden als Heimat, Blitzkrieg ,Aha-Erlebnis etc en gouden pasvragen zijn feit, met een gevolg van -1000 euro voor de pot.
Ben wat in de Katrien tunnel aan het raken , vrees ik ...
Idem hier.
Zoals ik het zie heeft Katrien (als Mol dus) revanche genomen op Jasmien.

Ze heeft in de proef ervoor (met de honden) samen met Jasmien gewerkt en gemerkt dat Jasmien héél competitief is. Bovendien haalde Jasmien in haar eentje 1000€ extra op door de juiste hond te herkennen (Isidoor) op basis van de tip van Gilles.

Door daarna met Jasmien samen te werken in de domino-opdracht en samen voor de vrijstelling te gaan, heeft Katrien (de Mol dus) ervoor gezorgd dat de competitiviteit van Jasmien in haar voordeel zou werken: voor de vrijstelling gaan = 1000€ uit de pot.

En intussen liep de opdracht zelf helemaal in het honderd door het geklungel van Philip, de helpende tik van Isidoor en nog een pak andere zaken, terwijl Katrien erbij stond en leedvermaak had...

DenEddie05 apr 2021, 01:10

19
Waarom zijn we zeker dat Annelotte en Lennart niet voor de pasvragen gaan? Omdat ze dat met buitengaan even luidop zeggen? Ik weet niet of dat echt wel zo is.

De Katrien tunnel is bij mij toch ook aan het vormen. De manier dat ze deze opdracht gespeeld heeft. Als mol inderdaad je bij iemand zetten die volledig voor het spel gaat en veel kans maakt om ook aan bod te komen. Ze had zich even goed bij Sven kunnen zetten, maar die heeft de pech dat velen hem niet vertrouwen.

Nu goed, als ze de mol is..

In elk geval de mol wist dat Sven hoogstwaarschijnlijk niet gekozen ging worden en door Noah er bij te zetten helemaal niet. Dat is meer kans dat je toch -1000 euro hebt. Dat Sven dan nog 1 pasvraag niet genoeg acht om geld op te geven sluit hem voor mij helemaal uit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17