Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Jansen06 apr 2021, 07:11

3423  Yens
@Mollenjager-DT
Ik ben er nog altijd niet zeker van dat Annelotte en Lennart voor het geld gegaan zijn. @Addow heeft ook al ontdekt dat wat Annelotte zei toen ze onderweg waren naar hun opdracht (hondje vouwen) niet hetgeen was wat ze in werkelijkheid zei ("We gaan de enigen zijn die voor geld gegaan zijn", of iets in die trant). Ook klopt het niet dat het geld uit de pot gaat op het ogenblik dat ze de keuze maken voor pasvragen te gaan. Dat gaat er pas uit van zodra hun opdracht gelukt is en dat is dus niet het geval. Ik zeg niet dat ik zeker ben dat Lennart de mol is, maar op basis van deze opdracht durf ik hem zeker nog niet uitsluiten. Ik denk vooral dat Lennart iemand is die wel een gokje durft wagen. Dus eerst doen alsof hij voor het geld wou gaan, er van uitgaand dat Annelotte voor de pasvragen zal willen gaan en hem dan overtuigd om dat te doen. Dan kan hij daarna zeggen dat Annelotte hem heeft overtuigd om voor de pasvragen te gaan. Op basis van hun gesprek aan de pc waar ze de keuze moesten maken, zou je dat trouwens denken.

chicawah.janssen06 apr 2021, 09:38

8153
martin.janssen schreef: 05 apr 2021, 23:54 Ook hebben ze wellicht genoteerd dat Jens werd opgezadeld met de rol van drone operator, vooral vanwege die opmerking van Lennart over die snuggere kandidaat uit Ieper.
Ik snap niet waarom mensen hier maar blijven zeggen dat iemand anders het had over "Jens, de snuggere kandidaat uit Ieper". Het is Jens zelf die heel duidelijk zegt "Ik zin wel van Ieper".
Wat we niet echt in beeld kregen is hoe Jens, die aanvankelijk ingedeeld werd bij de snuggere schutters, uiteindelijk aan de drone belandde.
En wat ik persoonlijk raar vind (maar dit hoort eigenlijk onder het topic van de opdracht in het maïsveld), is dat Jasmien (advocate) niet bij de snuggere schutters gezet werd. Katrien, Kevin en Jasmien hebben een universitair diploma. Philip wellicht ook, maar ik ben het niet zeker. Ik denk niet dat Jasmien de mol is, maar waarom eiste ze, als gedreven kandidate, niet haar plekje bij de snuggeren op?

Cadfael06 apr 2021, 10:42

229  Uma
Bij Lennart is het al twee keer dat hij niet voor pasvragen wilt gaan. Eerst in de bunker, waar hij twijfelt om voor de rode knop te gaan en niet wilt liegen aan de telefoon. Nu ook weer bij het kiezen voor pasvragen wilt hij niet degene zijn die voor pasvragen kiest. Als hij de mol zou zijn en in een volgende proef kunnen terug pasvragen te verdienen zijn, dan gaat hij er toch ook niet voor kunnen gaan, want hij voelt er zich zogezegd niet goed bij. Ik verdenk Lennart ook, maar dit is het enige wat me tegenhoudt, omdat nu hij al twee keer heeft gezegd dat hij niet voor pasvragen wilt gaan, hij dat bij volgende proeven ook moet aanhouden. Terwijl pasvragen juist makkelijk gaan zijn om geld kwijt te spelen.

chicawah.janssen06 apr 2021, 10:58

8153
@Cadfael Is het niet handig dat je het heilig boontje kan spelen omdat je weet dat zeker Jasmien, waarschijnlijk ook Annelotte en wellicht ook Samina en Katrien op de rode knop zullen willen duwen? Hoeveel kans is er dat de meerderheid van de groep niet zal willen duwen?
En is het niet sluw om jezelf samen te zetten met Annelotte die waarschijnlijk wel voor de pasvragen zal gaan? En zelfs mocht ze voor het geld kiezen: het is gemakkelijk om de origami-opdracht te doen mislukken, toch? En hoe dan ook stond of viel alles letterlijk en figuurlijk met de dominostenen zelf.

Yana.l06 apr 2021, 12:12

11
Waarom moest ik hier onmiddellijk terug denken aan Bertrand in Zuid-Afrika met die fietstocht?
"We zijn er weer ingevlogen als kiekens zonder kop."

Cadfael06 apr 2021, 12:41

229  Uma
chicawah.janssen schreef: 06 apr 2021, 10:58 @Cadfael Is het niet handig dat je het heilig boontje kan spelen omdat je weet dat zeker Jasmien, waarschijnlijk ook Annelotte en wellicht ook Samina en Katrien op de rode knop zullen willen duwen? Hoeveel kans is er dat de meerderheid van de groep niet zal willen duwen?
En is het niet sluw om jezelf samen te zetten met Annelotte die waarschijnlijk wel voor de pasvragen zal gaan? En zelfs mocht ze voor het geld kiezen: het is gemakkelijk om de origami-opdracht te doen mislukken, toch? En hoe dan ook stond of viel alles letterlijk en figuurlijk met de dominostenen zelf.
Ja, maar het is voor het vervolg van het seizoen. Als er pasvragen te verdienen zijn, zal hij altijd moeten doen dat hij er geen wilt. Terwijl dat er dan juist geld kan verloren gaan. Het zou raar zijn als hij een volgende keer wel resoluut voor pasvragen gaat. Tenzij hij het kan verklaren door te zeggen dat hij in deze proef de switch heeft gemaakt, omdat iedereen voor pasvragen gaat 😉

chicawah.janssen06 apr 2021, 12:59

8153
@Cadfael Hij kan er ook een draai aan geven à la Christian vorig jaar na de skydiversproef: "Ik ben altijd zo naïef geweest om voor de groep te gaan, maar als de anderen het hard willen spelen, ga ik vanaf nu ook alleen nog aan mezelf denken.".
Ik had Lennart als mol, puur gebaseerd op enkele objectieve feiten en vaststellingen (zie mijn molboekje), maar toch vind ik niet dat hij echt een molprofiel heeft. Ik begin mij meer en meer te focussen op Katrien.

Mollenjager-DT06 apr 2021, 13:28

767  Yens
Jansen schreef: 06 apr 2021, 07:11 @Mollenjager-DT
Ik ben er nog altijd niet zeker van dat Annelotte en Lennart voor het geld gegaan zijn. @Addow heeft ook al ontdekt dat wat Annelotte zei toen ze onderweg waren naar hun opdracht (hondje vouwen) niet hetgeen was wat ze in werkelijkheid zei ("We gaan de enigen zijn die voor geld gegaan zijn", of iets in die trant). ...
Het zou kunnen dat dat niet klopt, maar Annelotte moet dat toch ooit gezegd hebben tegen Lennart. Hoe dan ook doet die uitspraak mij sterk vermoeden dan zij voor het geld gegaan zijn, hoewel ik oorspronkelijk ook dacht dat zij voor de pasvragen gegaan waren.

Jansen schreef: 06 apr 2021, 07:11 @Mollenjager-DT
...Ook klopt het niet dat het geld uit de pot gaat op het ogenblik dat ze de keuze maken voor pasvragen te gaan. Dat gaat er pas uit van zodra hun opdracht gelukt is en dat is dus niet het geval. ...
Nee inderdaad, dat was wat ik bedoelde maar dat ben ik erbij vergeten melden aangezien ik dacht dat het wel duidelijk was. 😉 Hoe dan ook kan het dan makkelijker zijn om met voorkennis de opdracht te doen lukken zoals bij Katrien en Jasmien gebeurd is. Daarnaast vind ik ook dat Lennart zich op de minst tactische positie van de 2 zet bij het vouwen van het hondje indien hij de mol is. Je kan wel slechte instructies geven maar uiteindelijk is het het gevouwde hondje dat beoordeeld wordt en zo bepaalt op de opdracht slaagt of niet. Je kan als mol dus veel beter bij het vouwen zelf staan, anders heb je hier al veel minder controle op.

sammy06 apr 2021, 13:39

22
Jansen schreef:@Mollenjager-DT
Ik ben er nog altijd niet zeker van dat Annelotte en Lennart voor het geld gegaan zijn.
Ik vond Lennart ook heel verdacht tot deze opdracht, maar zoals @molshoopje al aanhaalde zegt Gilles toch bijna letterlijk in de voice-over dat zij voor het geld zijn gegaan. Dit lijkt mij dan toch vooral onder impuls van Lennart en dan is dit toch wel heel onmols gedrag.

The hunter06 apr 2021, 13:52

282  Uma
Vreemd dat nog altijd niemand heeft opgemerkt dat nadat Philip de dominosteentjes laat vallen, Katrien en vooral Jasmien wel heel traag reageren om de 250 euro nog te redden. Het duurt maar liefst 3 seconden totdat de omvallende steentjes bij Katrien en Jasmien komen en pas dan schieten ze in actie. Katrien staat recht en doet maar 1 poging om de vallende dominosteentjes te stoppen, Jasmien zit en doet uiteindelijk 4-5 pogingen maar is altijd te laat. Je kan als kandidaat wel pech hebben, maar hier waren beide dames en niet alert en niet lucide. Iets wat niet met hun karakter strookt en ook niet met hoe ze hun al eerder gedragen hebben. 3 seconden is meer dan tijd genoeg om tot het besef te komen dat je gewoon tegen 1 steentje in de tegengestelde richting moet duwen, zeker als je zoals Jasmien in de ideale positie zit om dit te doen.

Op 56:43 duwt Philip de steentjes om:

Afbeelding

Vanaf 56:46 start de sequentie waar Katrien en Jasmien in beeld komen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lowie06 apr 2021, 14:09

54  Uma
Viel mij ook op maar als je de mol bent hoef je niet zo snel te reageren.😜
Ik vond ook wel dat de nadruk op Philip net zo als bij de vorige opdrachten wel erg hoog was.
Dus heb ik hem al bijna geschrapt

Klaartje06 apr 2021, 15:36

2245  Uma
Jasmien, de grabbelende doelvrouw, probeert in drie tijden de bal te pakken, maar helaas, de VAR heeft beslist dat de bal over de doellijn was.
Wel mooie beelden vond ik. Goed gelachen toen dat gebeurde!🙂 Ook handig als je niet bij de grootsten bent om zo languit liggen te grabbelen naar dominosteentjes. Jasmientje toch, heerlijke meid, je deed ons weer lachen!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17