Wat die origami opdracht betreft zijn niet alleen het staartje en het mondje fout, maar volgens mij ook de oortjes, wat er tevens voor zorgt dat het hoofd te smal is:

martin.janssen schreef: ↑08 apr 2021, 14:20 Wat die origami opdracht betreft zijn niet alleen het staartje en het mondje fout, maar volgens mij ook de oortjes, wat er tevens voor zorgt dat het hoofd te smal is:Inderdaad, goed gezien! Annelotte geeft haar hondje Isidooroortjes. Het te maken hondje is duidelijk een ander ras.
![]()
martin.janssen schreef: ↑08 apr 2021, 14:20Stel dat Annelotte dat staartje wel 'omhoog' had geplooid en niet naar omlaag, zouden ze dan die oren als een fout hebben aangerekend? De oren zijn toch in de juiste richting geplooid, alleen vallen ze wat groot uit (waardoor het gezicht kleiner lijkt). Gaan ze zo streng zijn en het daarop afkeuren? Als de makers (de jury) zo streng gaan zijn, dan kon deze opdracht zo goed als nooit lukken, want dat hondje helemaal correct plooien zoals op het voorbeeld is volgens mij bijna onmogelijk. Hetzelfde geldt voor dat bolletje van de neus (vol of hol): zouden ze daarover 'gevallen' zijn indien al de rest juist was geplooid?
Wat die origami opdracht betreft zijn niet alleen het staartje en het mondje fout, maar volgens mij ook de oortjes, wat er tevens voor zorgt dat het hoofd te smal is:
![]()
Klaartje schreef:zouden ze daarover 'gevallen' zijn indien al de rest juist was geplooid?Ik denk dat de plooi zelf belangrijker is dan de afmetingen (tenzij het heel drastisch verkeerd is).
stefan.luyckx schreef: ↑08 apr 2021, 12:51 Dat zou willen zeggen dat er toch iets juist moet zijn over de mol in vragen over Kevin in die aflevering.Daarbij zien we in het begin van de aflevering dat veel mensen Kevin als mol hadden. Als Kevin dus enkele gelijkenissen had met de mol, dan blijven die kandidaten ook langer dan andere kandidaten die ook op de foute mol zitten, maar veel minder gelijkenissen heeft met de mol. Zouden in de eerste aflevering ook al een paar mensen voor Kevin gegaan zijn? Misschien ook eens kijken naar zijn gelijkenissen in de eerste aflevering. Juist toevallig dat er drie mensen uitliggen die in de eerste aflevering ook het rode scherm hadden kunnen krijgen. Als bepaalde mensen daar ook al grootendeels op Kevin hadden ingevuld, kan dat een verklaring zijn dat de mensen die helemaal niet op Kevin zaten daar al minder punten hadden dan andere kandidaten misschien. Puur hypothetisch allemaal
Geslacht - Sven / Lennart
Wijnproeven - Jasmien
Aantal hele glazen - Katrien
Welke bunker - Sven
Pianoproef - Katrien / Annelotte
Samina komt helemaal niet voor met Kevin. Die kan waarschijnlijk wel echt worden uitgesloten.
Klaartje schreef: ↑08 apr 2021, 15:00 Stel dat Annelotte dat staartje wel 'omhoog' had geplooid en niet naar omlaag, zouden ze dan die oren als een fout hebben aangerekend? De oren zijn toch in de juiste richting geplooid, alleen vallen ze wat groot uit (waardoor het gezicht kleiner lijkt). Gaan ze zo streng zijn en het daarop afkeuren? Als de makers (de jury) zo streng gaan zijn, dan kon deze opdracht zo goed als nooit lukken, want dat hondje helemaal correct plooien zoals op het voorbeeld is volgens mij bijna onmogelijk. Hetzelfde geldt voor dat bolletje van de neus (vol of hol): zouden ze daarover 'gevallen' zijn indien al de rest juist was geplooid?Ik vermoed dat het zonder het foutje aan de staart wel gewoon juist was gerekend. Ik herinner mij vaag iets dat GDC in de voice-over zegt dat alles juist is, behalve de staart.
Ik herinner me de opdracht vorig jaar waarbij ze dat fruit moesten tekenen. Dat was bij sommigen toch ook niet ingekleurd in de juiste kleur (bij Christian bvb) en toch werd zijn tekening goedgekeurd door GDC.
ex-molinator schreef: ↑08 apr 2021, 15:17 Ik denk dat de plooi zelf belangrijker is dan de afmetingen (tenzij het heel drastisch verkeerd is).Dit gaat niet om de precieze afmetingen. Het gaat om de hoek waaronder geplooid wordt. Die hoek is volledig fout waardoor er eigenlijk geen oortje ontstaat, althans niet een uitstekend oortje. Kijk maar een naar het staartje. Dat wordt ook gevormd door onder een dusdanige hoek te plooien dat je een puntje hebt dat uitsteekt. Als je dat onder een verkeerde hoek plooit krijg je ook geen staartje.
De plooien uitleggen is haalbaar, de precieze afstanden bijna niet. Halfweg of een derde is te doen en met centimeters misschien ook nog, maar de echte moeilijkheid bij dergelijke opdracht is de oriëntatie: het eerste dat moet gebeuren is een referentiepunt vastleggen.
Ik vond dat Lennart het eigenlijk wel redelijk goed kon uitleggen en had de indruk dat Annelotte een onlogisch plooirichting genomen had, (waarbij ik eigenlijk verwacht had dat ze toch de oriëntatie-vraag zou stellen).
martin.janssen schreef: [...een quote van ex-molinator...]Ik ben even niet mee: je quote mij in een soort weerlegging, maar eigenlijk zeg je toch net hetzelfde: de plooirichting is belangrijker dan de afstanden.
...
Dit gaat niet om de precieze afmetingen. Het gaat om de hoek waaronder geplooid wordt.
...