Denk niet dat er in deze proef een voordeel was voor de mol om ergens specifiek te gaan zitten. Hierbij ga ik er wel vanuit dat de mol de schakelaars wist zitten en getraind heeft op pikant eten en sterke drank drinken.
Dan kan de mol gelijk waar gaan zitten.
Zit hij/zij niet op een schakelaar, probeert hij/zij gewoon die kandidaten eruit te krijgen die op een schakelaar zitten en zelf als dat niet lukt zullen de kandidaten toch waarschijnlijk voor de pasvragen gaan. Als de mol wel op een schakelaar zit, kan hij/zij eerst proberen de andere schakelaar eruit te spellen en dan zelf ook eruit proberen te liggen, maar hij/zij kan even goed ook voor de pasvragen gaan.
Of de mol dan 1 of 5 pasvragen neemt, maakt ook niet uit. Als je de 5 pasvragen neemt, kan je zien hoe de onderhandelingen lopen en kan je worst-case nog wisselen, moest de andere kandidaat toch nog voor geld proberen gaan.
Heb je 1 pasvraag, dan zal de andere kandidaat wel akkoord zijn met 5 pasvragen.
Dus in gelijk wel scenario kan de mol het spel wel wat sturen, daarbij komende dat er hoogstwaarschijnlijk voor pasvragen gekozen wordt, hoeft de mol hier weinig te doen.
Moest ik mol zijn in deze proef, zou ik het gewoon op mij af laten komen en dan afhankelijk van de situatie wat proberen sturen, als het zelf al nodig zou zijn.
Dus conclusie zoals bij bijna alle derde proeven dit seizoen, heel weinig op te maken over wie de mol is. Vanaf dat er pasvragen zijn, heeft de mol een dagje verlof.
Ik hoop dat het volgende seizoen de pasvragen wat herzien worden, voorbeeld 1 aflevering een negatieve pasvraag om dan de volgende aflevering 2 positieve pasvragen te krijgen. Of dat je bij het verkrijgen van een pasvraag al weet dat je de volgende proef in een ongunstige positie zit, waar je minder informatie te weten kan komen over andere kandidaten.