Cedric schreef: ↑11 apr 2021, 21:57
Algemeen:
Topseizoen qua opdrachten.
Maar Duitsland spreekt mij voorlopig als bestemming nog altijd niet aan.
Wel begin ik te denken dat het misschien nuttig kan zijn voor het programma om een hiatus van één of twee seizoenen in te lassen.. Het lijkt dat het programma mogelijk op het punt zou kunnen staan om in zijn eigen voeten te schieten aangezien de kandidaten geleerd hebben van Bart vorig jaar en geen fuck meer geven om de groepspot.. Als iedereen zo makkelijk voor pasvragen blijft gaan, dan is er geen mollengedrag meer nodig en heeft het programma een probleem.
Of er te veel pasvragen zijn? Persoonlijk hadden wij ons er nog niet aan gestoord. En het is toch niets nieuws, al sinds het seizoen in Mexico, dat blijft de meest rationeel-menselijke keuze als je je even in de plaats van een kandidaat stelt die er niet uit wil vliegen? Wellicht was het budgettair interessant voor De Mol dit jaar dat er zo veel zijn, who knows.

Trouwens, vorige aflevering waren er bij de domino's twee koppels die wel resoluut voor het geld kozen en die pasvragen links lieten liggen. Het enige dat wel nog moet gegarandeerd blijven in een topseizoen is dat De Mol voldoende in actie moet komen, daar kan ik inkomen. Inderdaad, misschien volgende keer dan wat screenen op meer kandidaten die vol voor de pot willen gaan? En het aantal te verdienen pasvragen per episode vanaf volgend seizoen terug meer de uitzondering dan de regel maken. De "kat" minder bij de melk zetten, so to say.
Ik geloof ook absoluut niet in een hiatus ofzoiets, zoals je voorstelt, integendeel, ze bouwen jaar na jaar meer momentum op.
Maandenlang naar amper negen weken De Mol/jaar toeleven dat is, op TV-vlak, al lang genoeg voor de meesten om het mythisch genoeg te houden hoor.

Zeker zo lang het productieteam seizoen na seizoen zichzelf blijft overtreffen en ons weet te verrassen (en dat doen ze), zonder te veel aan de originele formule te sleutelen, hoop ik dat we nog
vele jaren ons aan die vaste afspraak kunnen houden. En stel u voor: de eerste post-corona editie terug in een ver, tropisch land, maar dan met die indrukwekkende drone-shots en huidige regiestijl... ik denk dat het nu al watertanden is en vonken zal geven. Just my kuddo's to the team, sterke episode.