Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2021, 22:14

 3547  Sven
chicawah.janssen schreef: 25 apr 2021, 22:08 @masterveecee zou wel grappig zijn dat Lennart een M vliegt met zijn 737. 😁
Of de MMMMMol vliegt met het vliegtuig 😉

Vermoljoen schreef: 25 apr 2021, 22:11 Na de volledige opdracht te zien had de Mol in het vliegtuig makkelijk zijn best kunnen doen om uiteindelijk de landing verkeerd te doen laten lopen en het volledige bedrag kwijt te spelen. Dus de ideale molpositie is dan toch het vliegtuig aangezien je daar effectief het geld niet in de pot kan laten komen.
En dan zien dat zijn copilote aan't prutsen is, en denken "laat ze ma doenn" 😛
Gebruikersavatar

Dendro25 apr 2021, 22:15

 15
Lennart deed wel heel weinig bij de de landing behalve commentaar geven.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2021, 22:21

 3547  Sven
Natuurlijk, ze waren nog maar bij het deel van
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2021, 22:28

 2354  Uma
Dendro schreef: 25 apr 2021, 22:15 Lennart deed wel heel weinig bij de de landing behalve commentaar geven.
Tja, is ook wel te begrijpen he. Als je al ziet dat het bij je copiloot volledig misgaat, dan moet je daar zelf geen extra moeite doen om te mollen.
Gebruikersavatar

Lodewijk25 apr 2021, 22:47

 146
Amai wow wat een opdracht 😍
Als gediplomeerd 737 bestuurder ben ik stiekem heel jaloers dat ik er zelf niet bij zat! Dat gezegd zijnde is het echt niet gemakkelijk om mensen zonder enige luchtvaart ervaring uit te leggen hoe je met een 737 vliegt, laat staan ze zelf de motoren te laten starten, te taxiën, op te stijgen (wat heel goed gelukt is allemaal!) en uiteraard te laten landen. Op opendeurdagen op mijn vliegschool heb ik het een paar keer gedaan 😅

Hoewel Philip heel professioneel klonk toen hij de instructies voorlas "set flaps to 15 and slow to the 15 bug", moest ik wel glimlachen toen hij KTS letter per letter uitsprak (KTS=knots, knopen, onze snelheid. 1kt = 1.852km/h). Idem met Jasmien die tevergeefs zocht naar de VREF, wat eigenlijk de Landing Flaps referentie speed is en je in de FMC moet ingeven (En daarbij de gear, toch heel belangrijk item, vergat).
Klein weetje: mochten ze toch niet genoeg fuel gekregen hebben, hadden ze dankzij de engine fire wel verder kunnen vliegen dan zonder engine fire. Op 1 motor verbruikt de 737 minder dan met 2 motoren!

Uiteraard als kleine pagadder heb ik ook veel met papieren vliegtuigjes gespeeld en geëxperimenteerd. Sven zijn klassiek model was absoluut het perfecte model om door de hoepel te gooien, al had ik de vliegtuigjes wel eens laten testvliegen voor je ze effectief naar de hoepel gooit (mocht dat? 1 vliegtuigje 2 keer gebruiken mocht niet, maar is dat dan 2 keer naar de hoepel gooien?).
Philip zijn model is meer een langdurige zwever en dus ook een goed model om "hoog" te houden, samen met nog een paar andere.

Puur genieten was dit, constante smile op mijn gezicht! En wetende dat Gilles vroeger zelf de droom had om piloot te worden: @Gilles De Coster: als je ooit eens mee wilt vliegen in een klein vliegtuigje, laat gerust weten, ik neem je met heel veel plezier mee! 😃
Laatst gewijzigd door Lodewijk op 25 apr 2021, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2021, 22:54

 3547  Sven
Lodewijk schreef: 25 apr 2021, 22:47 Amai wow wat een opdracht 😍
Als gediplomeerd 737 bestuurder ben ik stiekem heel jaloers dat ik er zelf niet bij zat! Dat gezegd zijnde is het echt niet gemakkelijk om mensen zonder enige luchtvaart ervaring uit te leggen hoe je met een 737 vliegt, laat staan ze zelf de motoren te laten starten, te taxiën, op te stijgen (wat heel goed gelukt is allemaal!) en uiteraard te laten landen. Op opendeurdagen op mijn vliegschool heb ik het een paar keer gedaan 😅

Hoewel Philip heel professioneel klonk toen hij de instructies voorlas "set flaps to 15 and slow to the 15 bug", moest ik wel glimlachen toen hij KTS letter per letter uitsprak (KTS=knots, knopen, onze snelheid. 1kt = 1.852km/h). Idem met Jasmien die tevergeefs zocht naar de VREF, wat eigenlijk de Landing Flaps referentie speed is en je in de FMC moet ingeven (En daarbij de gear, toch heel belangrijk item, vergat).
Klein weetje: mochten ze toch niet genoeg fuel gekregen hebben, hadden ze dankzij de engine fire wel verder kunnen vliegen dan zonder engine fire. Op 1 motor verbruikt de 737 minder dan met 2 motoren!

Uiteraard als kleine pagadder heb ik ook veel met papieren vliegtuigjes gespeeld en geëxperimenteerd. Sven zijn klassiek model was absoluut het perfecte model om door de hoepel te gooien, al had ik de vliegtuigjes wel eens laten testvliegen voor je ze effectief naar de hoepel gooit (mocht dat? 1 vliegtuigje 2 keer gebruiken mocht niet, maar is dat dan 2 keer naar de hoepel gooien?).
Philip zijn model is meer een langdurige zwever en dus ook een goed model om "hoog" te houden, samen met nog een paar andere.

Puur genieten was dit, constante smile op mijn gezicht! En wetende dat Gilles vroeger zelf de droom had om piloot te worden: @Gilles De Coster: als je ooit eens mee wilt vliegen in een klein vliegtuigje, laat gerust weten, ik neem je met heel plezier mee! 😃
Leuke info 😃

KTS had ik door 😛 De rest van de afkortingen niet.

Van het vliegtuigje: ik ken het model, maak het eigenlijk ook altijd zo. En is best makkelijk te mikken ja.
Wat ik nog zou doen, is de flapjes wat overplooien, als "flaps" bij een echt. Maar inderdaad eerst testgooien.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe25 apr 2021, 22:56

 57
De analyse moet ik nog maken, maar in elk geval één van de leukste opdrachten ooit. En dat het eindigde met een crash maakte het eigenlijk nog beter.
Gebruikersavatar

SiMol25 apr 2021, 22:58

 264
Vermoljoen schreef: 25 apr 2021, 22:28 Tja, is ook wel te begrijpen he. Als je al ziet dat het bij je copiloot volledig misgaat, dan moet je daar zelf geen extra moeite doen om te mollen.
Maar lag het enkel aan de co-piloot?
Mijn gevoel bij de te lage hoogte was onmiddellijk: geef wat gas bij. Als ik mij niet vergis, staat de hendel om gas bij te geven centraal in de cockpit, Lennart kon dus makkelijk ingrijpen. Uiteraard zou je dit als mol niet doen en is Jasmien degene die het dan zogezegd fout laat gaan.

@Lodewijk , correct me if I am wrong.
Laatst gewijzigd door SiMol op 25 apr 2021, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Lodewijk25 apr 2021, 22:58

 146
masterveecee schreef: 25 apr 2021, 22:54 Leuke info 😃

KTS had ik door 😛 De rest van de afkortingen niet.

Van het vliegtuigje: ik ken het model, maak het eigenlijk ook altijd zo. En is best makkelijk te mikken ja.
Wat ik nog zou doen, is de flapjes wat overplooien, als "flaps" bij een echt. Maar inderdaad eerst testgooien.
Testgooien en erna de elevator (hoogteroer) of de rudder (staartroer) wat aanpassen om te perfectioneren 😛
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2021, 23:02

 3547  Sven
Exact Lodewijk 😀
Zorgen dat het zo recht mogelijk vliegt.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2021, 23:09

 2834  Uma
Persoonlijk had ik hier het liefst in het vliegtuig gezeten. Zou erg graag ooit eens zo'n flight simulator doen. Of nog beter: in de cockpit meevliegen op een lijnvlucht.

Maar als Mol ben je beter in de hangar volgens mij. Je kan de boel saboteren (storm, brand, ...) én je kan belangrijke informatie achterhouden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10