Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

sammy26 apr 2021, 02:09

22
Er wordt hier nogal vaak van uit gegaan dat door de 7600 van Sven Lennart als hij de mol is niet hoger moet bieden. Ten eerste denk ik dat de volgorde van het bieden ons getoond wordt van laag naar hoog. Daarnaast is het ook zo dat enkel het filmpje van de verdachte van de hoogste bieder getoond wordt. Dit werd pas beslist op het moment dat de hoogste bieder gekend was. Je kan er als mol dus niet zomaar van uitgaan dat Philip of Jasmien gekozen gaat worden vind ik. Sven liet weliswaar al vaker vallen dat hij Philip voor geen haar vertrouwt, maar toch denk ik dat je het liefst zelf het hoogste bod hebt voor het geval dat pakweg een Sven je bijvoorbeld een hak wil zetten.

sanandreus26 apr 2021, 02:14

25
Kafra schreef: 25 apr 2021, 23:07 Ik dacht gelezen te hebben dat de mol tijdens het spelverloop zelf geen inlichtingen krijgt. Dus, de mol wist hier niet of er gekeken was ( tot Giles het openbaar zei), wie gekeken had en hoeveel de anderen hadden geboden.
En voor het overige : het was een psychologisch hoogstandje.
vorig jaar in de trein met de koffers stond de productie er gewoon bij zelfs... alina instruerend

nyckelpiga26 apr 2021, 07:25

69
Mijn hoofdverdachte is nog altijd Sven, en na deze opdracht blijf ik hem verdenken. Philip probeert zichzelf gewoon constant verdacht te maken en heeft daardoor volgens mij al veel mensen naar huis gespeeld, en daarom heb ik hem al heel vroeg van mijn lijst geschrapt. Ik denk ook dat Philip op Sven zit als mol, want het valt op dat hij telkens probeert om bij hem te zitten voor opdrachten. Sven zei dat hij liever aan de grond blijft, en Philip kiest er direct voor om dat ook te doen. Ook nadat Philip terugkwam van de kamer van de dossiers vraagt hij direct aan Sven hoe het is geweest (en daarna ook aan Lennart). Dus daarom gok ik dat Philip Sven en Lennart als verdachten heeft.
Nu moest de mol eigenlijk niets doen, mooie aflevering om onder de radar te blijven. Hij wist zeker dat ofwel Philip ofwel Jasmien ging kijken in die dossiers, dus met of zonder dat de productie de mol heeft ingelicht, deze kon er gewoon zeker van zijn dat iemand ging kijken.
Voor het bieden lijkt het mij wel mogelijk dat ze de mol hebben ingelicht, want zo kan die wel bieden maar toch niet te hoog zodat het niet opvalt.
Ik verdacht Lennart ook een beetje, maar met die 10.000 EUR te bieden lijkt het mij eerder een kandidaat. Het zou raar zijn dat ze de mol zoiets opvallend laten doen.

elena.cogotti26 apr 2021, 08:27

1
Ik geloof niet dat de mol zomaar €10000 uit de groepspot heeft gehaald.
Sven had ook al €7600 geboden, dus dat was al mooi. Dus ik geloof echt niet dat de mol €10000 biedt en zo alle ogen op hem worden gericht

Op dit punt weet de mol dat iedereen weet dat hij of zij de mol is. Dan is zijn enige doel nog geld uit de pot en niet onder radar blijven

kwistet26 apr 2021, 09:30

15  Yens
Als Lennart de mol is (en dat lijkt mij nog steeds het meest waarschijnlijke), dan neemt hij in mijn ogen wel geen EUR 10.000 uit de pot, maar wel EUR 2400. Want zelfs zonder zijn bod zou er EUR 7600 verdwenen zijn door het bod van Sven. Dat vind ik op zich nog wel een aanvaardbaar bedrag.

chicawah.janssen26 apr 2021, 09:36

8153
@BeaVer Zo had ik het nog niet bekeken. Blijft de vraag waarom Lennart dan niet bv. 5000 geboden heeft. Dan was de vrijstelling naar Sven gegaan en was er toch ook ferm veel uit de pot. Dat zou wel betekend hebben dat Annelotte serieus in het nadeel was doordat Sven een vrijstelling had en Philip en Jasmien in de dossiers gekeken hebben. Wilden ze dat verhinderen? Anderzijds: Jasmien heeft haar voordeel niet kunnen verzilveren.
Ik vind dat Annelotte terecht doorgaat, al zal ik pittig Jasmientje wel missen.
Wat we niet echt te zien krijgen is de volgorde waarin geboden werd. Bood Lennart bij de eersten en wist hij niet dat Sven 7600 (weer grappig van Sven vind ik) zou bieden? Of hebben ze hem niet gezegd hoeveel de anderen geboden hadden (wat toch eerlijker geweest zou zijn)?

zakke langs zijkant26 apr 2021, 09:51

45  Uma
kwistet schreef: 26 apr 2021, 09:30 Als Lennart de mol is (en dat lijkt mij nog steeds het meest waarschijnlijke), dan neemt hij in mijn ogen wel geen EUR 10.000 uit de pot, maar wel EUR 2400. Want zelfs zonder zijn bod zou er EUR 7600 verdwenen zijn door het bod van Sven. Dat vind ik op zich nog wel een aanvaardbaar bedrag.
Ben ik het volledig mee eens. En door dan nog het hoogste te bieden, wordt Lennart helemaal onverdacht bij zijn medekandidaten. Ik denk dat dit jaar niet veel kandidaten op de juiste mol zitten eerlijk gezegd.

Skaeg26 apr 2021, 09:56

108
De vraag is of de mol ingelicht is over het bedrag of niet. Ik zie het nut niet ervan in dat als Lennart de mol is én ingelicht, dat hij nog eens 2400 erover moet. Een scenario waarbij Sven als mol een lager bedrag geboden heeft, omdat er een soort van gentlemen agreement is dat de mol niet alles of meer dan de helft uit de pot in één aflevering kan halen, lijkt me plausibeler. Of zoals Annelotte dus 2000 euro omdat je sowieso een bod moet doen (al staat die niet meer op m'n verdachtenlijst).

mol_ecule26 apr 2021, 10:18

4
Kafra schreef: 25 apr 2021, 23:07 Ik dacht gelezen te hebben dat de mol tijdens het spelverloop zelf geen inlichtingen krijgt. Dus, de mol wist hier niet of er gekeken was ( tot Giles het openbaar zei), wie gekeken had en hoeveel de anderen hadden geboden.
En voor het overige : het was een psychologisch hoogstandje.
Niet waar, denk maar aan de aflevering in Zuid-Afrika tijdens het etentje waarbij in het decor voorwerpen veranderd worden; Eline krijgt daar informatie in het toilet

gwen26 apr 2021, 10:31

14
Ik vind Lennart z'n motieven hier toch wel gek.

- Hij krijgt de kans om in de dossiers te kijken maar doet het niet. Dat zou "slechts" 4000 euro wegnemen maar hij zou er toch veel voordeel mee kunnen doen.
- Wanneer hij een bod moet doen is het extreem hoog. Is hij dan plots zo kwaad geworden op de andere kandidaten dat hij op wraak uit is?

Ik vind die plotse shift van mindset zo gek. Of hij wist dat er nog een veelbelovend staartje kwam, of hij is echt héél kwaad geworden op de anderen. Zijn manier van formuleren op het einde duwt mij naar de laatste optie. Voelde echt als iemand die vanbinnen ferm in de knoop lag. Hij ging ook als eerste binnen en kon niet geïnformeerd worden over de acties van anderen. Lijkt mij dat hij zich oprecht in 't zak gezet voelde daar.

Of hij is de mol, maar dan vind ik het een gekke positie om als eerste binnen te gaan én achteraf 10k wegnemen terwijl 7,6k zonder jezelf verdacht te maken toch een betere optie is. Ik weet dat er hier veel richting Lennart wijst, maar dit doet mij hem toch afschrijven.

anton.smets26 apr 2021, 10:37

50  Uma
@gwen Volgens mij kon Lennart toch niet kiezen dat hij als eerste binnenging bij de dossiers? En we kunnen er ook niet helemaal zeker van zijn dat de mol op de hoogte was van de boden van de andere kandidaten - moesten we dit en de volgorde weten, dan zou het mysterie wel opgelost zijn!

En zoals ook al eerder vermeld hier, als je aanneemt dat Lennart op de hoogte is van Sven zijn bod, dan kan je het ook zien als Lennart die 2400 euro uit de pot haalt.

anja.mathijs26 apr 2021, 10:51

391  Uma
Wat me wel opviel is dat Lennart opmerkt dat:

1. Jasmien toch wel lang binnen gebleven is.
2. Annelotte zegt ook dat er grote kans is dat iemand in de dossiers gekeken heeft, en legt de nadruk op onze Flipper, Philip dus..
3. Lennart wordt nerveuzer en nerveuzer, Jasmien stelt hem zelfs voor een Cosmo cocktail voor hem te maken.

Denk dus ook dat Lennart uiteindelijk boos op zichzelf is, dat hij niet zelf in de dossiers heeft gezien.
Daarom zoekt hij zijn heil bij de vrijstelling en biedt hij wel erg hoog, 10000 Euro.

Achteraf lijkt hij er beschaamd om te zijn en kijkt hij steeds naar de grond, na zijn boze uitlating naar de groep toe.

Ik zie hem eerder als kandidaat die nu eens absoluut zeker wou zijn om vrijstelling te hebben, en vrees dat de uitkomst hem nog verder in de Philip tunnel gaat duwen, en hij volgende week de afvaller gaat zijn.
De groep zal hem niet meer helpen met extra info.

Ik kan de bal ook volledig mis slaan, zit zelf in Annelotte tunnel!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18