Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Vermoljoen20 mar 2022, 23:06

2354  Uma
Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel godsdienstleerkrachten het wél weten. Dat zou eigenlijk iedereen moeten zijn, maar volgens mij zou het resultaat ons wel eens enorm kunnen verbazen. Maar daar gaat het nu niet om.

BeaVer20 mar 2022, 23:10

1293  Uma
Mijn mama zou het geweten hebben en mijn papa. En mijn mama haar vriendin die godsdienst geeft ook. En haren man ook. en al mijn godsdienstleerkrachten van vroeger ook (ben ik heel zeker van). Soit. twas een heel makkelijke vraag.

Jansen20 mar 2022, 23:13

3423  Yens
Ik wist ze ook als ongelovige maar vind dat eerlijk gezegd algemene kennis. Maar zal wel iets met mijn leeftijd te maken hebben 😉 .

Yvo21 mar 2022, 00:07

1111  Uma
M'n pa had 3/4 van die evangelisten. Hij was alleen Mattheüs vergeten.
Ik had 0/4. Nu schaam ik me toch een beetje 😒.

ex-molinator21 mar 2022, 00:48

3483  Uma
BeaVer schreef: ↑20 mar 2022, 23:06 Iedereen noemt da toch gewoon een 'Sequoia'????
Sequoia is de naam die gebruikt wordt door mensen die niet echt op de hoogte zijn van de wetenschappelijke indeling van het plantenrijk. Deze naam wordt meestal verkeerdelijk gebruikt als (populaire) verzamelnaam voor alle redwoods.
Sequoia is de wetenschappelijke naam van een geslacht in de onderfamilie Sequoioideae van de Cupressaceae (de cipresfamilie)
De echte mammoetboom heeft als wetenschappelijke naam Sequoiadendron giganteum (een andere geslacht dus: Sequoiadendron).

Ik heb geen idee of een botanicus geraadpleegd werd bij het opstellen van deze vraag en de "fout" vind ik niet erg, echter de Sequoia is in het Nederlands bekend als de kustmammoetboom.

Los daarvan verwondert het me niet dat een bomensnoeier de gewone naam niet kent (of er niet op kan komen). Het is nu niet bepaald een boom die geregeld gesnoeid wordt. 😉

fffffffffff21 mar 2022, 08:19

5
Is godsdienst niet eerder een soort zedenleer tegenwoordig? Kan me voorstellen dat ze kinderen niet meer de vier evangelisten moeten aanleren.

chicawah.janssen21 mar 2022, 08:43

8153
bert.dekimpe schreef: ↑20 mar 2022, 23:01 Ik denk dat zelfs een mol te veel eergevoel heeft om bewust te doen alsof hij/zij de vier evangelisten niet kent.
Er was eens... Een inspecteur bij de politie die zei dat de Oostkantons in West-Vlaanderen liggen... :mrgreen:

Jaspro21 mar 2022, 08:53

1  Sven
Veel nadruk wel op het feit dat Uma een godsdienstleerkracht is.
De geschiedenis herhaalt zich met dat Annelies ook godsdienstleerkracht is (seizoen in Z-Afrika).
Misschien herhaalt de geschiedenis zich ook voor alle andere kandidaten hun beroep, behalve dan voor 1 (de mol?).

masterveecee21 mar 2022, 09:20

3547  Sven
Vermoljoen schreef: ↑20 mar 2022, 22:53 Dat had ik niet gedaan haha, maar bij die piste valt wel de verdriedubbeling van het geld weg. Dus ik weet niet of dat ook zo ideaal is.
Tenzij je de mol bent? 😛

charlot21 mar 2022, 09:37

2  Sven
Jaspro schreef: ↑21 mar 2022, 08:53 Veel nadruk wel op het feit dat Uma een godsdienstleerkracht is.
De geschiedenis herhaalt zich met dat Annelies ook godsdienstleerkracht is (seizoen in Z-Afrika).
Misschien herhaalt de geschiedenis zich ook voor alle andere kandidaten hun beroep, behalve dan voor 1 (de mol?).
Inderdaad, in 2019 was de Mol Pieter de priester.

Ik vond het verdacht dat Jens helemaal vooraan stond en toch pas als laatste op de stelten liep.
Hij kan gewoon een goede kerel zijn maar toch ook beetje verdacht dat hij iedereen zo voor liet.

masterveecee21 mar 2022, 09:43

3547  Sven
Mja, Eline was ook rechercheur 😉
Om een link te leggen naar de beroepen van de mol. Dacht zelfs net even dat alle kandidaten zelfde beroepen waren als de vorige mollen, buiten mss 1, maar dat klopt niet echt. Heb nog geen gepensioneerde kolonel gezien bij de kandidaten 😛
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9