Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Tim Dex21 mar 2022, 00:27

24
masterveecee schreef: ↑20 mar 2022, 22:21 Dat alles dus al een jaar op voorhand gepland was, zot ze!
Welja, eerder een half jaar tussen laatste uitzending van vorig jaar en begin van de opnames van dit seizoen? Wat niet wegneemt dat het inderdaad indrukwekkend is dat ze zo'n dingen bedenken én gedaan krijgen.

Het is ook mooi om nu nog eens terug te kijken naar die eerste 'Café de mol' aflevering en Jens die er gewoon tussen zit als oud-kandidaat en als enige (naast Gilles) van heel diene hoop aanwezigen al vanalles weet over de eerste aflevering en de twist die er gaat gebeuren.

koen.willen21 mar 2022, 01:02

187  Uma
En ineens klopt het universum gewoon weer.

Vorig jaar had ik zoiets van tijdens aflevering 1, Jans kan nog terugkeren. Denk aan de regel, een kandidaat gaat pas naar huis als hij/zij een rood scherm krijgt.

Dat is wat we hebben geleerd tijdens seizoen 5 in Zuid-Afrika, toen Hans een nieuwe kans kreeg.

En zie daar, Jens krijgt een nieuwe kans! Hoe goed zit het programma in elkaar?

Jumoleum21 mar 2022, 01:28

1
Idd super dat hij nog een kans krijgt.
En waarom zouden ze hem niet ineens mol maken. En een verhaal verzinnen over een vrijstelling waar hij niets vanaf weet.
En er is geen enkele medekandidaat die hem verdenkt. Ah nee ze denken door de vrijstelling te laten zitten ze hem een gunst doen.
Dus een mooier geschenk kunnen ze hem niet geven en hem mol maken zodat hij zeker is dat hij heel het avontuur kan meemaken.

Jansen21 mar 2022, 06:59

3423  Yens
Ik vraag me af wat ze gedaan zouden hebben als Jens toen hij de klok thuis had, toch die had open geschroefd en die vrijstelling gevonden had. Hij zou dan waarschijnlijk gewoon gedacht hebben, dat het een leuke gimmick was van de makers en die vrijstelling een mooi plekje gegeven hebben in zijn huis. Dat zou ik nog eens geweldig gevonden hebben 😂.

chicawah.janssen21 mar 2022, 08:10

8153
joeri.michiels schreef: ↑20 mar 2022, 23:06 Begrijp wel niet goed waarom die reis niet voor twee personen was. Nu moest hij alleen reizen. Ik zou dat raar vinden. Tenzij hij de mol is 😃. Dan heeft men extra tijd gehad om hem voor te bereiden. Hopelijk heeft zijn vriendin ook voldoende zomerkleding in zijn valies gestopt, want het is er wel iets warmer dan aan de Moezel. Tenzij... hij weer de mol is. Of men heeft de opnames in de zomer gemaakt. Alleszins niet in de laatste maanden van het jaar.
Ik vind het ook raar dat zijn "reis naar de Moezel" niet voor 2 personen was en dat hij blijkbaar ook niet zelf zijn vertrekdatum kon kiezen. Komt nog bij dat hij de koekoeksklok moest meenemen. In de luchthaven te horen krijgen dat hij via Lanzarote naar Frankfurt moest vliegen en in Lanzarote in een taxi moeten stappen ipv in transit te blijven en vervolgens overstappen in een andere auto... Zou Jens dat niet allemaal heeeeeeeeel raar en verdacht gevonden hebben?

masterveecee21 mar 2022, 08:47

3547  Sven
Ja, mss wel nu ik het zo zie 😑

Wie weet krijgt hij nog een andere rol??

Weet wel dat vorig jaar hier een paar mensen toch echt medelijden hadden met @Jens Zutterman en de productie het hen een beetje kwalijk nam. Zou het door "ons" zijn dat ze dat gedaan hebben? Of stond het al op het programma? 😃

brun021 mar 2022, 09:40

5
Jens is zelfstandig schrijnwerker. In de bouwsector kan men als zelfstandige niet plots drie weken afwezig zijn. Conclusies:
1. Jens heeft een leegorderboek als schrijnwerker en zit er niet mee in dat hij plots drie weken weggaat (spoiler: in de bouw heeft niemand een leegorderboek en zeker niet voor drie weken ver);
2. Opnames zijn gebeurd in het bouwverlof (volgens mij niet want dan loop je allemaal Vlaamse toeristen tegen het lijf);
3. Jens wist dat hij zich drie weken moest vrij maken (en is dus de mol);
4. Jens vliegt er na een paar dagen toch verplicht uit (termijn valt samen met zijn tripje naar de Moezel. Zou kunnen want nu is er een kandidaat te veel (11 ipv 10)).

Enkel laatste twee lijken mij aannemelijk...
chicawah.janssen schreef: ↑21 mar 2022, 08:10 Ik vind het ook raar dat zijn "reis naar de Moezel" niet voor 2 personen was en dat hij blijkbaar ook niet zelf zijn vertrekdatum kon kiezen. Komt nog bij dat hij de koekoeksklok moest meenemen. In de luchthaven te horen krijgen dat hij via Lanzarote naar Frankfurt moest vliegen en in Lanzarote in een taxi moeten stappen ipv in transit te blijven en vervolgens overstappen in een andere auto... Zou Jens dat niet allemaal heeeeeeeeel raar en verdacht gevonden hebben?

chicawah.janssen21 mar 2022, 10:12

8153
brun0 schreef: ↑21 mar 2022, 09:40 3. Jens wist dat hij zich drie weken moest vrij maken (en is dus de mol);
Ik denk niet dat Jens de mol is, maar ik kan natuurlijk (zoals meestal) verkeerd denken.
brun0 schreef: ↑21 mar 2022, 09:40 4. Jens vliegt er na een paar dagen toch verplicht uit (termijn valt samen met zijn tripje naar de Moezel. Zou kunnen want nu is er een kandidaat te veel (11 ipv 10)).
Dat hij er "verplicht" uit zou vliegen zodat zijn passage in De Mol even lang duurt als zijn tripje naar de Moezel, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De makers foefelen nl. niet. Wie het minst scoort op de vragenlijst vliegt eruit.
Er is inderdaad een kandidaat teveel maar ik denk dat ze dat zullen oplossen zoals in Zuid-Afrika en Duitsland, m.a.w. bij de volgende aflevering 2 mensen naar huis.
brun0 schreef: ↑21 mar 2022, 09:40 2. Opnames zijn gebeurd in het bouwverlof (volgens mij niet want dan loop je allemaal Vlaamse toeristen tegen het lijf);
Op de Canarische eilanden kom je altíjd veel Vlamingen tegen. Ze hadden zelfs mij kunnen tegenkomen als ze de laatste 2 weken van oktober op Tenerife zaten.

masterveecee21 mar 2022, 10:24

3547  Sven

”De terugkeer van Jens is aan het eind van vorig seizoen begonnen, toen hij zijn geschenken kreeg"
Gilles De Coster, presentator

De grootste comeback was echter weggelegd voor een andere oude bekende. Jens kreeg vorig jaar in een uitgeregend maïsveld de snelste exit uit de hele molgeschiedenis, en krijgt dit jaar de herkansing die vele molfans hem gegund hadden.

"Het plan was altijd al om de eventuele achterblijver in Liedekerke in deze reeks terug te halen", aldus Gilles De Coster. "Al hebben we dat geheim natuurlijk wel een jaar lang moeten bewaren. De terugkeer van Jens is aan het eind van vorig seizoen begonnen, toen hij zijn geschenken kreeg. Die uiteindelijk véél méér bleken te zijn dan een reischeque en een koekoeksklok. Het was fijn om dat na al die tijd eindelijk concreet te maken in Lanzarote. En om Jens vorige week achteloos te zien zitten tussen de andere ex-kandidaten in Café De Mol.”
==> https://www.wieisdemol.be/nieuws/143/de ... haalt-zich

kristof.allaerts21 mar 2022, 10:35

364  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑21 mar 2022, 10:12 Op de Canarische eilanden kom je altíjd veel Vlamingen tegen. Ze hadden zelfs mij kunnen tegenkomen als ze de laatste 2 weken van oktober op Tenerife zaten.
Rond 1 november zat mijn pa op jawel... Lanzarote. Niks verdacht gezien.
Nu ja, hij kijkt wel graag naar de mol maar moest GDC naast hem op terras hebben gezeten, hij zou het niet gezien hebben.

Ik heb in ieder geval nog nooit zo hard voor een groen scherm gesupporterd. 💪

Ik denk dat we de comeback van Jens best niet overanalyseren. Hij is er gewoon opnieuw bij, klaar.
Het feit dat hij alleen op reis vertrekt is wel een beetje raar, maar kan toch perfect. En als zijn reis nu 1 of 2 weken langer duurt dan gepland, dat is ook maar een kwestie van klanten verwittigen dat er vertraging op zit.

Spok21 mar 2022, 11:23

18
Goh, de enige mogelijkheid (alleen op reis naar de Moezel vind ik toch echt wel bizar...) is dat zijn partner zogezegd wel op het vliegtuig naar Frankfurt kon en enkel hij de moeilijke verbinding via Lanzarote moest maken. Hoe ze daar dan zo makkelijk mee zouden instemmen is vreemd te noemen.
Raar in het algemeen is het vliegtuig nemen naar de Moezelstreek... Zeker aangezien een autorit van de luchthaven van Frankfurt naar de Moezelstreek (heb Bernkastel genomen) zeker 1u45 in beslag neemt. Vanuit België (heb Antwerpen genomen) duurt het met de wagen iets meer dan 3 uur.
Het verhaal is niet echt logisch heb ik de indruk...

chicawah.janssen21 mar 2022, 11:29

8153
Jens woont in Ieper, dus het is nog iets verder naar Zaventem. Komt bij dat je toch altijd een uur of 2 op voorhand op de luchthaven moet zijn. Dan je vlucht, daarna wachten op je bagage. En dan naar de Moezelstreek geraken (hoe? Zouden ze hem een huurauto beloofd hebben?). Het zou dus inderdaad meer voor de hand liggen dat hij gewoon van Ieper naar de Moezelstreek rijdt.
Dat zijn vrouw niet mee mag op het tripje is ook raar.

Al bij al is het toch een rare historie.
Hopelijk vertellen ze er bij de reveal het fijne van.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9