Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

DizzyLizzy21 mar 2022, 19:44

 16  Uma
Mijn ex is godsdienstleerkracht en moest daarvoor niet gestudeerd hebben. Hij is eraan gestart met een filosofiediploma en een lerarenopleiding. In veel katholieke scholen is godsdienst een soort zedenleer en komt catechese er niet bij kijken. Het verbaast me dus helemaal niet.

Ik had ze zelf ook helemaal niet kunnen noemen trouwens, is toch zeker niet voor iedereen algemene kennis.
Gebruikersavatar

filiep.portugees21 mar 2022, 19:52

 407  Uma
Dan moet er toch veel veranderd zijn bij mijn jeugdjaren.
Ik kan mij niet indenken dat één van mijn leraars godsdienst de 4 evangelisten niet had kunnen opnoemen, laat staan zomaar mogen lesgeven katholieke godsdienst.
Gebruikersavatar

Bonanza21 mar 2022, 20:29

 71
Spok schreef: 21 mar 2022, 10:51 Wel, dat vond ik nu ook straf. Om de mooiste televisie op te leveren was het het best als hij laatst kwam en dan gebeurt dat nog ook... Vind ik op z'n minst verdacht.
Ik vind Jens tout court wat verdacht in deze opdracht. Zijn vraag in het wc-kotje is zo stom en random dat hij die compleet onverdacht fout kan beantwoorden want NIEMAND weet dat (ideaal voor de mol). En later, als GDC onthult “dat er al een jaar een vrijstelling in die klok zit” reageert hij precies niet heel erg verrast en ook niet super naturel vind ik. En sinds vorig jaar weten we dat de algemene sympathie van de natie en een zekere schattigheidsfactor geen beletsel zijn om de mol te zijn.
Gebruikersavatar

tududududududuuu21 mar 2022, 21:48

 44
Een bomenverzorger die net niet de naam van een boom weet... wie is de olm? 😉
Gebruikersavatar

Karageorgos_21 mar 2022, 22:15

 35  Uma
Ericus schreef: 20 mar 2022, 22:39 Uma kent als leerkracht catechese de vier evangelisten niet. Dit is on-mo-ge-lijk! Want heel het christelijk geloof is afgeleid van de getuigenissen door deze vier evangelisten.
Daarenboven heeft ze door het pakken van de vrijstelling uit de klok 3000 euro uit de prijzenpot gehaald.
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat Uma de mol is.
Ja, ik vond dit ook erg verdacht! Het deed me een beetje denken aan seizoen 5 waarbij Eline de Mol was. In de 1ste aflevering kreeg ze een vraag over de provincies en ze beantwoorde deze vraag verkeerd, ze wist dit niet, terwijl ze politie inspecteur is. Achteraf, toen we wisten dat ze de Mol was, gaf ze ronduit toe dat ze dit uiteraard wél wist... Dus dit vond ik zeer verdacht!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2022, 22:20

 3483  Uma
tududududududuuu schreef: Een bomenverzorger die net niet de naam van een boom weet... wie is de olm? 😉
mooie woordspeling :thumbsup: maar toch even de bedenking herhalen

a) Het is geen inheemse boom
b) Die boom wordt in principe niet gesnoeid (tenzij hij een gevaar vormt)

Als bomensnoeier zal hij wel kennis hebben over de bomen die tot zijn doelgroep behoren.

On a side note: tijdens een close up van de "boom" waartegen een van de kandidaten z'n (of haar) ballonnen liet leegploffen, werd die als cactus bestempeld ... en het was een Euphorbia - totaal andere familie nl. De Wolfsmelkfamilie, waartoe o.a. Hevea brasiliensis (rubber) en Manihot esculenta (casava) behoren.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager22 mar 2022, 01:43

 130  Uma
Ik kan hier niet veel mollengedrag zien. Hier valt Gretel (ligt er al uit) en nog voor haar Nele eruit. Die zijn dus onverdacht, als mol wil je toch mee tot het einde. Ik verdenk Uma een beetje op basis van de aflevering en op leuke molposities te zitten, maar een mol zou volgens mij (tenzij ze een stoot zoals Lennart deed vorig jaar) nooit een vrijstelling in de eerste aflevering. Als mol wil je altijd vertrouwen van in het begin.
Normaal denk ik ook dat de mol opdrachten inoefent en op de stelten lijken Bert, Uma en Jens hier mee weg. Gezien de weinig betrokkenheid van Jens, is enkel Bert en Uma die hier bovenuit springen om geld te doen verdwijnen.
Het lijkt me op het eerste zicht dus dat de mol zit bij degene die in de lava gesprongen/gevallen zijn 😛 . Die gaan mee naar het einde maar nemen niet meteen de vrijstelling. Wat opvalt is dat Anke hier probeert de voortouw te nemen door unaniem de kandidaten te sturen naar het hokje. Op basis van deze woorden zou ik dus spreiden op Yens, Anke, Manu, Sven en Toon. Nog veel te veel 😀 . Op basis van de hele aflevering vallen Manu en Yens toch even uit de groep, keren misschien wel terug in de verdachtengroep zondag. 😛
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge22 mar 2022, 12:31

 98  Uma
Jay-Lo schreef: 21 mar 2022, 15:18 Als eerste gaan is niet handig voor de mol, de mol wacht tot net voor Jens om te gaan. Zo kan hij zien wat de anderen doen, er waren op dat moment maar 2 kandidaten die over waren, al de rest had het niet gehaald. De mol kan perfect doen alsof hij een lompe kandidaat is die het net niet haalt. Stel dat de vrijstelling blijft zitten levert dat de pot max 1800euro op als alle antwoorden juist waren.
Stel dat alle kandidaten over waren geraakt, kan de mol nog ingrijpen mocht niemand de vrijstelling hebben genomen, dan spreken we over een ander bedrag, nl 1800 x3 = 5400euro. Nele was al gevallen en Gretel was door een doos gezakt, die heb ik er al afgetrokken.
Dat denk ik dus ook.
De mol wacht af om te kijken hoeveel er over geraken om al dan wel of niet in te grijpen. Hierdoor sluit ik Bert en Uma eigenlijk al uit als potentiële mollen. Dat houdt wel als risico in dat als er veel kandidaten de overkant bereiken, en de mol valt met de stelten, er veel wordt verdiend. Maar dat scenario geldt ook als de mol bij de eersten overgaat, dus beste positie van de mol is bij de laatste 3 denk ik.
Gebruikersavatar

The hunter22 mar 2022, 12:44

 282  Uma
Er is mij iets opgevallen aan het begin van De vloer is lava proef. Dit is de beginsituatie:

Afbeelding

Afbeelding

De kandidaten die rechts staan (op foto 2 links in het beeld) lopen normaal rechtdoor naar de kleerkast, de kandidaten die links staan naar de zetel. Je eerste reactie als je geen tijd hebt om na te denken is immers altijd de kortst mogelijke weg te nemen. Iedereen doet dat ook behalve... Sven (hij loopt trouwens zelfs een flinke achterstand op, zie foto 4).

Afbeelding

Afbeelding

Hierdoor belandt hij uiteindelijk in de zetel, in plaats van in de kleerkast.

Afbeelding

Nu is de vraag natuurlijk waarom hij zo gereageerd heeft. Had hij de situatie al op voorhand geanalyseerd en leek de zetel hem de beste optie? Had hij voorkennis en wist hij dat het vanaf de zetel gemakkelijker was om tot aan de dozen te geraken? Met de krukken is het immers eenvoudiger om tot aan het middengedeelte te komen dan met verschillende stukken van de kleerkast en als mol wil je zelf zo veel mogelijk willen sturen en zeker niet voortijdig afvallen. Of wou hij gewoon bij zijn verdachte blijven?
Gebruikersavatar

Stars Hollow22 mar 2022, 13:30

 35
Mooi opgemerkt The hunter.
Al lijkt het mij op het eerste zicht een kandidaat die snel de situatie geanalyseerd heeft. Een mol met voorkennis gaat toch al aan de juiste kant staan? Die weet toch dat er een kast-kant en een zetel-kant is en je kan van in de verte al wel zien welke kant wat is. Dan zet je jezelf toch al strategisch op die plaats om er zeker bij te geraken?

Weet iemand eigenlijk de volgorde van het steltlopen?
Gebruikersavatar

Addow22 mar 2022, 14:22

Molerator  377  Yens
@The hunter Zeker en vast een mooie vaststelling. Maar... Toch enkele bedenkingen hierbij.

Je ziet o.a. ook Philippe wel wat zoeken naar (wellicht) een specifieke kandidaat waardoor hij redelijk laat vertrekt.
Als Sven de mol zou zijn, dan heeft de productie die actie toch ongetwijfeld ook gezien en zal die zeker uit de montage geknipt worden.

Afbeelding
Maar vooral misschien handig om weten: men heeft hier gebruik gemaakt van 2 verschillende shots van een verschillend sprintje. Ze hebben de sprint dus minstens al twee keer moeten doen voor zover ik het kan interpreteren. Sven blijft inderdaad beide keren enorm lang staan. Misschien was ie gewoon wat aan het dromen nadat ze "ACTION" riepen 😉

Afbeelding

Kijk maar eens hoe er plots precies twee Uma's lijken te sprinten: eentje die met Emanuelle aan het knokken is en eentje die Gilles DC links voorbij vlamt.

Afbeelding
Afbeelding
PS: Ik ben al wat materiaal aan het verzamelen voor de goofs topic. DIt lijkt me er al een mooike 🤡
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 14:23

 8153
Wat ik eigenlijk jammer vind bij die proef is dat je de vrijstelling gewoon uit de klok kon halen, zelfs na een fout antwoord op je persoonlijke vraag. Ik zou die klok in een glazen kastje gestoken hebben dat alleen openging als je je vraag juist beantwoord had. Maakt het spannender en de kans dat Jens de vrijstelling kreeg groter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9