Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

M(R)O(BBE)L02 apr 2022, 03:16

30  Sven
Wat mij vooral opvalt aan deze briefing is dat de stem die we kunnen horen totaal niet overeenkomt met de stem van Gilles De Coster zoals we gewoon zijn bij een briefing... Het is dus zeker mogelijk dat de stem is vervormd waardoor dus ook de zinnen kunnen veranderen, maar we moeten wel oppassen dat we niet in onze tunnel terechtkomen🙂
Ik dacht misschien dat de stem effectief van 1 van de kandidaten was... Als iemand kan ontcijferen wiens stem het is, kan ons dit misschien verder helpen.
Het is trouwens goed gevonden van de letters. Hierin moet sowieso een hint inzitten😉

filiep.portugees02 apr 2022, 10:21

407  Uma
Die stem komt mij ergens bekend voor, maar ik weet niet of het van 'De Mol' is.
Ik denk niet dat ze vervormd is.
Ik denk gewoon dat het niet Gilles is, vraag is: wie dan wel?
BV's volg ik niet echt.
Mij lijkt het ofwel een ex-kandidaat/mol te zijn, wat perfect zou passen in de knipogen naar 10x De Mol, ofwel een of andere bekende acteur/(radio)presentator/stemacteur/andersoortige BV.
Nooit gedacht dat het nog op "The Masked speaker" zou uitdraaien.

Misschien -als er al een tip inzit- zit de tip in die stem, en gaan we iedere week een andere stem horen.

Paraceta02 apr 2022, 10:28

717  Sven
Ik vraag me af waarom iedereen zo wantrouwig is? Dit lijkt me gewoon iemand van de productie te zijn die met de Mol praat; ik snap niet waarom mensen denken dat er geknoeid is met wie er hier praat of wat er precies gezegd wordt. In het verleden is dat ook nooit gebeurd en ik zie een ploeg die integriteit hoog in het vaandel draagt niet in staat om zulke dingen te vervalsen.

filiep.portugees02 apr 2022, 10:40

407  Uma
Waarom is dat nu plots "vervalsen" en heb je het over "integriteit", "knoeien"?
Dat zijn toch zware woorden voor een programma waar het spel net om bedriegen en misleiden gaat?
Niemand zou verontwaardigd zijn mocht de andere stem blijken die te zijn van een BV, een ex-mol, etc.
Dat zouden de kijkers gewoon leuk vinden, denk ik.
Ik zou mij in elk geval niet bedrogen vinden mocht het zo zijn.
Er is bij mijn weten ook geen regel die zegt dat de interviewer per se iemand van de productie moet zijn.

Ik heb het eens geknipt, zodat het enkel de stem van de interviewer is die je hoort.
Dat maakt het gemakkelijker om de stem te raden (ik hoop dat het effectief een bekende stem is, en ik niet gewoon een déjà vu effect krijg bij een gewone stem die niet bekend is).
Die "maar da's nie waar", komt mij bekend voor.
https://vocaroo.com/17oTaCIjw8FL
Laatst gewijzigd door filiep.portugees op 02 apr 2022, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

annie.delen02 apr 2022, 10:42

238  Uma
"Geef me even"
Dubbelzinnig
- overhandigt GDC een papier bijv de uitslag van de elilinatietest of
- Ze gt de mol eigenlijk geef me even wat tijd.
In het laatste geval denk ik dat eerder een vrouw zoiets zou zeggen.

Paraceta02 apr 2022, 10:48

717  Sven
filiep.portugees schreef: ↑02 apr 2022, 10:40 Waarom is dat nu plots "vervalsen" en heb je het over "integriteit", "knoeien"?
Dat zijn toch zware woorden voor een programma waar het spel net om bedriegen en misleiden gaat?
Niemand zou verontwaardigd zijn mocht de andere stem blijken die te zijn van een BV, een ex-mol, etc.
Dat zouden de kijkers gewoon leuk vinden, denk ik.
Ik zou mij in elk geval niet bedrogen vinden mocht het zo zijn.
Er is bij mijn weten ook geen regel die zegt dat de interviewer per se iemand van de productie moet zijn.
Ik heb het over het feit dat er hier dingen worden gezegd als:
zeker mogelijk dat de stem is vervormd waardoor dus ook de zinnen kunnen veranderen
Ik ga er 100% vanuit dat dit zinnen zijn die de Mol werkelijk heeft uitgesproken. Verder zie ik ook niet in wat de meerwaarde zou zijn van een ex-Mol/BV die tekst inspreekt? Ik snap gewoon niet wat jullie trachten te bewijzen door wantrouwig te zijn. Tenzij er een hint in verstopt zou zitten (wat me niet echt plausibel lijkt op dit moment), zie ik geen enkele reden om er niet vanuit te gaan dat dit een gesprek is tussen de Mol en een productiemedewerker.

filiep.portugees02 apr 2022, 11:00

407  Uma
paraceta schreef:Ik ga er 100% vanuit dat dit zinnen zijn die de Mol werkelijk heeft uitgesproken.
Ja, dat denk ik ook wel, de vervormde stem is die van de Mol, en ik kan door te spelen met pitch, tempo, etc. daar geen andere tekst uithalen.
Als iemand mij kan zeggen welke instellingen ik precies moet doen om er effectief iets anders in te horen, stuur maar door, maar tot dan heb ik moeite om dat te geloven.
paraceta schreef:Verder zie ik ook niet in wat de meerwaarde zou zijn van een ex-Mol/BV die tekst inspreekt?
Een beetje hetzelfde als dat Gilles van Bouwel en Magda Ral persoonlijk de molkandidaten aan de tand voelen.
Het zijn verwijzingen naar vorige seizoenen, de jubileumeditie.
Als het een BV mocht zijn, een beetje een knipoog naar "The Masked Singer", of "het geluid" van Q-Music, misschien?
paraceta schreef:Tenzij er een hint in verstopt zou zitten (wat me niet echt plausibel lijkt op dit moment), zie ik geen enkele reden om er niet vanuit te gaan dat dit een gesprek is tussen de Mol en een productiemedewerker.
En waarom zou daar geen hint kunnen inzitten?
Waarom is het minder plausibel dat hier een hint inzit, dan bijv. in de letters en cijfers van een nummerplaat?
Het zou bijv. kunnen zijn dat we iedere week een andere stem krijgen, en dat de initialen van die sprekers een woord vormen.

Ik vraag mij deze keer bijv. af of dit één stem is, of meerdere.
Die laatste zin, waar wat echo op zit, klinkt naar het einde toe eerder West-Vlaams.

Paraceta02 apr 2022, 11:12

717  Sven
Het lijkt me allemaal nogal onwaarschijnlijk met veel 'als'-en en 'dan'-en, maar laat dat je vooral niet tegenhouden om dit verder uit te pluizen natuurlijk. Ik zou wat graag mijn ongelijk bewezen zien aan het einde van dit seizoen.

filiep.portugees02 apr 2022, 11:20

407  Uma
Ik vind elk van die hints even ongeloofwaardig.
En vergezocht, vorig jaar zat de tip in herfstbeelden bij een andere zender, of moest je een hond hebben die dan een toon zou horen die je als mens niet kon horen.
Dan vind ik dit wel 100 keer logischer klinken.

Voor mij hangt veel van de geloofwaardigheid van een tip niet af van de aard van die tip, maar van de reproduceerbaarheid.
Een tip is reproduceerbaar als men die in de eigen opname kan terugvinden (visueel/auditief, etc.).
Zo wacht ik nog steeds op een beeld waar als je de helderheid op maximum zou zetten een letter op het lapje van de piraat kunt lezen.
Ik heb dat zelf op een paar plaatsen geprobeerd, maar zag nooit een letter, maar zonder de informatie over welk beeld het exact gaat is het nogal een werk om dat in elk beeld met de piraat te gaan uitproberen.
Hetzelfde geldt voor het audiogesprek, dat plots iets heel anders zou voorstellen.
Dan moet men toch kunnen zeggen welke instellingen je moet gebruiken in Audacity, want de mogelijkheden zijn daar schier oneindig.

Als niemand in mijn link daar een bekende stem (of stemmen) in hoort, dan zal het wel een productiemedewerker geweest zijn, en dan loopt de tip dood, zoals 99% van alle tips die mensen denken te zien.
Indien er wel stemmen herkend worden, wordt het interessant...

kristof.allaerts02 apr 2022, 11:53

364  Uma
Dat is gewoon iemand van de crew.

Ik heb dit stukje nu eens een tijdje op repeat gezet. Ik denk dat er toch enkele woorden verkeerd "vertaald" zijn.

Ik hoor:

Vandaag en gisteren is heel/kei/vrij goed gegaan.
Ik weet alleen dat er keiveel mensen mij verdenken.
Nee?
Maar dan ben ik dat keigoed aan't doen?
Oké.
Dat is goed om te weten.
Geef mij even.
Dat is alleen vandaag denk ik. -> onverstaanbaar

Net zoals Schoonbroek/Retie, grenst Kasterlee aan mijn woonplaats.

Nee

Wij gebruiken het woord "nee" niet, tenzij we echt moeite doen om AN te praten.
En dat doet Bert toch niet. Op de vraag of hij nog didgeridoo speelt, zegt hij: "Nieje, nieje".

"Je bent niet verdacht"

"Nieje?", "Neje?", "Ni?", "Ni of wa?"

Geef mij even

Wij zeggen: "Geft mij efkes"

Maar "nee", "even"??? Dat past niet bij Bert. Tenzij het bewust en voorbereid gedaan wordt.
Eens op letten of hij soms overdreven AN praat, maar ik denk het niet.

Ik hoor er eerder Nele, Anke, Manu of Yens in.

annie.delen02 apr 2022, 11:57

238  Uma
Als ik de discussies hier lees dan kom ik tot de conclusie:

Met logisch redeneren en intuitie kan je de mol niet vinden. Voor mij toch de opzet van het spel.
Ik kan niet vertraagd afspelen, stemmen filteren......
Wel beste vrienden met mijn methode kan je SOMS ook de mol vinden.

filiep.portugees02 apr 2022, 12:02

407  Uma
Annie.delen schreef:Met logisch redeneren en intuitie kan je de mol niet vinden. Voor mij toch de opzet van het spel.
Ik kan niet vertraagd afspelen, stemmen filteren......
Wel beste vrienden met mijn methode kan je SOMS ook de mol vinden.
We zijn geen concurrenten, Annie, we zoeken hier samen naar de Mol.
Niemand zegt dat er maar één manier is om de Mol te vinden.
Maar als iemand zegt : als je die stem wat vervormt hoor je iets anders, dan verwacht ik wel dat dat te controleren is, door iemand met de juiste apparatuur/kennis.
Idem ditto voor "in het ooglapje zie je een letter als je de helderheid op maximum zet.".
Dus tips die gaan over visuele/auditieve zaken moeten toch ergens controleerbaar zijn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9