Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

SamL04 apr 2022, 01:24

37  Yens
Eigenaardige vertoning, die Zaak De Mol. Best interessant om iedereen eens te zien acteren enzo.

Maar wel wat eigenaardigheden.

1) Gilles zegt offscreen dat de kandidaten niet wisten dat de andere kandidaten ook die proeven met Frank Focketyn hebben moeten doen. Waarom zou je als kandidaat niet veronderstellen dat je allen dezelfde procedure hebt doorlopen?

2) Hoogst eigenaardig om het oordeel van Focketyn te laten zien? Ik neem aan dat ze hem niet lieten liegen, maar het advies van zo een doorwinterde acteur ook niet in de wind zouden slaan? Dan geven ze toch veel prijs? Of was deze proef stiekem nadat de Mol al gekozen was en was het geen selectieproef om de Mol te kiezen maar gewoon iets specifiek voor die film om Focketyn zijn vermoeden te laten geven? Kan bijna niet anders als dat laatste?

kristof.allaerts04 apr 2022, 01:36

364  Uma
Deed me een beetje aan Vietnam denken. "Jij wordt misschien de mol."

SamL04 apr 2022, 09:11

37  Yens
SamL schreef: ↑04 apr 2022, 01:24 Eigenaardige vertoning, die Zaak De Mol. Best interessant om iedereen eens te zien acteren enzo.

1) Gilles zegt offscreen dat de kandidaten niet wisten dat de andere kandidaten ook die proeven met Frank Focketyn hebben moeten doen. Waarom zou je als kandidaat niet veronderstellen dat je allen dezelfde procedure hebt doorlopen?

2) Hoogst eigenaardig om het oordeel van Focketyn te laten zien? Ik neem aan dat ze hem niet lieten liegen, maar het advies van zo een doorwinterde acteur ook niet in de wind zouden slaan? Dan geven ze toch veel prijs? Of was deze proef stiekem nadat de Mol al gekozen was en was het geen selectieproef om de Mol te kiezen maar gewoon iets specifiek voor die film om Focketyn zijn vermoeden te laten geven? Kan bijna niet anders als dat laatste?
Nog een derde punt:
Moest Jens er nog ingezeten hebben, hadden ze dan ook een filmpje van hem met Focketyn?

masterveecee04 apr 2022, 09:35

3547  Sven
Tuurlijk 😛

Cadfael04 apr 2022, 10:31

229  Uma
Ik zou misschien meer aandacht halen uit echt de acteerprestaties dan wat Frank Focketyn zegt misschien. Dit is weer zo dubbel. Waarschijnlijk zullen ze wel rekening hebben gehouden met wat Frank Focketyn zegt, maar langs de andere kant hebben de makers zich ook gebaseerd op andere zaken voor de keuze van de mol. Dit is weer een mindfuck. Zijn de personen die Frank Focketyn zegt werkelijk gekozen als mol of is er een andere persoon mee aan de haal gegaan? Uit het oordeel van Frank Focketyn valt dus minder te halen, denk ik, dan effectief de acteerprestaties.

Zo vond ik Sven ook wel nog goed acteren. Anke vond ik dan weer te overdreven. Uma vond ik ook niet zo wauw. Yens was het droogst met zijn: "oei". 😂

JBB04 apr 2022, 10:41

439  Uma
Zalige cameo van Focketyn in ieder geval 😍

Wat mij vooral interessant lijkt, is het algemene gedrag zien van alle kandidaten voordat de mol aangeduid werd.
Is daar iemand bij die toch wat anders voorkomt dan tijdens het spel zelf?

Los daarvan: ik zou als kandidaat ook snel zijn opgestaan, want zo heel veel leer je daar volgens mij ook niet uit...

Délégee04 apr 2022, 11:01

99
SamL schreef: ↑04 apr 2022, 01:24 Eigenaardige vertoning, die Zaak De Mol. Best interessant om iedereen eens te zien acteren enzo.

Nele zei in haar interview met Gilles VB (op telenet) dat elke kandidaat verteld werd dat men aan hun dacht als mol en dat daarom hun acteerprestaties e.d. getest zouden worden.

Dagobert04 apr 2022, 11:14

75
Anke verlaat heel snel de bioscoopzaal. Dat lijkt me ook het beste , vooral omdat de tijd heel belangrijk is gezien het aantal ex aequo's bij het invullen van de eliminatie in dit stadium van de mol , zoals GDC zegt. Omdat Nele vroeger vertrok speelde de tijd nu uitzonderlijk niet, maar dat konden de anderen niet weten.
Of zou Anke de mol op het spoor zijn? Ze lijkt me een zeer alert speurder, vandaar dat ze zijwaarts kijkt naar de reacties van de anderen, eerder dan naar het scherm.
Anke vertrouwt Sven wel en vertrouwt Bert niet helemaal of dat zegt ze toch tijdens de raketproef.

JBB04 apr 2022, 11:58

439  Uma
Ik krijg hierdoor toch weer goesting om me nog eens in te schrijven voor volgend seizoen 😜

Gewoon al zaken als "eens een uurtje improv met Frank Focketyn", man dat lijkt me plezant.

massis04 apr 2022, 11:59

35
SamL schreef: ↑04 apr 2022, 01:24
Nele vertelt bij GVB in de zetel achteraf dat aan de telefoon (toen ze haar vertelden dat deze sessie met Frank Focketyn was omdat ze mogelijks de mol werd) zij expliciet vroeg "jullie doen dit met iedereen zeker?" en dat de productie dat toen staalhard ontkende...

Dus ja, op zijn minst sommigen veronderstelden dit 😃

edit: zie nu pas dat dit hierboven al aangehaald werd 😃

Submerged04 apr 2022, 13:01

21  Yens
Dagobert schreef: ↑04 apr 2022, 11:14 Anke verlaat heel snel de bioscoopzaal. Dat lijkt me ook het beste , vooral omdat de tijd heel belangrijk is gezien het aantal ex aequo's bij het invullen van de eliminatie in dit stadium van de mol , zoals GDC zegt. Omdat Nele vroeger vertrok speelde de tijd nu uitzonderlijk niet, maar dat konden de anderen niet weten.
Of zou Anke de mol op het spoor zijn? Ze lijkt me een zeer alert speurder, vandaar dat ze zijwaarts kijkt naar de reacties van de anderen, eerder dan naar het scherm.
Anke vertrouwt Sven wel en vertrouwt Bert niet helemaal of dat zegt ze toch tijdens de raketproef.
Ik vond het toch interessant om te zien hoe slecht sommigen acteerden.

Dagobert04 apr 2022, 13:31

75
@Submerged
Ook, zoveel is gewoon dubbel.

Yens bleef wel heel lang zitten, vond ik , gezien de tijd die loopt.
Van zijn acteertalent kan ik me niet veel herinneren, tenzij dan die "Oeie" 😏