Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Jansen04 apr 2022, 09:02

3423  Yens
Ik vond het een echte topaflevering!! Wat een gelaagde opdrachten en zo origineel 😀 Alleen spijtig dat Nele er op zo'n manier uit moest.

digger04 apr 2022, 10:50

5  Bert
Zeer goede aflevering qua productiekwaliteit. De locaties, de voertuigen, fotografie, alles was mooi in beeld gebracht. Ze blijven er ook telkens in slagen originele opdrachten te verzinnen, al worden die wel almaar moeilijker en complexer.

ex-molinator04 apr 2022, 21:34

3483  Uma
Jansen schreef: ↑04 apr 2022, 09:02 Ik vond het een echte topaflevering!! Wat een gelaagde opdrachten en zo origineel 😀
Ja, dit waren 2 goed uitgewerkte opdrachten de aflevering in het geheel de beste van dit seizoen (tot nog toe).

Addow05 apr 2022, 10:07

Molerator  377  Yens
In de vooruitblik naar volgende week zagen we de kandidaten in retro MOLTENI outfits fietsen.
Er zat echter een opvallende andere fietser tussen... eentje met een Lotto Soudal broekske en ne Ridley (ipv Colnago) fiets, om preciezer te zijn een Ridley Helium SLX in Bourgogne rood.

Afbeelding
Afbeelding
Volgens mij krijgen ze gezelschap van een zekere Thomas De Gendt. Die is in november alleszins in Las Palmas gespot 😜

Afbeelding

Jansen05 apr 2022, 10:13

3423  Yens
Zou de max zijn @Addow . Grote fan van Thomas De Gendt 😍.

Delirivm05 apr 2022, 10:49

101  Sven
@Addow
Mooi speurwerk! Kans is groot dat het inderdaad Thomas De Gendt is (als je kijkt naar 't profiel van de renners bij lotto soudal had Brent Van Moer ook nog een mogelijkheid geweest, maar zijn strava verraadt niks).

bert.dekimpe05 apr 2022, 12:49

57
Ik vind het moeilijker dan vorig jaar; toen had ik Lennart snel in de smiezen. Nu heb ik na drie afleveringen nog altijd drie hoofdverdachten, elk met hun eigen stijl: Sven, Bert en Manu. Philippe en Uma, dat zou eventueel nog kunnen. Maar Anke en Yens heb ik geschrapt.

JBB11 apr 2022, 00:17

439  Uma
@Addow sterk werk!

Ik moet grif toegeven dat ik het een teleurstellend seizoen vind tot nu toe. Pas op, nog altijd een van de betere programma's op de Vlaamse televisie, maar als ik terugdenk aan de seizoenen in Argentinië, Mexico, Zuid-Afrika, Vietnam, Griekenland... Toen keek ik altijd vol ongeduld uit naar de volgende aflevering. Nu niet 🤷🏻‍♂️

Dat heeft trouwens niet eens iets te maken met de opgave van Philippe. Misschien moest het er in 10 seizoenen wel ooit eens van komen dat er iets cruciaal misloopt. Mogelijks slecht gecast (maar dat is makkelijk gezegd achteraf vanuit mijn luie zetel natuurlijk). Maar neem nu bv. die opdracht met de dragqueens... sorry, ik vind het te plat voor de mol. Dat gaat helaas richting "Komen Eten". Het wielrennen was daarentegen 'vintage' de mol: top. Maar waar zijn in hemelsnaam de 'durf' opdrachten (hoogtevrees etc.), of de tactische spelletjes?

Het kan uiteraard nog komen. Laat het ons hopen 🙂

ex-molinator11 apr 2022, 07:40

3483  Uma
JBB schreef:Maar neem nu bv. die opdracht met de dragqueens... sorry, ik vind het te plat voor de mol. Dat gaat helaas richting "Komen Eten".
In vond het niet plat, integendeel zelfs: ik vreesde voor gaypride-achtige toestanden (de negatieve wel te verstaan), waarbij shockeren het enige doel lijkt maar dat was het absoluut niet. Voor mij was het leuk zonder meer, geen hoogstaande opdracht maar wel een risicovolle: het blijft een onderwerp waarbij persoonlijke opvattingen (al of niet vooroordelen) het spel-element kunnen storen, maar dat heb ik niet gezien.
Chapeau zowel voor de makers als de deelnemers voor de manier waarop dit toch een volwaardige opdracht werd.

Mollenjager-DT11 apr 2022, 09:26

767  Yens
JBB schreef: ↑11 apr 2022, 00:17 @Addow sterk werk!

Ik moet grif toegeven dat ik het een teleurstellend seizoen vind tot nu toe. Pas op, nog altijd een van de betere programma's op de Vlaamse televisie, maar als ik terugdenk aan de seizoenen in Argentinië, Mexico, Zuid-Afrika, Vietnam, Griekenland... Toen keek ik altijd vol ongeduld uit naar de volgende aflevering. Nu niet 🤷🏻‍♂️

Dat heeft trouwens niet eens iets te maken met de opgave van Philippe. Misschien moest het er in 10 seizoenen wel ooit eens van komen dat er iets cruciaal misloopt. Mogelijks slecht gecast (maar dat is makkelijk gezegd achteraf vanuit mijn luie zetel natuurlijk). Maar neem nu bv. die opdracht met de dragqueens... sorry, ik vind het te plat voor de mol. Dat gaat helaas richting "Komen Eten". Het wielrennen was daarentegen 'vintage' de mol: top. Maar waar zijn in hemelsnaam de 'durf' opdrachten (hoogtevrees etc.), of de tactische spelletjes?

Het kan uiteraard nog komen. Laat het ons hopen 🙂
Ooit kan dat natuurlijk eens voorvallen, ik had dat gevoel enkele jaren terug bij het seizoen in Mexico, hoewel ik het achteraf toch weer meer ben beginnen appreciëren. Ik vind dit net een heel goed seizoen qua opdrachten, locatie en kandidaten, alleen is het een beetje spijtig hoe er de laatste 2 afleveringen een paar dingen fout zijn gegaan door onvoorziene omstandigheden. Zonder afbreuk te doen aan de keuze van Philippe en de makers, daar heb ik nog altijd zeer veel respect voor en dat was ook ongetwijfeld de juiste, laat het mij toch een beetje met een dubbel gevoel achter. Een mol die pas in de helft van de reis kan starten is toch wat riskant dus ik hoop dat het nog goedkomt en die bv niet meteen te veel opvalt.

JBB11 apr 2022, 10:30

439  Uma
ex-molinator schreef: ↑11 apr 2022, 07:40 In vond het niet plat, integendeel zelfs: ik vreesde voor gaypride-achtige toestanden (de negatieve wel te verstaan), waarbij shockeren het enige doel lijkt maar dat was het absoluut niet. Voor mij was het leuk zonder meer, geen hoogstaande opdracht maar wel een risicovolle: het blijft een onderwerp waarbij persoonlijke opvattingen (al of niet vooroordelen) het spel-element kunnen storen, maar dat heb ik niet gezien.
Chapeau zowel voor de makers als de deelnemers voor de manier waarop dit toch een volwaardige opdracht werd.
Ja kijk, GDC en ook dit forum is altijd heel positief ingesteld over alles wat er gebeurt in De Mol. Ik ben al jarenlang een trouwe fan, maar soms mag je ook gewoon zeggen dat het niet goed is.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond die opdracht niet gewoon 'plat' omwille van het feit dat het met gaypride te maken had he. Maar jongens, een paar kinderlijke achtergrondpanelen in elkaar knutselen, een paar "dj's" die 3 liedjes moesten raden en dan tijdens de opdracht zelf quasi niks meer moesten doen, en dan wordt alles beoordeeld door een jury die gewoon punten moet geven. (plus toevallig krijgen ze nét genoeg punten om te slagen, wow) Dit was eerder iets voor een jeugdkamp. Ik vond het dus duidelijk geen 'volwaardige' opdracht.

En helaas heb je er nog zo enkele dit seizoen ('de vloer is lava', het cactusparcours... straks krijgen we misschien nog 'schipper mag ik overvaren').

Maar goed, ik wil hier niet teveel negativiteit zaaien he. Ik schrijf dat hier neer als jarenlange fan van De Mol... Ik moet wel toegeven dat, als men zich niet herpakt dit seizoen, ik mogelijks ga afhaken als kijker. Want dan behoor ik duidelijk niet meer tot het doelpubliek. En dat zou ik zelf doodjammer vinden na al die jaren 🙁

chicawah.janssen11 apr 2022, 10:46

8153
Goh, smaken verschillen en dat mag ook. In elk seizoen zat wel minstens 1 proef die ik minder vond, maar misschien vond een ander die opdracht net heel goed. Mijn persoonlijke favoriete seizoen is Vietnam, op de voet gevolgd door Mexico, terwijl ik hier net lees dat iemand Mexico het minste vond. Griekenland vond ik dan net weer heel mooi qua trailer, "aankleding" met de bordjes, de sfeerschepping en de prachtige kist enz. maar qua opdrachten en zeker qua groep (gelukkig waren er Bart en Christian) was het niet mijn favoriet. Wat niet betekent dat ik het slecht vond. En wat dus absoluut niet betekent dat het slecht was.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12