Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

magali.dereu04 apr 2022, 14:42

184  Sven
Bert gebruikt inderdaad redelijk vaak het woordje 'kei'. Tenzij hij een rolletje speelt, zou hij volgens mij niet zo'n onzekere mol zijn als diegene die we tijdens deze briefings te zien krijgen.

Ik heb 'm het nog niet expliciet horen zeggen, maar ik zie Philippe het woordje 'kei' ook wel in de mond nemen. Hij lijkt mij trouwens, net zoals Pieter, potentieel te hebben voor een soort mol dat niet actief saboteert, maar eerder een afwachtende houding aanneemt en toekijkt hoe de groep het voor zichzelf al verpest. 😃

Bjorn5104 apr 2022, 17:03

2  Yens
Tijdens de briefing in aflevering 3 zegt de mol:
Ik voel dat ik mijn spel niet kan spelen dat ik heb voorbereid.
Omdat het een andere groep is dan dat ik had aangevoeld de eerste twee, drie dagen.
Zo volledig voor de groep en alles tegen de mol.

Misschien ver gezocht, maar tijdens het herbekijken van deze aflevering vielen mij 2 uitspraken op.
Bert na de eerste opdracht:
Op zich is het niet zozeer het geld zelf dat belangrijk is, maar het feit dat we er als groep in slagen iets te realiseren en dat wordt bevestigd door de groepspot.

Yens na de tweede opdracht:
We hebben eindelijk het tij kunnen keren met de groep. Ik denk, als de juiste personen het initiatief nemen, dat we de mol even buitenspel kunnen zetten.

Beide uitspraken betekenen praktisch hetzelfde als hetgeen de mol zegt tijdens de briefing.
Dit kan uiteraard ook toevallig zijn, maar omdat Bert nog steeds één van mijn verdachten is, begon ik er verder over na te denken. 🤷🏻‍♂️
Yens is voor mij nog steeds geen hoofdverdachte, maar sluit hem ook niet uit als mol.

lorenzo.dejongh05 apr 2022, 12:10

344  Sven
Ik voel dat ik mijn spel niet kan spelen dat ik heb voorbereid.
Omdat het een andere groep is dan dat ik had aangevoeld de eerste twee, drie dagen.

Vind ik heel erg bij Sven passen deze aflevering. Hij kwam op mijn gehaast en geirriteerd over, oftewel hij kon zijn eigen spel niet spelen. Hij was best pushy om mensen door te laten rijden (dus niet goed te laten leren) hij had alle kennis, dus alle macht. Hij maakt ook twee vragen foutief, oftewel weinig kans om de raket nog te doen slagen en tijd te rekken en dus de opdracht te laten mislukken.

Rebellion05 apr 2022, 12:40

1
Aan de andere kant heeft Sven wel 2 van de vragen juist beantwoord, als hij niet was aangekomen zou het me verbazen dat ze die vragen wel juist zouden hebben.

Mollenvangertje05 apr 2022, 13:41

30  Uma
In allebeide briefings vallen de letters weg. Wie kan er niet tegen als er iemand afvalt/WEGvalt? Sven natuurlijk!
Dus nog een hint naar Sven

Stars Hollow06 apr 2022, 14:04

35
lorenzo.dejongh schreef: ↑05 apr 2022, 12:10 Ik voel dat ik mijn spel niet kan spelen dat ik heb voorbereid.

Vind ik heel erg bij Sven passen deze aflevering. Hij kwam op mijn gehaast en geirriteerd over, oftewel hij kon zijn eigen spel niet spelen. Hij was best pushy om mensen door te laten rijden (dus niet goed te laten leren) hij had alle kennis, dus alle macht. Hij maakt ook twee vragen foutief, oftewel weinig kans om de raket nog te doen slagen en tijd te rekken en dus de opdracht te laten mislukken.
Bij Philippe vind ik het ook wel een beetje passen. De afgelopen aflevering viel mij ineens op hoe stil en afzijdig hij is en ik moet eens terugkijken of dit de eerste afleveringen ook zo was. Misschien atypisch voor een mol maar ook bij de verdeling van de groepen zegt hij enorm weinig en laat hij het een beetje op z'n beloop. Terwijl je als kandidaat toch ook een voorkeur hebt van welke gedeelte je wil doen of met wie je in de groep zit.

Dit lijkt me wel passen bij een mol die precies een beetje bang aan het worden is. Zoals we in de eerste briefing horen dat de mol denkt al wel erg verdacht te zijn in de groep en dan nu het feit dat de groep 1 geheel begint te vormen en je als mol een beetje buitenspel komt te staan.

filiep.portugees06 apr 2022, 17:42

407  Uma
Bij de maanlanding kwam Philippe er precies heel weinig aan te pas (montage?).
Het enige wat hij deed en als mollen kan gezien worden, is een gesprek aanknopen met Emanuelle, op het moment dat die luidop aan het studeren was.
Maar dat laatste kun je evengoed als mollen zien, want als iemand luidop praat, dan kan die ander al zeker niets zelf beslissen instuderen.

Jay-Lo06 apr 2022, 19:44

1690  Sven
Maar bij de modellen zoeken was het wel Philippe die er voor gezorgd heeft dat het 2de model gevonden werd.
1. Hij vertaalt de eerste zin: we zoeken een serveerster, kon evengoed laten vertalen (-250)
2. Hij is degene die de knop indrukt om een foto te vragen. Kon ook twijfelen en Anke meetrekken om iemand anders te zoeken.
Het zou me verwonderen dat je eerst als mol 750euro binnen haalt, terwijl dat 500 of zelfs 0 kan zijn, en dan gaat zeggen dat het de groep is die tegen de mol is.

Het was deze aflevering nu eenmaal moeilijker voor de mol omdat iedereen gewoon heel erg zijn best heeft gedaan. Ik denk toch dat, buiten Lennart, elke mol wel twijfels heeft gehad wanneer de groep wist te winnen.

suzanne.verkerk06 apr 2022, 20:35

70  Uma
Alina had het in het begin ook zwaar toen de sportopdracht lukte. Desondanks stond ze er daarna vervolgens lachend op band. Na de raketproef zitten Bert, Yens en Uma te grappen in de auto's over een bondje met de Mol. Anke duikt naar onder in de auto, weg van de camera. We zien haar pas in de auto, hoogst ongemakkelijk (iets voor het topic Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal) tijdens haar testbiecht. Emanuelle heeft haar door, door haar gedrag bij de raketproef.

joeri.michiels06 apr 2022, 23:56

176  Sven
Rebellion schreef: ↑05 apr 2022, 12:40 Aan de andere kant heeft Sven wel 2 van de vragen juist beantwoord, als hij niet was aangekomen zou het me verbazen dat ze die vragen wel juist zouden hebben.
Misschien in de hoop dat het 3e antwoord niet gevonden zou worden en om zichzelf minder verdacht te maken.

martin.janssen08 apr 2022, 01:26

178
Ik zou aan het gebruik van het woordje "kei" niet te veel conclusies verbinden. Waarom zou de mol niet opzettelijk het woordje kei gebruiken om zich voor te doen als een andere kandidaat? Ik zou als mol zeker zoveel mogelijk de manier van spreken van een andere kandidaat nadoen.

Charlie pica08 apr 2022, 09:32

1
Dat viel mij ook op .
In kortrijk hier hoor ik dit bijna niet tot nauwelijks. Natuurlijk kan dat ook zijn als je veel zit samen met mensen die het dagelijks gebruiken, dan neem je ook bepaalde woorden over .
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9