Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

stijn.ampe06 apr 2022, 14:59

3  Yens
Ben ik de enige die elk jaar het dilemma heeft tussen hoe bekwaam een kandidaat is en hoe verdacht ze is?
Ik ga er bijvoorbeeld altijd van uit dat de mol een bekwaam persoon is die niet 'molt' uit lompheid of een gebrek aan fysieke/mentale capaciteiten.
Vorig jaar vielen Dami, Philip en Damina bijvoorbeeld direct af om die reden.
Mensen als Nele en Emanuelle vallen mij dit jaar af als mol, daarom dat ik zo verbaasd ben over hoe verdacht Emanuelle is.
Wat is jullie mening hierover? Denken jullie dat het programma een mol kiest die Mericulus zegt?
Niet dat ik uitspraken wil doen over die mensen hun algemene capaciteiten natuurlijk, ik heb het puur om een selectie als mol.

Stars Hollow06 apr 2022, 15:14

35
Ik begrijp waar je naartoe wilt en ik probeer zelf ook altijd te kijken naar het 'type' persoon en of dit zou passen voor een potentiële mol. Zo kan je inderdaad soms wel mensen uitsluiten of als minder verdacht gaan zien.

Nu kan het ook gewoon een tactiek zijn van de mol. Het is niet omdat je het nu uitspreekt als Mericulus dat ze niet effectief weet dat het Mercurius is. Misschien heeft ze net heel erg zitten oefenen om het zo uit te spreken? Ik herinner me bijvoorbeeld ook nog een voorvalletje in de eerste aflevering met mol Eline en de Oostkantons.

masterveecee06 apr 2022, 15:16

3547  Sven
Hoe lomper je je voordoet, hoe makkelijker je iets kan verklaren van fouten als "ja moja, ik ben lomp hé".
Wat er geen mol in het verleden die zei dat hij/zij dat gedaan had?a

Minedor06 apr 2022, 16:01

29  Uma
stijn.ampe schreef: ↑06 apr 2022, 14:59 Ben ik de enige die elk jaar het dilemma heeft tussen hoe bekwaam een kandidaat is en hoe verdacht ze is?
Niet dat ik uitspraken wil doen over die mensen hun algemene capaciteiten natuurlijk, ik heb het puur om een selectie als mol.
Nee hoor, doe ik ook. Tot nu toe had geen enkele mol kinderen (behalve Elisabet maar dat was anders als anders). Waarschijnlijk omdat die zich ook moet vrijmaken om veeeeel te oefenen en dat dit niet altijd combineerbaar is. Daar vink ik dus op af. Daarom ook dat Yens afvalt. Ik denk dat je toch veel moet samenkomen met het team in de voorbereidingsfase. Tenzij dit hen natuurlijk fiscaal interessante reisjes naar Barcelona geeft 😂😂.
Hmmmm... blijft dan enkel Philippe over?

stijn.ampe06 apr 2022, 16:54

3  Yens
masterveecee schreef: ↑06 apr 2022, 15:16 Hoe lomper je je voordoet, hoe makkelijker je iets kan verklaren van fouten als "ja moja, ik ben lomp hé".
Wat er geen mol in het verleden die zei dat hij/zij dat gedaan had?a
Als je kijkt naar de laatste mollen: Lennart, Alina, Elisabet, Pieter, Eline dan waren dit vaak net de meest fanatieke spelers waarvan het leek alsof ze zich volledig smeten en de boel vooruit trokken ipv ophouden. Daarom dat ik niet denk dat ze de 'gemakkelijke' weg zouden kiezen.

Stars Hollow06 apr 2022, 17:13

35
Het hele punt van mol zijn is toch overkomen als een fanatieke speler maar dan toch achterliggend de boel saboteren?
Jezelf daarbij af en toe eens een beetje 'lomp' of 'ondoordacht' opstellen lijkt me niet persé de makkelijke weg kiezen. Je zet je daarmee net erg in the picture terwijl je dat als mol net eigenlijk niet wil. Het is misschien niet makkelijker om stiekem te saboteren maar het is sowieso wel veiliger.

joeri.michiels06 apr 2022, 23:51

176  Sven
Klopt volledig. Ben van oordeel dat de sabotages meestal niet echt zichtbaar zijn op tv.

Cadfael07 apr 2022, 00:19

229  Uma
Op tv kunnen ze nog dingen ander monteren of zo, maar het is vooral voor je medekandidaten dat je opvalt dan. We hebben de voorbije jaren al gezien dat kandidaten vaak op de opvallende molacties afgaan, omdat ze denken iets gezien te hebben. Kandidaten gaan er vaak uit op de opvallende spelers. Vorig jaar zijn er verschillende kandidaten uitgaan door Philip en Sven. In Griekenland zijn er veel kandidaten uitgegaan door Bart. In Argentinië hadden veel kandidaten Cathy als mol. Wij denken vaak dat het te opvallend is, maar kandidaten denken vaak als enige iets gezien te hebben, zien andere dingen al ons en komen in contact met de andere kandidaten naast het spel. Kijkers kijken anders naar het spel dan kandidaten. Een opvallende mol zou daarom moeilijk zijn.

joeri.michiels07 apr 2022, 00:24

176  Sven
Klopt.

Emanuelle bracht tot nu toe het minste op. Ze komt wel meer in mijn vizier, maar haar acties lijken me bvb veel te opvallend. Als het al acties waren. 😃 Ze gaf eerder al toe vaak iets te doen zonder na te denken en komt daardoor wat "lomp" over.

Dus heb wat mijn twijfels of zij wel de mol kan zijn. Heb liever een onopvallende mol.

Dagobert07 apr 2022, 12:24

75
@Minedor

En Sven heef wel een heel klein boulleke thuis dat net niet meer in zijn valies past 🙂

Straf mollenspel in seizoen 2019, zo onvoorbereid mol zijn.

joeri.michiels07 apr 2022, 13:57

176  Sven
Minedor schreef: ↑06 apr 2022, 16:01 Nee hoor, doe ik ook. Tot nu toe had geen enkele mol kinderen (behalve Elisabet maar dat was anders als anders). Waarschijnlijk omdat die zich ook moet vrijmaken om veeeeel te oefenen en dat dit niet altijd combineerbaar is. Daar vink ik dus op af. Daarom ook dat Yens afvalt. Ik denk dat je toch veel moet samenkomen met het team in de voorbereidingsfase. Tenzij dit hen natuurlijk fiscaal interessante reisjes naar Barcelona geeft 😂😂.
Goed opgemerkt van Yens! Al zou ik hem hiervoor niet helemaal uitsluiten. Ken zijn agenda niet, maar misschien verblijft hij wel vaak in ons land. Voor de selectie moest hij tenslotte ook afkomen.

chicawah.janssen07 apr 2022, 14:13

8153
Minedor schreef: ↑06 apr 2022, 16:01 Nee hoor, doe ik ook. Tot nu toe had geen enkele mol kinderen (behalve Elisabet maar dat was anders als anders). Waarschijnlijk omdat die zich ook moet vrijmaken om veeeeel te oefenen en dat dit niet altijd combineerbaar is. Daar vink ik dus op af. Daarom ook dat Yens afvalt. Ik denk dat je toch veel moet samenkomen met het team in de voorbereidingsfase. Tenzij dit hen natuurlijk fiscaal interessante reisjes naar Barcelona geeft 😂😂.
En Uma.