Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Minedor11 apr 2022, 11:45

29  Uma
Dat denk ik ook. De mol kan gekwetst raken, een noodgeval thuis,...
Dat is zoals op je werk. Als je iets ten gronde voorbereid, dan hem je altijd een plan B klaar. Net zoals ze dit waarschijnlijk hebben voor als een bepaalde proef niet kan doorgaan. Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden. En dan moet je improviseren (woordspeling voor de ouderen onder ons 😃 ) met een scenario dat niet perfect is uitgewerkt maar die er wel is.

martin.janssen11 apr 2022, 12:17

178
Social schreef: 11 apr 2022, 10:52 Euhm, de mol ging uit het spel halverwege, hoe kan je het geen mislukt seizoen noemen? Het blijft de realiteit.

Ongeacht waarom. Ik beweer hier mee niet dat het de foute keuze was, want het was 100% nodig, maar het blijft een mislukking. En daar mag je nog zoveel verhaaltjes bij verzinnen.

Het is eigenlijk een wonder dat het hiervoor nog nooit zo is misgegaan.
De eerste afleveringen waren al van een dusdanig hoog niveau dat ik dit jubileumseizoen absoluut geen mislukking vind. Gewoon nieuwe ronde nieuwe kansen. En hoe vaak komt het niet voor dat jou mol halverwege het seizoen een rood scherm krijgt. Dan moet je ook op zoek naar een nieuwe mol. Ook komt het voor dat de kandidaten massaal op de verkeerde mol zitten en pas laat in het spel op zoek moeten naar een nieuwe mol. Kan allemaal gebeuren. En het is maar een spelletje.
Ook fijn om te weten dat de makers integer zijn, wat in de TV wereld niet altijd het geval is.

massis11 apr 2022, 12:23

35
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2022, 11:21 Het leek niet zo, het was zo. Wees daar maar zeker van. Dit is waarschijnlijk het noodscenario dat ze al in 2016 klaar hadden voor mocht er iets met de mol gebeuren waardoor die niet verder kon.
Dat weiger ik te geloven. Enerzijds zullen ze vast wel ooit besproken hebben "what if", maar GDC gaat volgens mij echt niet op TV heel Vlaanderen beliegen. Hij heeft op zijn communiezieltje gezworen dat dit allemaal niet gepland was én daarna uitgelegd dat ze géén noodscenario hadden voor als de Mol zou uitvallen.

chicawah.janssen11 apr 2022, 12:38

8153
Uiteraard was het uitvallen van Philippe niet gepland, maar een noodscenario hebben ze altijd. Misschien niet tot in alle details uitgewerkt (omdat de details ook afhangen van de situatie op dat moment en op die plaats), maar wees er maar zeker van dat ze er altijd "grosso modo" op voorbereid zijn dat er met de mol iets kan gebeuren waardoor ze plots een nieuwe nodig hebben. Dan moet er snel geschakeld worden.

filiep.portugees11 apr 2022, 12:52

407  Uma
Wielewaal schreef: 10 apr 2022, 23:41 Daar zit iedereen nu met zijn verborgen hints 😂
Dat is altijd zo, hee.
Als je lang zoekt, vind je hints naar alle kandidaten.
Ik blijf wel met de vraag zitten wie dat plankje zo verlegd heeft.
Hij kan dat natuurlijk ook eerst zelf gedaan hebben.

mario.vanwaeyenberge11 apr 2022, 12:56

98  Uma
Ik denk wel dat ze een rampscenario hebben voor moest de mol uitvallen door overmacht (stel de mol breekt zijn/haar voet, ziekte, rampzalig nieuws van het thuisfront,...). Maar ik denk ook dat om het uit te voeren het belangrijk is wanneer de mol uitvalt. Aflevering 4 is al heel laat in het seizoen (al halverwege), maar kan nog net. Stel dat de mol uitvalt in aflevering 6...dan weet ik niet of je nog zo vlot een andere mol kan kiezen voor de laatste 2 afleveringen.

filiep.portugees11 apr 2022, 12:57

407  Uma
Wielewaal schreef: 11 apr 2022, 08:24 Ging me dan eerder over hints die ‘de mol’ zelf zou doen. Uitspraken van eerdere mollen, tikken met de vingers, zitten op stoel X,… die gaan dus allemaal niet op
Tikken met de vingers gebeurde door Gilles, die is niet vervangen.
Het gebaar kan ook een verborgen boodschap van steun geweest zijn naar Philippe toe.

Maar het is nu eenmaal zo dat in een gigantische hoeveelheid data je altijd wel verbanden kunt leggen.
Als alles een hint kan zijn, vind je altijd verbanden.

Social schreef: 11 apr 2022, 10:52 Het is eigenlijk een wonder dat het hiervoor nog nooit zo is misgegaan.
Iets organiseren is nooit eenvoudig, en als je ziet wat er in al die jaren gerealiseerd werd, zeg ik hoedje af voor de makers.
Hoe moet je nu gaan voorzien dat de Mol in zijn slaap zal praten?
Bij volgende rondes een verplicht slaaponderzoek?
Je kunt nu eenmaal niet alles voorzien in het leven, misschien moeten we ons daar eens bij neerleggen.

mjohlan11 apr 2022, 13:08

328  Yens
filiep.portugees schreef:...Als alles een hint kan zijn, vind je altijd verbanden.
100% terecht.
En zeker nu volgende week zondag (Paaszondag dus ) de Mol uit de dood voor ons zal opstaan.
Over symboliek gesproken, hè? 😎

mario.vanwaeyenberge11 apr 2022, 13:21

98  Uma
Social schreef: 11 apr 2022, 10:52 Euhm, de mol ging uit het spel halverwege, hoe kan je het geen mislukt seizoen noemen? Het blijft de realiteit.

Ongeacht waarom. Ik beweer hier mee niet dat het de foute keuze was, want het was 100% nodig, maar het blijft een mislukking. En daar mag je nog zoveel verhaaltjes bij verzinnen.

Het is eigenlijk een wonder dat het hiervoor nog nooit zo is misgegaan.
Kom nu. Dit seizoen was tot hiertoe al top. Jammer dat ze de mol verliezen, maar dit doet toch niets af aan de opdrachten of het verdere verloop van het spel? In tegendeel, het is een nooit eerder geziene onverwachte twist.
Het zou een geflopt seizoen zijn wanneer ze zouden zeggen: 'de mol geeft op, het spel is gedaan, morgen vertrekken we allemaal naar huis.'
Dat is niet gebeurd: er wordt een nieuwe mol gekozen, een heel moeilijke opgave voor de nieuwe mol, want je moet nog dichter bij jezelf blijven, want de kandidaten kennen je al. Maar ook voor de kandidaten: zij moeten van voor af aan beginnen. Veel kandidaten zullen zichzelf net anders gaan gedragen om hun mede-kandidaten op het verkeerde been te zetten. Het geeft een nieuwe dimensie aan het spel voor zowel kijker, mol en kandidaat. Ik vind het nu al een topseizoen.

Yvo11 apr 2022, 13:43

1111  Uma
filiep.portugees schreef: 11 apr 2022, 13:00Hoe moet je nu gaan voorzien dat de Mol in zijn slaap zal praten?
Inderdaad.
Het enige wat ik me kan bedenken dat ze in het vervolg kunnen doen is bij de screening van de mol vragen
of hij/zij al ooit in zijn/haar slaap heeft gepraat. En dan nog is er geen garantie.
filiep.portugees schreef: 11 apr 2022, 13:00Je kunt nu eenmaal niet alles voorzien in het leven, misschien moeten we ons daar eens bij neerleggen.
Idem dito Filiep!

Het is de eerste keer dat dit gebeurd. In vorige seizoenen van de Vlaamse De Mol is het nog nooit gebeurd.
Het had al veel eerder kunnen mislopen in eerdere reeksen zoals iemand anders hier al eerder aanhaalde.
Ik ben dankbaar dat we al zoveel leuke reeksen hebben kunnen zien.
Het is nu een keer gebeurd. Maar laten we er vooral geen drama van maken.

karine.ke11 apr 2022, 13:44

38  Uma
Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.

joeri.michiels11 apr 2022, 13:49

176  Sven
filiep.portugees schreef: 11 apr 2022, 13:00 Tikken met de vingers gebeurde door Gilles, die is niet vervangen.
Het gebaar kan ook een verborgen boodschap van steun geweest zijn naar Philippe toe.

Maar het is nu eenmaal zo dat in een gigantische hoeveelheid data je altijd wel verbanden kunt leggen.
Als alles een hint kan zijn, vind je altijd verbanden.

Iets organiseren is nooit eenvoudig, en als je ziet wat er in al die jaren gerealiseerd werd, zeg ik hoedje af voor de makers.
Hoe moet je nu gaan voorzien dat de Mol in zijn slaap zal praten?
Je kunt nu eenmaal niet alles voorzien in het leven, misschien moeten we ons daar eens bij neerleggen.
Een slaaponderzoek haalt weinig uit, want je zal niet altijd in de slaap praten. Ik doe het ook soms en vaak tientallen nachten niet. Men kan het bij de casting wel bevragen. Als de kandidaten het al van zichzelf weten. In ieder geval lijkt het me veiliger om de kandidaten apart te laten slapen. Maakt het ook gemakkelijker om als crew contact te houden met de mol.

karine.ke schreef: 11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.
Het is niet omdat iemand juist zat dat die een goede mol zou zijn. Nele zat misschien ook juist (wellicht niet), maar moest ook afhaken. Zo kan je ook zeggen dat Anke in de partnerproef mogelijk gered werd doordat ze hij Philippe zat...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14