karine.ke schreef: ↑11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.Juist, maar je start wel allemaal gewoon van 0. Je kan je ook vragen stellen of het eerlijk was dat bij bepaalde plottwists uit vorige seizoenen diegene met de tweedeslechtste score afvalt omdat de echte afvaller zich goed heeft weten verdedigen (gebeurde in Zuid-Afrika (Bertrand) en Griekenland (Bart)) Dat is ook onderdeel van het spel. Bart bereikte zelfs zo de finale, omdat hij extra info had die de anderen niet hadden. Hier starten alle kandidaten op gelijke voet. Niemand weet meer dan de ander, iedereen begint terug van af. Alle kandidaten krijgen dezelfde kans om de nieuwe mol te ontmaskeren.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.
karine.ke schreef: ↑11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.
chicawah.janssen schreef: ↑11 apr 2022, 14:09 Iedereen apart laten slapen lijkt beter, maar ik vrees dat er dan 's nachts heel wat rondgespookt zal worden. Je zou wel eens iemand van de crew kunnen betrappen die een nachtelijk bezoekje brengt aan de molWat ze, puur in dit geval, misschien wel nog hadden kunnen doen is er op zijn minst één nacht voor zorgen dat alle kandidaten apart sliepen zodat Philippe gewoon kon slapen. De briefings laat je doorgaan zoals gepland, dus geen crew die naar de kamer van de mol gaat 's nachts voor een briefing. Gewoon zorgen dat Philippe een goede nachtrust heeft. Dat had misschien al veel gedaan voor Philippe. Maarja, het moet technisch mogelijk zijn. Er moet voldoende plaats in het hotel zijn etc.![]()
karine.ke schreef: ↑11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.Het zal nooit ideaal zijn.
chicawah.janssen schreef: ↑11 apr 2022, 14:09 Iedereen apart laten slapen lijkt beter, maar ik vrees dat er dan 's nachts heel wat rondgespookt zal worden. Je zou wel eens iemand van de crew kunnen betrappen die een nachtelijk bezoekje brengt aan de molGoh, dat doet me denken aan Elisabet in Vietnam.![]()