Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Paraceta11 apr 2022, 22:37

717  Sven
Zijn actie waarbij hij de eieren liet vallen was nochtans (geniale) improvisatie van het moment. Verder doet elke kandidaat in elk seizoen wel eens iets verdachts, dus dat argument slaat zo goed als nergens op.

filiep.portugees11 apr 2022, 22:47

407  Uma
molondope schreef: 11 apr 2022, 22:31 Uma zegt bij de kookopdracht maisbloem op pak staat gofio
Dat zijn we niet zeker, hee.
Er lagen in die putten ook ingrediënten die niet nodig waren.
Ze zei maïsbloem, maar het kan zijn dat dat ook in een van die putten lag.

masterveecee11 apr 2022, 23:14

3547  Sven
Ok!!! Net de aflevering gezien van gisteren. (en nog geen tijd gehad om alles hier te lezen dus)
Mijn god!!

Afbeelding

Wat was dat?! Zotjes gewoon.
Maar toch zoveel begrip en respect voor Philippe

bar.ra11 apr 2022, 23:29

17  Sven
Wat een fiasco Seizoen X 😱
Is het niet een beetje vroeg om dat te beweren?
Voor mij is deze jubileumeditie nu al geslaagd. De Mol is het populairste tv-programma in Vlaanderen. Volwassenen, tieners en zelfs kinderen kijken ernaar. Hoe fantastisch is het wel niet dat ze, met het bereik dat ze hebben, de boodschap uitdragen om ten alle tijden je fysieke én mentale gezondheid te bewaken? Dat het niet meer dan normaal is om je eigen grenzen en limieten aan te geven? Dat het “maar” een spel is en dat mens en menselijkheid altijd primeren? Ik vind dit een wijze les die mooi in beeld is gebracht. De manier waarop Gilles vol trots en bezorgdheid over Philippe sprak, en ook de reacties van de andere kandidaten, verwarmden mijn hart.

Elisabet heeft bewezen dat je als ter plekke gekozen mol een fantastisch parcours kan afleggen. Het feit dat we deze kandidaten nu al een beetje kennen, maakt het net extra spannend. Want iedereen zegt wel: je moet kijken wie zich ineens anders gaat gedragen. Maar ik denk dat niemand nog echt zichzelf gaat kunnen zijn na alles wat er gebeurd is. Er komen nog mooie afleveringen aan, daar ben ik zeker van.

Wat een toppers, die De Mol ploeg. Waar kan ik solliciteren? In zo’n warm nest wil toch iederéén terechtkomen.

Op naar de volgende aflevering met een open geest en een gefocuste blik 😉

martin.janssen12 apr 2022, 00:10

178
Yvo schreef: 11 apr 2022, 22:00 Kijk, Lennart praatte ook in zijn slaap.
Stel dat hij in zijn slaap had gepraat ten tijde van de vorige reeks,
dan heeft hij geluk gehad dat niemand op dat moment nog wakker was of even naar het toilet ging.
Als hij al iets zou gezegd hebben wat hem verdacht zou maken.
Bij Philippe is het volgens mij een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Klopt. Wat ik niet begrijp is dat Bert Philippe wakker maakte toen hij zich versprak in zijn slaap. Als hij dit niet had gedaan was er niet zo heel veel aan de hand geweest, behalve dan dat Bert een sterke aanwijzing had wie de mol is. Philippe had daarna gewoon rustig kunnen slapen.

In Nederland hebben we ook een geval gehad van een kandidaat die al in de eerste aflevering onbedoeld de mol op het spoor kwam. Die kandidaat draaide namelijk haar hoofd om, op het moment dat de mol achter haar rug om (zoals gepland) op het punt stond om een vrijstelling uit een kistje te halen. Ze had een glimp van de mol gezien maar verklaarde achteraf dat ze hierna nog heeft getwijfeld aan de mol. De ironie wil dat dit het 20 jarige jubileumseizoen was van Wie Is De Mol? Misschien rust hier wel een vloek op.

molondope12 apr 2022, 00:41

48  Uma
Paraceta schreef: 11 apr 2022, 22:37 Zijn actie waarbij hij de eieren liet vallen was nochtans (geniale) improvisatie van het moment. Verder doet elke kandidaat in elk seizoen wel eens iets verdachts, dus dat argument slaat zo goed als nergens op.
Paraceta, ik had mijn post beter in het algemene over de mol gezet maar ik bedoelde dat de reactie van de andere kandidaten ook met een korreltje zout moeten worden genomen, ze hebben volgens mij gemold om de mol in het hoekje te duwen en vergeet niet dit is vorig jaar opgenomen en de redactie zal ook hier meelezen .GDC zei dat de hints voor de nieuwe mol nog niet zijn gegeven, behalve het personage met de hoed volgens mij maar helaas nog niet goed naar gekeken.Nogmaals sorry voor post op foute plaats

Jansen12 apr 2022, 06:15

3423  Yens
martin.janssen schreef: 12 apr 2022, 00:10 Klopt. Wat ik niet begrijp is dat Bert Philippe wakker maakte toen hij zich versprak in zijn slaap. Als hij dit niet had gedaan was er niet zo heel veel aan de hand geweest, behalve dan dat Bert een sterke aanwijzing had wie de mol is. Philippe had daarna gewoon rustig kunnen slapen.
Dit. Inderdaad, heb het me al verschillende keren afgevraagd, wat nu de bedoeling van Bert was om dat gewoon in Philippe zijn gezicht te zeggen. Niemand had het moeten weten en Bert maakte veel kans om winnaar van het spel te worden. Hij zal zich wel tegen zijn hoofd slaan dat hij zijn impulsiviteit niet onder controle heeft gehouden.

masterveecee12 apr 2022, 08:14

3547  Sven
joeri.michiels schreef: 11 apr 2022, 00:33 Het is inderdaad moeilijk om een aflevering later te bekijken zonder al iets op te vangen...
Wel, het is mij nochtans goed gelukt. Geen sociale media, geen radio, geen nieuwssites gezien/gehoord gisteren en dan 's avond gekeken naar de aflevering. Ben ik blij dat het gelukt is, viel dubbel zo hard uit mijn zetel 😀

jens.janssen12 apr 2022, 09:29

19
Ik denk dat het zijn van "De Mol" niet onderschat mag worden. Je moet je mengen in een groep waarin je eigenlijk iedereen een hak aan het zetten bent. Dit telkens staalhard blijven ontkennen is niet iedereen gegeven. Los daarvan heb je bij elke sabotage, hoe klein ook, de mogelijkheid of misschien zelfs het gevoel dat iemand het wel eens zou gezien hebben of opgemerkt zou hebben. Steeds met deze druk blijven omgaan lijkt me geen evidente.

Laleia12 apr 2022, 11:45

306
Jansen schreef: 12 apr 2022, 06:15 Dit. Inderdaad, heb het me al verschillende keren afgevraagd, wat nu de bedoeling van Bert was om dat gewoon in Philippe zijn gezicht te zeggen. Niemand had het moeten weten en Bert maakte veel kans om winnaar van het spel te worden. Hij zal zich wel tegen zijn hoofd slaan dat hij zijn impulsiviteit niet onder controle heeft gehouden.
Die mens is gewoon zo. Zijn openheid siert hem.

Elrond12 apr 2022, 12:08

84  Sven
Hey MrSoeplepel, vind het echt jammer dat je je er zo over voelt. Herken jouw reactie bij een paar van m'n vrienden, en bij elk van hen voel ik dat ze zeer weinig empathie kunnen opbrengen voor Philippe's situatie. Wanneer het in je hoofd echt niet meezit, wat ons allemaal kan overkomen, dan kan je breken. Philippe's opgave lijkt misschien een gemakkelijke keuze, om te stoppen wanneer het tegenzit, maar uit de beelden was best duidelijk hoe slecht het met hem ging.

Iedereen heeft zich wel al eens slecht gevoeld, dus ik denk dat je je wel kan inbeelden hoe moeilijk het is om daarvoor uit te komen, laat staan voor heel Vlaanderen. Dat hij in zo'n donker moment er zo open voor durfde uitkomen is moediger dan eender welke mol-actie en ik hoop dat je er toch een beetje anders naar kan kijken. Philippe is een godsgeschenk! Voor het programma, voor toekomstige mollen en voor het mentaal welzijn van tv-kijkend Vlaanderen (en Nederland!)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14