Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

AlleTaupe24 apr 2022, 22:23

58  Yens
zoekenmaar schreef: ↑24 apr 2022, 21:26 Wat een mooie proef. Yens, Anke en Sven zijn precies overdonderd door de proef en geraken alle 3 moeilijk in startmodus.
Vooral bij Sven heb ik heel erg het gevoel dat hij daar bewust wat liep te lanterfanten.
Bij de vraag 'hoeveel goals heeft Ronaldo meer gescoord dan ... (want Uma kan de naam niet lezen op dat beeld) komt volgens mij Sven heel snel met 1 als antwoord alsof hij de vraag interpreteert als 'hoeveel goals heeft Ronaldo gemaakt. De jongens roepen nochtans vaak 7 - 2
(als copywriter zal hij heus wel weten dat siete = zeven is).
volgens mij was het Yens die verkeerd 1 doorgaf bij de voetballers. Sven was verkeerd met de fles.

masterveecee24 apr 2022, 22:33

3547  Sven
Ik vraag mij af of dit DE bom was die @Gilles De Coster bedoelde, als zijnde de grootste dat ze ooit gebruikt hadden 😛

Jay-Lo24 apr 2022, 22:37

1690  Sven
anja.mathijs schreef: ↑24 apr 2022, 21:39 En al die beeldjes van heiligen weer bij Uma, die sinds vorige week ook goed kan vloeken in alle talen..
Pieter gedrag 🤷🏻‍♂️
Uma kan best de mol nog zijn, maar die opdrachten lagen wel al vast van voor er een nieuwe mol gekozen is.

Toch weer een mooie variatie op de bomopdracht. Maar de vastgeketende hadden toch wel snel na de telefoon van Anke door wat ze moesten doen. Zij hadden ook geen invloed meer op hoe het geïnterpreteerd werd of wisten ook niet hoe het in scene gezet was.
Voor mij wel Sven het verdachtst door meteen beginnen te rekenen met de 5 van de fles, waardoor je meteen fout uitkwam. Dan kwam de foute 1 er nog bij die Yens doorgaf, waardoor er nog een keer naar boven moest gelopen worden.
Yens, die Spaans spreekt, maar de 7-2 negeerde. Vreemd dat Sven dan uiteindelijk op dat idee kwam, hoewel we hem allemaal hebben zien klooien met de Spaanse tekst bij de jubileum opdracht. De mol doet pas iets goed als het nog maar weinig opbrengt, maar het had niet gehoeven.

zakke langs zijkant24 apr 2022, 22:38

45  Uma
Ik begin ineens te denken... Gilles beloofde veel bommen zoals je zegt (wat deze aflevering bevestigde), maar ook de grootste van allemaal; wat als die grootste bom nu pas in paleis 12 afgaat?

Emol24 apr 2022, 22:39

1  Uma
Tijdlus deed me denken aan de boekenreeks: "de bijzondere kinderen van mevrouw peregrine" daar zat misschien een tip in?

masterveecee24 apr 2022, 22:40

3547  Sven
Jay-Lo schreef: ↑24 apr 2022, 22:37 Uma kan best de mol nog zijn, maar die opdrachten lagen wel al vast van voor er een nieuwe mol gekozen is.

Toch weer een mooie variatie op de bomopdracht. Maar de vastgeketende hadden toch wel snel na de telefoon van Anke door wat ze moesten doen. Zij hadden ook geen invloed meer op hoe het geïnterpreteerd werd of wisten ook niet hoe het in scene gezet was.
Voor mij wel Sven het verdachtst door meteen beginnen te rekenen met de 5 van de fles, waardoor je meteen fout uitkwam. Dan kwam de foute 1 er nog bij die Yens doorgaf, waardoor er nog een keer naar boven moest gelopen worden.
Yens, die Spaans spreekt, maar de 7-2 negeerde. Vreemd dat Sven dan uiteindelijk op dat idee kwam, hoewel we hem allemaal hebben zien klooien met de Spaanse tekst bij de jubileum opdracht. De mol doet pas iets goed als het nog maar weinig opbrengt, maar het had niet gehoeven.
Mja, misschien. Alhoewel ik denk dat je beter kan mollen op het plein.
Plus, het duurde echt wel lang tegen dat ze 2 kandidaten hadden die zich opgaven om "goed te kunnen incasseren". Nee?

zoekenmaar24 apr 2022, 22:58

32  Sven
AlleTaupe schreef: ↑24 apr 2022, 22:23 volgens mij was het Yens die verkeerd 1 doorgaf bij de voetballers. Sven was verkeerd met de fles.
Sorry, Sven was inderdaad bezig met die 5 vd fles.

Polmol24 apr 2022, 23:13

3
Ik vond vooral de verdeling in de auto heel opvallend.
Er wordt gevraagd naar iemand die goed kan incasseren en de twee mannen weigeren flagrant Niet echt heel macho voor heel televisiekijkend Vlaanderen. Mollen is natuurlijk veel makkelijker op het plein, bij het poetsen zit een medekandidaat constant op je vingers te kijken.

Bij het huisnummer zoeken valt op dat de + op het einde van de formule eigenlijk heel weinig invloed heeft op het getal zelf. Zoveel goals zou Ronaldo toch niet maken? Het lijkt mij logisch om de sleutel op de nabijgelegen huisjes te proberen. Als mol sta je erg onder druk, zo met je medekandidaten vlakbij het correcte huis. De beste actie lijkt mij dan om teleurgesteld terug naar het plein te wandelen en de groep zo veel mogelijk te vertragen. En dat is nu net wat Yens deed.

Bijzonder verdacht: Yens
Enigsinds verdacht: Sven
Neutraal: Uma en Manu

DenEddie24 apr 2022, 23:19

19
Bij de poetsers wordt er toch ook wat verdacht gedrag vertoond. Na vandaag ben ik in een Uma tunnel gezogen. Ze was ook de eerste die zich kandidaat stelde.

Voor de voetballers, Ronaldo scoorde 1x, vandaar de fout met het scoren. Ze hadden ook maar een halve zin doorgekregen.

Uma deed niet veel aan de wasbak. Ik heb wel het gedacht dat Manu haar verdenkt want ze probeert steeds met Uma samen te zitten tijdens de opdrachten. Het is wel Manu die elk beeldje poetst.

Klaartje24 apr 2022, 23:22

2245  Uma
Ik vond de jongens in deze opdracht ook het meest verdacht.
Ben het eens met @Polmol dat je het meeste invloed kon hebben op het plein en dat dat de beste molpositie is.
Ik ken de spelregels niet, maar ik vermoed dat ze niet zomaar eventjes aan alle deuren van die straat hun sleutel konden gaan proberen of die paste. Ik denk dat ze maar één poging op één huisnummer kregen om de sleutel te proberen en als die fout was, moesten ze verplicht terug naar het plein.
Yens of Sven, één van die twee gaat de mol zijn.

Yvo24 apr 2022, 23:27

1111  Uma
Klaartje schreef: ↑24 apr 2022, 23:22Yens of Sven, één van die twee gaat de mol zijn.
Ik ben het volmondig met je eens, Klaartje.

Cedric24 apr 2022, 23:35

2834  Uma
En toch kan je bij de afwassers eigenlijk heel makkelijk mollen...

Eén beeld met een uitleg op bewust verzwijgen en na het wassen aan de kant zetten. Klaar. Een X, Y of Z wordt niet gevonden, raadsel wordt niet opgelost, huisnummer niet gevonden, geen geld verdiend.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8