Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Paraceta25 apr 2022, 15:06

717  Sven
chicawah.janssen schreef: ↑25 apr 2022, 15:00 Ik heb geen tattoos en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt een te laten zetten, maar in dit geval zou ik waarschijnlijk wel meegedaan hebben met de groep. Alleen: een 🍌 ??? 😱
Ik zou dan eerder gekozen hebben voor het mollogo. Of de eerste letter van de voornamen van de kandidaten. Met een 🍌 zou ik mij belachelijk voelen, zelfs als ze op een onzichtbare plaats staat.
Ja, ik dacht echt dat ze voor de Mol-duimafdruk zouden gaan, al is dat niet goed daar on the spot na te tekenen natuurlijk.

Ook ik ben niet echt een tattoofanaat, maar onder die omstandigheden had ik meer dan waarschijnlijk ook meegedaan!

ex-molinator25 apr 2022, 16:42

3483  Uma
Fervente mollenjager schreef:Ik ben misschien een beetje een party pooper maar iedereen bezwijkt hier dus onder groepsdruk ? 😛 😀
Haha, het lijkt er wel op maar mocht er een druk uitgeoefend worden dan zou ik toch weigeren.
Het is de manier waarop het tot stand gekomen is: een soort spelletje in de geest van De Mol.
Uiteindelijk is dit een avontuur dat je nooit vergeet, waar je wellicht nog lang (aangename) herinneringen aan zult hebben.
Ik denk wel dat ex-molinatora er in dergelijk geval mee zou kunnen lachen maar een lijfstraf sluit ik niet uit, integendeel 😉 .

Cedric25 apr 2022, 16:51

2834  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑25 apr 2022, 15:00 Ik heb geen tattoos en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt een te laten zetten, maar in dit geval zou ik waarschijnlijk wel meegedaan hebben met de groep. Alleen: een 🍌 ??? 😱
Ik zou dan eerder gekozen hebben voor het mollogo. Of de eerste letter van de voornamen van de kandidaten. Met een 🍌 zou ik mij belachelijk voelen, zelfs als ze op een onzichtbare plaats staat.
Dacht ik ook eerst: "liever het mollogo".
Maar toch.. Hoe meer ik erover nadenk, hoe prachtiger ik het idee van de banaan vind.
Die banaan is subtieler, symbolischer. Die banaan roept ook op tot de vraag "wat is het verhaal daarachter?", terwijl het mollogo... gewoon het logo van 'De Mol' is.
Mensen die het Mol-t-shirt hebben zullen misschien ook wel al gemerkt hebben dat het een een logo is dat héééél veel mensen heel snel herkennen. Maar die banaan? Dat is mysterieuzer.

karine.ke25 apr 2022, 20:12

38  Uma
Fervente mollenjager schreef: ↑25 apr 2022, 15:20 Ik ben misschien een beetje een party pooper maar iedereen bezwijkt hier dus onder groepsdruk ? 😛 😀
Wel dat dacht ik ook.
Ik ben bijna 65 en heb op mijn 48 e een tattoo laten zetten ( en nog altijd trots op). Maar die heb ik zelf gekozen en zoals de artiest die de tattoo zette mij aanraadde, eerst even goed een paar dagen over nagedacht.
Nooit, in geen enkele omstandigheid, zou ik een tattoo laten zetten onder groepsdruk, laat staan een afbeelding waarvoor ik niet zelf had gekozen. Degene die de tattoo zette kan ik trouwens niet als een vakman zien. Elke artiest die zich respecteert, zal degene die inkt op zich wil, eerst vragen nuchter die beslissing te nemen, die beslissing zelf te nemen, en de besten zullen je naar huis sturen en vragen na een paar dagen wel overwogen te hebben, terug te komen.

karine.ke25 apr 2022, 20:32

38  Uma
Ik denk ook wel dat dit een mooi avontuur is.
Maar als dit “ het avontuur van je leven “ is, dan is het een beetje zonde dat je zelf nadien niet veel meer zou maken van je leven he.
Samenhorigheid is in mijn optiek iets wat geen verbindende symbolen nodig heeft.

chicawah.janssen25 apr 2022, 20:52

8153
Cedric schreef: ↑25 apr 2022, 16:51 Hoe meer ik erover nadenk, hoe prachtiger ik het idee van de banaan vind.
Die banaan is subtieler, symbolischer. Die banaan roept ook op tot de vraag "wat is het verhaal daarachter?"
...
Maar die banaan? Dat is mysterieuzer.
Een subtiele, symbolische, mysterieuze banaan dus. Een banaan met Een Verhaal. Dus gaan met die banaan? Ik weet het nog zo niet.

Off-topic : wat ik mij altijd afvraag bij tattoos is waarom ze net op die bepaalde plaats staan. Waarom je enkel, je pols, je arm, je been, je bil, je rug, je borst, je buik, je hals, je nek...? Waarom net daar en niet ergens anders?

ex-molinator25 apr 2022, 20:57

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Off-topic : wat ik mij altijd afvraag bij tattoos is waarom ze net op die bepaalde plaats staan. Waarom je enkel, je pols, je arm, je been, je bil, je rug, je borst, je buik, je hals, je nek...? Waarom net daar en niet ergens anders?
tja, omdat na alles wat je opgenoemd hebt, er geen plaats meer over is. 😛

BeaVer25 apr 2022, 21:49

1293  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑25 apr 2022, 20:52 Een subtiele, symbolische, mysterieuze banaan dus. Een banaan met Een Verhaal. Dus gaan met die banaan? Ik weet het nog zo niet.

Off-topic : wat ik mij altijd afvraag bij tattoos is waarom ze net op die bepaalde plaats staan. Waarom je enkel, je pols, je arm, je been, je bil, je rug, je borst, je buik, je hals, je nek...? Waarom net daar en niet ergens anders?
Ik vond het wel geen zo'n mooie banaan. liever 1tje die al gepeld was. Maar ik zou het wel gedaan hebben op een plaats die niet opvalt.

En OT: hangt ook af van welke tattoo en waar die het beste tot zijn recht komt.

Fervente mollenjager26 apr 2022, 00:15

130  Uma
kristof.allaerts schreef: ↑25 apr 2022, 20:15 Dit gaat niet over groepsdruk, maar over samenhorigheid.

Ik zou geen seconde twijfelen. Leuke souvenir aan het avontuur van je leven.
Samenhorigheid zeker en vast, maar als het gaat over iets dat je echt niet graag hebt dan moet je toch een beetje opletten. Ik heb ook graag souvenirs om dit te onthouden, maar dan kies ik voor iets anders.