Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

FlightWolf2394901 apr 2019, 08:59

 183
100% #5

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 09:01

 65
Over konijnen gesproken, is het niemand opgevallen dat Eva écht schrik heeft van konijnen? Maw, zij was niet aan het liegen in de filmpjes die getoond werden.. Just saying 🙂

Iemand enige herinnering of er een fragment is van Eva in de mobilhome waarin haar gevraagd wordt te liegen over 'schrik hebben voor konijnen)?

Anders zou het wel eens kunnen zijn dat TOEVALLIG alle drie de mol-kandidaten tijdens hun gesprek een échte angst voor konijnen hadden en dat de makers dat wel grappig vonden en besloten daar iets mee te doen in de afleveringen?

In dat geval denk ik dat Axel zeker uit te sluiten is als mol, en Bruno wrs ook (gezien hoe hij met die hond bezig was).. Van de rest hebben we eigenlijk nog geen idee of ze 'logen' of niet over hun angst voor konijnen...
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 11:22

 2245  Uma
Voor zover ik me kan herinneren uit het blote hoofd zijn er geen beelden van Eva in de mobilhome waar er gevraagd wordt hoe ze staat tov konijnen. Maar 100 procent zeker daarvan ben ik niet.
Gebruikersavatar

lsl01 apr 2019, 11:57

 3
Ik ben nieuw op dit forum, dus mijn excuses als dit al vermeld is.

Zouden de konijnenhints kunnen verwijzen naar het liedje "White Rabbit" van Jefferson Airplane.
Deze hint zou dan zowel kunnen verwijzen naar Axel (Airplane) and Joeri op basis van de lyrics. Caterpillar is een merk van constructiemachines en de bekende schoenen voor in de bouw.

And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall
Tell 'em a hookah-smoking caterpillar has given you the call


Nog even verder nagedacht over de Caterpillar verwijzing naar Joeri:

Ik vond in andere posts ook nog een verwijzing naar Joeri die blaast tijdens de elimanatie (post van PIETER.GROENINCKX). De caterpillar zit de hele tijd te roken en blazen.

En ik vond ook nog deze afbeelding van de caterpillar van Alice in wonderland met letters I A (verwijzing naar hangslot IA aangehaald door JORIS.KIEKENS in topic over het hangslot uit aflevering 4):

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 13:22

 8153
Devis schreef:Ben toch meer fan van [...]het Jaar van de Kat (Ka[s]a[/s]t?), gezien dat nog specifiek met Viëtnam te maken heeft.
Ik denk dat je jezelf in één en dezelfde post een beetje tegenspreekt:
Devis schreef:niet echt plausibel is gezien het kiezen van de mol pas later gebeurde.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

anja.roosemont01 apr 2019, 14:28

 1
Bekeek zojuist op insta een groepsfoto van na de verfbom. Misschien denk ik het enkel maar Kaat maakt volgens mij een konijntje met haar hand.....
Gebruikersavatar

astridm01 apr 2019, 14:35

 287
lsl schreef: Ik vond in andere posts ook nog een verwijzing naar Joeri die blaast tijdens de elimanatie (post van PIETER.GROENINCKX). De caterpillar zit de hele tijd te roken en blazen.
Joeri, een waterpijp rokende rups? 😂
Gebruikersavatar

Moldedju01 apr 2019, 14:36

 507  Yens
BogersAsset schreef:Over konijnen gesproken, is het niemand opgevallen dat Eva écht schrik heeft van konijnen? Maw, zij was niet aan het liegen in de filmpjes die getoond werden.. Just saying 🙂

Iemand enige herinnering of er een fragment is van Eva in de mobilhome waarin haar gevraagd wordt te liegen over 'schrik hebben voor konijnen)?

Anders zou het wel eens kunnen zijn dat TOEVALLIG alle drie de mol-kandidaten tijdens hun gesprek een échte angst voor konijnen hadden en dat de makers dat wel grappig vonden en besloten daar iets mee te doen in de afleveringen?

In dat geval denk ik dat Axel zeker uit te sluiten is als mol, en Bruno wrs ook (gezien hoe hij met die hond bezig was).. Van de rest hebben we eigenlijk nog geen idee of ze 'logen' of niet over hun angst voor konijnen...
Eva en Axel hebben we niet gezien in de mobilhome. Al de rest wel en die hadden geen schrik van konijnen.
En Eva, ze kan dat ook gespeeld hebben natuurlijk. Als ze de mol is kunnen ze dat achteraf weer mooi uitzenden in de laatste uitzending 😉
Gebruikersavatar

anja.mathijs01 apr 2019, 15:00

 391  Uma
Volgens mijn notities zeiden de kandidaten dit over hun konijnenangst:

Geheim gesprek in mobilhome : schrik van konijnen veinzen

Bas: Myxomatose konijnen /“ schattige witte konijntjes “door opnameteam vernoemd”, legt alles met veel handgebaren uit als hij liegt precies
Martijn :litteken van konijnen ook gebeten, verjaardag van vriend
Bruno: dierenvriend maar geen konijnen, ooit gebeten geweest of zo
Eva: dood konijn in vriezer, tanden bah.. ware aard gezien
Ingrid : zoon heeft wel konijnen, maar zij verzorgt ze niet, bang ervan
Axel: eet alles, behalve konijnen , vies, jeugdtrauma
Elisabeth: schrik van vliegtuigen en konijnen, durfde dat niet zeggen, te belachelijk, lacht veel als ze liegt en gooit met haar haren
Joeri : konijnen vroeger moeten slachten, littekens, armen open gekrabd
Kaat: kippen en konijnen moet ze niets van hebben, zal ze wel eten geven maar aanraken niet.

Ben niet zeker maar denk dat ergens hier op het forum stond:
Enkel Bas geboren in jaar van konijn
En in het Vietnamese jaar van kat, specifiek fire cat
Kan iemand dit checken of bevestigen, zit zelf al redelijk in de Bas tunnel vrees ik. :albino:
Gebruikersavatar

Devis01 apr 2019, 15:47

 5  Anke
chicawah.janssen schreef:Ik denk dat je jezelf in één en dezelfde post een beetje tegenspreekt:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De toevalligheid van die geboortedatum leek me gewoon iets te onwaarschijnlijk, terwijl zo'n halfvage hint als met kat, dat dan naar Kaat zou refereren, open genoeg is om nog door de regie opgemerkt te worden als ze zoeken naar links met de al geplande content. En daar dan extra op inspelen.

Leek me toch mogelijk genoeg om over na te denken in ieder geval :p
Gebruikersavatar

Moldedju01 apr 2019, 15:51

 507  Yens
Wat je weergeeft zijn de gesprekken waarin ze hun angst voor konijnen faken. Daar zijn ze aan het liegen.
In de mobilhome kregen ze de opdracht om dit te gaan doen bij het selectiegesprek en werd er gepeild naar hun echte angst voor konijnen. Eva en Axel zien we hier niet.
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2019, 09:06

 3423  Yens
astridm schreef:Joeri, een waterpijp rokende rups? 😂
Ik denk dat eerder de link met het bedrijf "Caterpillar" hier bedoeld wordt 😉.
Joeri de ploegbaas en een firma die grote machines bouwt.
Toch gaat die vergelijking ook niet op. Joeri is een lasser en is dan waarschijnlijk nu ploegbaas in een bedrijf waar lassers werken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7