Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Math15 apr 2019, 19:12

 2
Bij een flashback naar de boogschietproef valt te lezen: "Survivalskill #2" , terwijl dit de derde survivalproef was ( op 0:13 in aflevering 6 ). In aflevering 5 staat er wel correct "Survivalskill #3" .

Deze fout vindt plaats in de intro van Kaat, misschien een verborgen hint?

Gilles zegt trouwens op het einde van de aflevering ook nog: 'Als je fouten maakt, betaal je die in DM cash.' Moeten we zoeken naar andere fouten in deze aflevering/andere afleveringen?
Gebruikersavatar

MolWout15 apr 2019, 19:23

 348
Waren er ook geen fouten soms in de ondertiteling zoals iemand al eens eerder heeft aangekondigd?
Gebruikersavatar

Klaartje15 apr 2019, 20:40

 2245  Uma
Math schreef:Bij een flashback naar de boogschietproef valt te lezen: "Survivalskill #2" , terwijl dit de derde survivalproef was ( op 0:13 in aflevering 6 ). In aflevering 5 staat er wel correct "Survivalskill #3" .

Deze fout vindt plaats in de intro van Kaat, misschien een verborgen hint?

Gilles zegt trouwens op het einde van de aflevering ook nog: 'Als je fouten maakt, betaal je die in DM cash.' Moeten we zoeken naar andere fouten in deze aflevering/andere afleveringen?
Heel scherp gezien, man! 10 op 10 voor zicht!

Ja, heel vreemd dat er daar #2 staat op dat bordje, terwijl er in afl. 5 weldegelijk #3 stond.

Volgens mij hebben we hier een warm spoor. Zou het hinten naar de nummer 2 die in beeld komt in deze intro? En dus naar Kaat?

Of zoals je suggereert: naar iets anders, andere foutjes? Moeten we nog eens over nadenken en misschien de vorige intro's/terugblikken op vorige week herbekijken en zien of we daar ook geen dergelijke "foutjes" spotten.
Gebruikersavatar

MolWout15 apr 2019, 20:51

 348
Ik vond die uitspraak van Gilles erg geforceerd. Volgens mij moeten we hier echt meer achter zoeken.
Gebruikersavatar

Janneman15 apr 2019, 21:30

 50  Yens
skred schreef:Clakr op de Superman posters bv?
Was mij ook opgevallen, maar diezelfde posters blijken er ook te hangen naast de opnames van De Mol. Lijkt me niet iets waar we verder naar moeten zoeken.
Hier is een link naar de Facebook-pagina van het internetcafé, met foto's. https://www.facebook.com/pg/498nguyentrai/posts/
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 22:05

 8153
Zou dat plezant zijn, gamen met een mondmasker aan?
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 apr 2019, 23:05

 1690  Sven
MolWout schreef:Ik vond die uitspraak van Gilles erg geforceerd. Volgens mij moeten we hier echt meer achter zoeken.
Nu moet ik het toch effe kwijt, hoor. Aan het eind van aflevering 5, wanneer Gilles Eva begeleidt, doet hij ook zoiets geforceerd. Ik heb daar echt een paar x opnieuw naar gekeken maar ik weet niet of en wat het zou betekenen. Hij houdt nl zijn vest op een vreemde manier opzij, alsof hij zijn t shirt wil laten zien. Tijdens de eliminaties zegt hij wel meerdere dingen die hier al opgevallen waren: wit konijn en zo...
Ik weet ook wel dat Gilles gekleed wordt door Scotch and Soda, en dit was ook een t shirt van hen met de opdruk 'higher ground society'. De tekening die erop staat is een gebouw met tralies.
Zal wel toevallig zijn, maar ik vond het vreemd hoe hij zijn hand hield om zijn vest open te houden.



Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje15 apr 2019, 23:08

 2245  Uma
Heb misschien iets gevonden dat te linken is aan die opvallende wijziging van survivalskill #3 in survivalskill #2, iets dat later in de aflevering 6 zit, namelijk de instagramfoto's die Elisabet en Joeri moeten maken.

Het teken of symbool # kan gelezen worden als "nummer" of "aantal", maar op sociale media wordt het gelezen als "hashtag". Zelf ben ik geen instagramgebruiker of twitteraar, dus dat van die hashtag is ongeveer alles wat ik daarvan ken. 🙂

Je kan dus #2 dus niet alleen lezen als "nummer 2" maar ook als "hashtag 2". De hashtag zou dan verwijzen naar de instagramfoto's die in deze aflevering 6 getrokken moesten worden. En bij de 2de instagramfoto zien we Elisabet dit teken maken:

Afbeelding

Het is niet alleen de 2de instagramfoto, maar de titel van de foto luidt ook "Just the two of us wearing a typical Vietnamese hat" en als klap op de vuurpijl maakt Elisabet dan ook nog eens een V-teken, maar dat kan je ook interpreteren als een 2, want ze steekt twee vingers op.

#Se non è vero, è ben trovato.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 07:38

 8153
Dit jaar is alles zo raar.
Gilles gedraagt zich heel vreemd, met eigenaardige uitspraken en gebaartjes. In "Niet naar Luxemburg" maakte hij ook veel gebaren, totaal niet wat we van hem gewoon zijn.
Elke aflevering lijkt hij iets te zeggen (en bij aflevering 5 iets te tonen) dat verwijst naar een proef die zal volgen. Eerst dacht ik dat het een manier was om te communiceren met de mol, zodat die, nog voor de zeer korte briefing, al kon beginnen denken wat de proef zou inhouden. Maar het ostentatief tonen van zijn T-shirt kon de mol niet zien.
Heeft het te maken met de volledige transparantie die hij ons beloofde? Hij verklapt nl. elke keer al iets over een proef die volgt. Maar dat heeft op zich niets te maken met de identiteit van de mol. Misschien een extraatje omdat ze dit jaar geen of weinig hints in de proeven zelf konden steken omdat ze niet wisten wie de mol zou zijn?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14