Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2019, 23:17

 2245  Uma
masterveecee schreef:Afbeelding
Deze is zwaar duidelijk!!! 😲 is dat trouwens heel kort in beeld (lees: 1 frame) of langer?
Maar waarom? Ik vind gewoon de link met elisabet op basis van het kleur zo net iets te makkelijk. Het kan e. Maar toch. Als dit iets is, moet er toch wat meer speurwerk achter zitten...

Lap. Ik dacht net ietz gevonden te hebben, maar het klopt niet 🙂
Dacht dat je iedereen keer bij de eliminatie Axel als reflectie zag in het scherm, maar is niet overal zo ^^
Ik vind zelfs dat je in dat frame (scherm) Elisabet en Michaël al gewoon ziet zitten aan tafel in het restaurant, niet? Of is dat puur gezichtsbedrog?
Gebruikersavatar

thomas.e29 apr 2019, 23:21

 91
Even recapituleren.

Het roze scherm staat in afl.7 een stukje op het gezicht van Gilles bij de afroepingen van Kaat en Joeri, wanneer hij in close-up wordt genomen.

Afbeelding

In afl.8 (recap) zien we diezelfde close-up van Gilles, maar is het roze kader weggewerkt.

Afbeelding

Verbazingwekkend genoeg verschijnt het een paar shots later terug, en deze keer meer zichtbaar, wanneer Kaat in de auto stapt. Daar blijft het staan tot de recap voorbij is.

Afbeelding
Afbeelding

Nadien start alf.8 met een fragment uit het eerste dagboek van de mol, en daarna de beelden van Gilles die in de gsm spreekt en rondwandelt.

De eerste keer daaropvolgend in afl.8 dat de kandidaten zichtbaar zijn, is in het shot dat ze allemaal toont bij hun bezoek, en aan het eten zijn, en daar zit Elisabet dan samen met haar man, PERFECT op de plaats waar dat roze kader stond.

Afbeelding

Conclusie van dat beeld aan het etentje: ALLE KANDIDATEN KIJKEN ER NAAR EEN SCHERM, EN… TROMGEROFFEL… GEHEIM… GEHEIM… ELISABET DUS OOK (MAAR STIEKEM). ELISABET KIJKT STIEKEM NAAR HET SCHERM. ELISABET IS DE MOL.

En als toemaatje: in het shot daar direct na kijkt Gilles ook naar de plek waar dat scherm stond, en zegt ‘ik ga de gsm nog eens verstoppen’. JA JA… GILLES KIJKT OOK NAAR EEN SCHERM (wanneer hij de molboodschappen opneemt).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door thomas.e op 29 apr 2019, 23:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 23:23

 2354  Uma
Dit is één van de beste hints dit jaar. Het kan gewoonweg niet toevallig zijn dat er een 'roze overlay' aanwezig is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2019, 23:25

 1690  Sven
Klaartje schreef:Ik vind zelfs dat je in dat frame (scherm) Elisabet en Michaël al gewoon ziet zitten aan tafel in het restaurant, niet? Of is dat puur gezichtsbedrog?
Dat zei mijn man ook, daar zitten mensen. ik vond het eerder de bladeren op de achtergrond.
Gebruikersavatar

thomas.e29 apr 2019, 23:27

 91
Klaartje schreef:Ik vind zelfs dat je in dat frame (scherm) Elisabet en Michaël al gewoon ziet zitten aan tafel in het restaurant, niet? Of is dat puur gezichtsbedrog?
Als dat zo is… Dat je ze ziet zitten… Ik kijk online, dus de beeldkwaliteit is niet TOP (maar wel voldoende om dat roos te spotten 😂 ).
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2019, 23:33

 2834  Uma
Het bewuste stukje uit aflevering 8 herbekeken en dat roze vlak is écht wel opvallend aanwezig eens je erop let. Dit kan geen toeval zijn.
Scherp opgemerkt, Thomas.E!
Gebruikersavatar

sherlock29 apr 2019, 23:57

 216
Ik wil niets liever dan erin mee gaan, maar ik vrees dat de uitleg veel prozaïscher is.

Dat roze kader is een overlay uit postproductie. Het eliminatiescherm an sich is namelijk te licht qua kleur en daarom zet men er in de bewerking achteraf een gekleurd vlak over dat precies matcht met het scherm. Zo is het groene of rode scherm veel duidelijker. Ik denk dat het hier net te lang is blijven staan door een productiefout, exact op de plaats waar het rode scherm dus kwam, alleen voor een veel te lange periode. Vandaar dat het ook in de recap zit.

Overigens, met alle hiaten die al in de recaps aan bod kwamen is het wel duidelijk dat een ander team die monteert.
Gebruikersavatar

thomas.e30 apr 2019, 00:02

 91
Ik ben me er van bewust dat de groene en rode schermen worden bijgewerkt qua kleur. De theorie is net dat het rode scherm hier niet toevallig is blijven staan (en in afl.7 verschijnt het ook voordat er een rood scherm wordt getoond). Zondag zal het zeggen.
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 01:37

 507  Yens
Heel mooi gevonden!!

Maar als dit dan samen hoort met die lege stoelen in de reflectie van het scherm dan begrijp ik er momenteel niets meer van :oops:
Gebruikersavatar

lajato30 apr 2019, 01:46

 69
Als je het beeld van de twee lege stoelen over het beeld van in het restaurant legt staan de stoelen in overlay op Joeri en Bas... Bas=laatste afvaller, Axel winnaar en Elisabet mol?
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 02:25

 507  Yens
hmmm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt ... vrees ik
Gebruikersavatar

thomas.e30 apr 2019, 07:42

 91
Moldedju schreef:Heel mooi gevonden!!

Maar als dit dan samen hoort met die lege stoelen in de reflectie van het scherm dan begrijp ik er momenteel niets meer van :oops:
Reflectie lege stoelen: Axel (in wiens scherm het verschijnt) of Bas (die in de shots voordien naar het scherm kijkt) is dan de winnaar? Degene die overblijft wanneer iedereen naar huis is (weggestuurd of ontmaskerd) en de stoelen leeg zijn? Doet me wat denken aan ‘En dus zijn de plaatsen zijn duur’, wat Gilles zegt vlak voordat de afroepingen beginnen. Hij gaat met het geld lopen?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13