chicawah.janssen schreef: ↑08 apr 2021, 09:44
De proef van Lennart en Annelotte was wel moeilijk. Ik vond het al bij al ongelooflijk dat ze het er zo goed vanaf brachten (maar waarom tekende Annelotte een "open" neusje?). Als mol kan je hier een medekandidaat kiezen die zeker voor de pasvraag gaat, want veel kans dat het mislukt. Of je bent heiliger dan de paus (of een debiel, dixit Annelotte) die voor het geld gaat, want het is toch zo goed als zeker dat dat dominosteentje niet uit de printer zal rollen.
Het feit dat de origami proef mislukt, doet me - na lang nadenken - toch vermoeden dat Annelotte en Lennart voor geld gegaan zijn. Als ze voor de pasvraag waren gegaan, dan was er geen enkele reden (als mol) om de opdracht te doen mislukken? Want dan zou er -1000 € uit de pot gaan, beter dan gaan voor geld want dan kan je hoogstens het geld "niet verdienen", dus een nul-operatie. Dat maakt (onder de huidige omstandigheden) dat er twee mogelijkheden zijn:
1. Ofwel is de proef gewoon mislukt omdat ze beide kandidaat zijn, en het gewoon om een fout gaat die door een of beiden werd gemaakt.
2. Ofwel is een van beiden de mol en dan heeft hij / zij bij het beslissingsproces gegokt en verloren (Bv. Lennart die eerst het "heilige boontje" uithangt en als "goede" kandidaat zegt dat hij voor het geld wil gaan, in de overtuiging dat Annelotte toch voor de pasvraag zal willen gaan, en hij zich dan laat overtuigen. Dat hebben we trouwens gezien toen ze de beslissing aan het nemen waren. Het is pas daarna als ze onderweg zijn naar de origami proef, dat we Annelotte horen zeggen dat ze "de enige debielen gaan zijn die voor het geld gegaan zijn".