Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Yvo05 apr 2021, 11:50

1111  Uma
charline.steuckers schreef: ↑05 apr 2021, 11:35 Ik moet hierbij altijd denken aan het eerste seizoen met Gilles als mol, hij heeft ook meerdere keren zich écht heel hard in de strijd gegooid om pasvragen te scoren, want dat is een hele makkelijke manier om je voor te doen als kandidaat die heel graag in het spel wilt blijven, én toch te zorgen dat er geen geld in de pot gaat.
Daar ben ik het mee eens. En, niet slecht bedoeld, maar het seizoen met Gilles was het vierde seizoen van De Mol, niet het eerste.
Het was wel het eerste seizoen met een (deels) nieuwe productie en met GDC als presentator.

jens.vanhoof05 apr 2021, 11:53

10
Wat mij wel is opgevallen is dat Annelotte veel moeite heeft gedaan Lennart te overtuigen om voor pasvragen te gaan...
- Annelotte kan mogelijk haar idee niet doorduwen en ze kiezen voor het geld.
- De enige mogelijkheid om de proef (zonder argwaan) nog te doen mislukken is zelf het hondje vouwen
- De productie legt hier ook geen nadruk op maar bij de simpelste handeling gaat het mis... Het tekenen van een neusje (geen vol bolletje + niet op de juiste plaats)

Afbeelding
Afbeelding

Paraceta05 apr 2021, 12:17

717  Sven
Voorafgaande noot: dit bericht wordt vanuit een zich langzaam vormende Katrientunnel geschreven, houd hier rekening mee.

Tijdens de nogal verhitte discussie over welke drie duo's een opdracht mogen gaan doen, lijkt er een keerpunt te komen:
Afbeelding
Afbeelding
Jasmien zegt: "Ik offer me op", wat zou impliceren dat ze de andere drie duo's een opdracht zou gaan laten uitvoeren.
Maar net op dat moment zegt Katrien Sven en Noah te verdenken. Hiermee houdt ze de discussie gaande, want hierop komt er reactie van Sven en Annelotte, waardoor er onenigheid blijft bestaan in de groep.
Persoonlijk doet dit me nogal denken aan de koffertjesproef op de luchthaven in Mexico, waarbij Pieter zich in het nauw gedreven voelde en zei dat Jeffrey zich niet moest opofferen. Ook hier krijg ik hetzelfde gevoel: wanneer Jasmien zegt zich te willen 'opofferen', weet Katrien (als Mol zijnde dan, denkend vanuit mijn tunnel) dat hun -€1000 er niet van zou komen.
Natuurlijk, om even tegengewicht hiertegen te bieden, zou zo'n uitspraak ook verdedigbaar zijn als Katrien kandidaat is. Alleen is het opvallend dat Katrien zich eerst (net als enkele anderen, bv. Noah) erg afzijdig houdt en net op dit moment een sterke uitspraak doet.

Jimmy05 apr 2021, 13:01

197  Anke
tim.roelants schreef: ↑04 apr 2021, 21:34 Ik gok dat annelote de mol is. Ze wou lenaert overtuigen voor pasvragen te nemen en dat is niet gelukt om dan het hondje te vouwen en dit te laten mislukken zet ze het goed. Ze gaat zich ook helemaal niet verdacht liggen maken door blokjes te laten omvallen dat doen de andere al voor haar.

Ik vind phillip zijn tacktiek anders wel goed. Zich enorm verdacht maken en iedereen er uitspelen zonder de mol te zijn
Oei da's vreemd, er doen toch geen annelote, lenaert of phillip mee???

Nu ff serieus: Wat ik vreemd vond is dat Philip in het begin aandrong om een safety-block aan te brengen in de verbindingen tussen de bedragen, wat ook zo gebeurd is (zie foto 1). Maar even later, nog ruim voordat men klaar is, is plots de lijn tussen 250€ en 500€ hersteld (zie foto 2). Dan vraag ik mij toch af: Wie heeft deze safety block vroegtijdig hersteld???

Afbeelding
Afbeelding

Isinietdoor05 apr 2021, 13:17

21
Paraceta schreef: ↑05 apr 2021, 12:17 Voorafgaande noot: dit bericht wordt vanuit een zich langzaam vormende Katrientunnel geschreven, houd hier rekening mee.

Jasmien zegt: "Ik offer me op", wat zou impliceren dat ze de andere drie duo's een opdracht zou gaan laten uitvoeren.
Maar net op dat moment zegt Katrien Sven en Noah te verdenken. Hiermee houdt ze de discussie gaande, want hierop komt er reactie van Sven en Annelotte, waardoor er onenigheid blijft bestaan in de groep.
Persoonlijk doet dit me nogal denken aan de koffertjesproef op de luchthaven in Mexico, waarbij Pieter zich in het nauw gedreven voelde en zei dat Jeffrey zich niet moest opofferen. Ook hier krijg ik hetzelfde gevoel: wanneer Jasmien zegt zich te willen 'opofferen', weet Katrien (als Mol zijnde dan, denkend vanuit mijn tunnel) dat hun -€1000 er niet van zou komen.
Natuurlijk, om even tegengewicht hiertegen te bieden, zou zo'n uitspraak ook verdedigbaar zijn als Katrien kandidaat is. Alleen is het opvallend dat Katrien zich eerst (net als enkele anderen, bv. Noah) erg afzijdig houdt en net op dit moment een sterke uitspraak doet.
Jasmien en Katrien vormen wel een team. Ze hadden de pasvragen al gekozen. Jasmien, die onbetrouwbaar was door de proef in de bunker offert zich nu op, maar Katrien springt er direct op. Goed gespeeld van die twee zou ik zeggen. De personen met de pasvragen, Jasmien en Katrien kregen de eenvoudigste opdracht. Samina en Philip hadden een vrij moeilijke opdracht. Annelotte en Lennart kregen de enige opdracht, waarbij niet duidelijk gezien kon worden wie de zaak in het honderd liet lopen.

Cedric05 apr 2021, 13:30

2834  Uma
sophie.buyse schreef: ↑05 apr 2021, 10:53 Maar als Annelotte en Lennart voor pasvragen zouden gegaan zijn, zou Lennart dat dan niet heel raar vinden als Annelotte ineens zoiets zegt van: "al de rest heeft pasvragen, wij zijn stom dat we voor het geld gegaan zijn"?
Daarom ben ik eerder geneigd om te denken dat ze effectief voor het geld gegaan zijn...
Dit klopt.
Daarom dat we ervan mogen uitgaan dat Annelotte en Lennart voor het geld zijn gegaan.
Ze waren het gebouw al buiten, weg van de andere kandidaten, toen Annelotte zei "Ze hebben allemaal pasvragen, Lennart. Wij zijn de enige debielen die voor geld zijn gegaan."
Wat nogal overkomt als een "Zie je wel!", waardoor ik vermoed dat Annelotte pasvragen wou, maar dat Lennart haar heeft overtuigd om toch voor het geld te gaan.

Afbeelding
Afbeelding

99% zeker dus dat Annelotte en Lennart voor het geld zijn gegaan.
(En een extra argument voor mij om Lennart niet meer als Mol te verdenken.)

annie.delen schreef: ↑05 apr 2021, 11:33 Phillip zegt in de wagen dat hij samen met Samina ook voor de pasvragen gegaan is onder druk van haar. Dus waarschijnlijk zijn zij het tweede koppel. Maar ook hier ..... Philip kan aant liegen zijn.
Dit klopt dan weer niet.
Philip zei dat hijzelf voor pasvragen wou gaan, maar dat hij door Samina is overhaald om voor het geld te gaan.
Anderzijds had ik ook wel het gevoel dat hij aan het liegen is en dat hij hier zijn best doet om "eerlijk" over te komen bij de anderen.

Cadfael05 apr 2021, 13:45

229  Uma
Het valt ook op dat als de rest te weten komt dat Jasmien en Katrien voor pasvragen gegaan zijn, alles op Jasmien terecht komt. Zij was zich wel het meest aan het verdedigen en de rest weet dat zij voor pasvragen zou gaan, maar ze zijn wel met 2 om deze beslissing te maken en Katrien wordt precies buiten schot gehouden. Als mol is het immers belangrijk om vertrouwen van de groep te krijgen, waardoor ze u hier minder op veroordelen. Katrien lijken ze meer te vertrouwen, terwijl Jasmien meer de verwijten naar haar hoofd krijgt geslingerd. Daarbij zien we niet wat er uiteindelijk binnen in die kamer gezegd is geweest als ze voor pasvragen gaan en wie de andere overhaalt. We zien bijvoorbeeld niet wat Katrien zegt. Van elk duo krijgen we eigenlijk één zin te zien uit het gesprek.

Klaartje05 apr 2021, 14:17

2245  Uma
Dat vouwen van dat hondje in origami (of wat was het?) deed me denken aan het boetseren van de pinguïn door Eline in Zuid-Afrika. Bleek achteraf dat de mol daar stevig op geoefend had.

Ik zie het al zo voor me in de reveal-aflevering: Annelotte die dat papieren hondje leert vouwen, maar ook weet waar ze een subtiel foutje moet maken (bij het staartje).

Voorts kan ik me ook voorstellen (in functie van de pianoproef van vorige week) dat zij thuis enorm op dat stuk heeft zitten oefenen, zodanig dat ze zelf ter plekke in Duitsland niet al teveel tijd moest besteden aan haar eigen stukje maar zich des te meer kon bezighouden met iemand anders die geen pianokennis heeft (zoals Kevin) en hem foute dingen kon aanleren. We zien de pianoleraar ook op geen enkel moment zich bezig houden met Annelotte, we zien haar ook niet oefenen, slechts in één shot is te zien dat ze zelf aan het spelen is.

Isinietdoor05 apr 2021, 14:39

21
lucu schreef: ↑05 apr 2021, 11:11 Toch wel! Om Isidoor aan te leren om op de rode knop te drukken, moet Annelotte eerst het toevallige gedrag van de hond belonen en daarna steeds bijsturen. Met andere woorden: als Isidoor in de buurt van de rode knop komt, dan wordt hij beloond. Een volgende keer raakt Isidoor de knop toevallig aan: dan beloon je hem opnieuw. Je verfijnt dus telkens in de richting van het gedrag dat je wil aanleren.

https://www.puppystar.nl/hondenschool/l ... rtraining/
Ok, wist ik niet, maar dan zouden we evolutie moeten zien in volgende afleveringen. De vraag is dan of/hoe Annelotte op voorhand wist dat de training zo moest gebeuren. In mijn tunnel weet ze wel op voorhand het belang en het resultaat van die rode knop.

sammy05 apr 2021, 14:56

22
Ik vind het in deze proef toch wel opvallend dat echt niemand in de groep Sven vertrouwt. Ik kan er wel inkomen dat je door zijn karakter denkt dat hij voor pasvragen is gegaan, maar uiteindelijk heeft hij toch maar mooi voor het geld gekozen. Langs de andere kant zie je ook wie wel goed in de groep ligt wat in het verleden toch al wel eens anders was dan hoe wij het hier zagen (ik denk dan aan Salim die toch heel veel verdachte zaken leek te doen, maar toch duidelijk het vertrouwen van de groep had in die opdracht in meteora met de groepsleiders). Interessante opdracht dus om eens te kijken hoe de kandidaten zelf denken over de medekandidaten want zij zien hoe dan ook de zaken op een andere manier.

molshoopje05 apr 2021, 15:19

23  Yens
Ik denk toch dat Annelotte en Lennart voor het geld zijn gegaan omdat je Gilles in de voiceover hoort zeggen "Als Annelotte en Lennart hun gouden dominosteentje kunnen printen kan de opdracht nog flink wat opleveren."
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17