Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

chicawah.janssen11 apr 2022, 14:09

8153
Iedereen apart laten slapen lijkt beter, maar ik vrees dat er dan 's nachts heel wat rondgespookt zal worden. Je zou wel eens iemand van de crew kunnen betrappen die een nachtelijk bezoekje brengt aan de mol 😉

mario.vanwaeyenberge11 apr 2022, 14:14

98  Uma
karine.ke schreef: ↑11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.
Juist, maar je start wel allemaal gewoon van 0. Je kan je ook vragen stellen of het eerlijk was dat bij bepaalde plottwists uit vorige seizoenen diegene met de tweedeslechtste score afvalt omdat de echte afvaller zich goed heeft weten verdedigen (gebeurde in Zuid-Afrika (Bertrand) en Griekenland (Bart)) Dat is ook onderdeel van het spel. Bart bereikte zelfs zo de finale, omdat hij extra info had die de anderen niet hadden. Hier starten alle kandidaten op gelijke voet. Niemand weet meer dan de ander, iedereen begint terug van af. Alle kandidaten krijgen dezelfde kans om de nieuwe mol te ontmaskeren.

TRZNTRX11 apr 2022, 14:17

46  Uma
Het is en blijft maar een spel. Achter de mol of kandidaat schuilt er nog steeds een mens. Jammer dat sommigen dat hier blijken te vergeten. Ik ben ervan overtuigd dat de afvallers dan ook meer bezig zijn met de mentale gezondheid van Philippe dan dat ze het gevoel hebben dat ze het onrechtvaardig vinden. Vergeet niet dat er tijdens dit avontuur innige vriendschappen ontstaan.
karine.ke schreef: ↑11 apr 2022, 13:44 Ik ben het niet eens met de bewering dat dit niets afdoet aan het verdere verloop van het spel. Zo zeer zelfs dat mijn rechtvaardigheidsgevoel mij vannacht wakker heeft gehouden.
Stel immers dat één van de kandidaten al vlug verdenkingen had tegen Philippe en nu al quasi alleen op hem inzette.
Terwijl een andere kandidaat indien Philippe niet was vertrokken, deze aflevering een rood scherm zou hebben gekregen.
De kandidaat die op Philippe stemde, zou dan ongetwijfeld vlotjes in de finale geraakt zijn. Terwijl het nu zomaar zou kunnen gebeuren dat degene die normaal zou afgevallen zijn, door deze twist, de finale speelt.
Dat wringt ergens bij mij. Ik vind dat niet rechtvaardig. En dat maakt het voor mij wel degelijk een minder molseizoen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze degene die het beste scoorde, nu mol hebben gemaakt. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.

mario.vanwaeyenberge11 apr 2022, 14:18

98  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑11 apr 2022, 14:09 Iedereen apart laten slapen lijkt beter, maar ik vrees dat er dan 's nachts heel wat rondgespookt zal worden. Je zou wel eens iemand van de crew kunnen betrappen die een nachtelijk bezoekje brengt aan de mol 😉
Wat ze, puur in dit geval, misschien wel nog hadden kunnen doen is er op zijn minst één nacht voor zorgen dat alle kandidaten apart sliepen zodat Philippe gewoon kon slapen. De briefings laat je doorgaan zoals gepland, dus geen crew die naar de kamer van de mol gaat 's nachts voor een briefing. Gewoon zorgen dat Philippe een goede nachtrust heeft. Dat had misschien al veel gedaan voor Philippe. Maarja, het moet technisch mogelijk zijn. Er moet voldoende plaats in het hotel zijn etc.

karine.ke11 apr 2022, 14:37

38  Uma
Tja, het wringt bij mij, maar dat zal met mijn gevoel te maken hebben zeker.
Ik ga nog wel kijken, maar in elk geval is het voor mij ( en dan spreek ik voor mij persoonlijk), wat verbrod.
Het is super dat de productie zo begripvol heeft gereageerd, en het is zeer professioneel dat ze met een oplossing klaarstonden, maar ik denk dat ook zij dit niet het optimale scenario vonden.

Iets anders : over praten in je slaap. Ik doe dat volgens mijn man zo ongeveer één maal per maand. Ik heb me door een professioneel iemand laten vertellen dat dit veelal met stress te maken heeft, maar anderzijds dat je in 90% van de gevallen geen reeele dingen zegt. En dat je al zeker niet reageert op vragen van buitenaf omdat dat praten zich eigenlijk in je droom afspeelt en degene die vragen stelt niet tot je droom doordringt. Misschien had Philippe beter kunnen slapen wanneer hij dit had geweten. Ik vraag me af of Bert echt gehoord heeft wat hij aan Philippe zei gehoord te hebben dan wel of hij iets hoorde en een beetje heeft “ uitgelokt”.

filiep.portugees11 apr 2022, 17:31

407  Uma
Het zal nooit ideaal zijn.
Ik vind dat ze in de gegeven omstandigheden er het beste van gemaakt hebben.

astridm11 apr 2022, 17:33

287
@karine.ke
Je kunt in je slaap wel degelijk verstaanbaar praten en zelfs een samenhangend gesprek voeren. Er zijn heel wat mensen die mij dat in de loop van mijn leven verteld hebben. Ik heb nooit stress en misschien is dat wel omdat ik het allemaal wegdroom, al dan niet hardop. 😉

filiep.portugees11 apr 2022, 18:28

407  Uma
Ik heb wel één kanttekening bij wat Gilles zegt.
Gilles zegt dat Philippe het heel goed deed, maar zich onterecht zorgen maakte.
Het is natuurlijk wel zo dat eens Philippe merkte dat hij in zijn slaap praatte, hij quasi niet meer durfde te slapen.
Het zou dus wel kunnen dat hij, als hij wel in slaap geraakt was, hij opnieuw onvrijwillig geheimen verklapt zou hebben.
Dat is iets dat we nooit gaan weten.
Uit die videobeelden blijkt dat hij al aan de 9e dag zat.
Dat vind ik wel knap, als ik eens slecht geslapen heb, ben ik de dag erop toch niet zoveel waard, en ik moet dan niet een berg opklimmen met de fiets, achtervolgd door een professionele renner...

In elk geval vind ik niet dat de crew van de Mol iets te verwijten valt, dit zijn zaken die heel moeilijk te voorspellen zijn.
Een beetje gelijkaardig aan de val van Nele, sommige mensen vallen vaak, maar komen dan wel goed terecht.
Ze kunnen natuurlijk ook de uitzendingen maken met enkel super sportieve mensen, halve atleten als het ware, maar het leuke van dit programma is nu net dat het met gewone mensen gemaakt wordt.

JBB11 apr 2022, 19:16

439  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑11 apr 2022, 14:09 Iedereen apart laten slapen lijkt beter, maar ik vrees dat er dan 's nachts heel wat rondgespookt zal worden. Je zou wel eens iemand van de crew kunnen betrappen die een nachtelijk bezoekje brengt aan de mol 😉
Goh, dat doet me denken aan Elisabet in Vietnam.

Ook nu zal de crew creatief mogen zijn om de nieuwe mol in te lichten over wat er te gebeuren staat! Gsm's verstoppen op het toilet etc. 😂

WalkingDead11 apr 2022, 19:34

73
Eerst en vooral respect voor Philippe, grote meneer. Laat dit een voorbeeld zijn voor iedereen die te vaak nog even wil doorwerken of toch nog effe doorpusht wanneer het eigenlijk niet meer gaat.

Het is een andere situatie maar de uitkomst blijft hetzelfde en zoals Gilles zei: mentale (en fysieke) gezondheid is het belangrijkste. Ik heb deze aflevering vanuit het ziekenhuis gekeken, ik had al twee weken zware pijn maar ik moest en zou blijven werken want ik ben toch oh zo onmisbaar. En dan bereik je ineens je limiet en is het gedaan. Dus nogmaals respect dat hij zijn grenzen kent en weet wanneer hij hulp nodig heeft.

Deze aflevering heeft mij persoonlijk terug met beide voetjes op de grond gezet. Gezondheid gaat voor punt.

More to the point; stoppen met kijken?? Ik vind dit net een unieke situatie! 4 afleveringen lang zagen we hoe elke kandidaat zich in de groep gedraagt en nu zal één van deze kandidaten de mol zijn. Ik ben alvast benieuwd hoe de nieuwe mol dit gaat aanpakken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14