Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Vermoljoen27 mar 2022, 12:48

2354  Uma
Afbeelding
Sinds het seizoen in Griekenland zag mijn molboekje er iets anders uit. Ik heb de Mol altijd al proberen te vinden door me te focussen op wie de Mol NIET kan zijn. Deze tactiek heb ik altijd een beetje toegepast, maar ik heb er sindsdien nog meer aandacht aan besteed door met een puntensysteem te werken. Elke actie die voor mij onmols lijkt en dus meer een actie van een kandidaat verklaart, geef ik een kandidatenpunt. Na een tijdje zou dan duidelijk moeten worden wie de Mol is, want die zou ergens onderaan in de rangschikking moeten bengelen.

Tijdens seizoen 8 heeft deze theorie best goed gewerkt. Nadat Salim afviel, werd duidelijk dat Alina de Mol moest zijn. Voor het negende seizoen werd deze strategie een beetje bijgeschaafd. Waar Alina met een iets minder accurater 'model' tot en met aflevering 3 redelijk bovenaan bleef, werd na aflevering 4 duidelijk hoe ze onderaan eindigde en steeds een grotere 'achterstand' kreeg. Vorig jaar werkte ik veel accurater door met factoren te werken waardoor iedereen steeds evenveel kans maakte op kandidatenpunten, ook al zaten ze niet altijd in dezelfde opdracht. Dat heeft gewerkt, want Lennart is na aflevering 1 steeds meer naar beneden gezakt en na aflevering 4 zelfs helemaal onderaan beland. Daarom ga ik dit jaar opnieuw de Mol proberen te vinden op deze manier! Deze keer maak ik er weer een apart topic van in het algemeen-gedeelte, omdat dit eigenlijk veel verder gaat dan enkel het benoemen van wat en wie ik verdacht vind, dus er is weer een onderscheid tussen die twee.

Misschien wel handig om te weten: zowel in seizoen 8 als 9 belandde de Mol voor het eerst helemaal onderaan na aflevering 4! Het geeft nog eens extra weer dat je pas conclusies uit deze theorie kan trekken na enkele weken en niet meteen na de eerste afleveringen.
SPOILER
--> Wie is de Mol NIET seizoen 8
--> Wie is de Mol NIET seizoen 9

Voor aflevering 1 heb ik voorlopig helaas nog geen tijd gehad, maar suggesties zijn altijd al welkom! Ik ga proberen dit zo snel mogelijk te kunnen doen.

chicawah.janssen27 mar 2022, 14:00

8153
"Misschien wel handig om te weten: zowel in seizoen 8 als 9 belandde de Mol voor het eerst helemaal onderaan na aflevering 4! "
Zwijg stil of @Taupe077 zit al meteen weer op zijn stokpaardje over Alina die de bel luidde. :mrgreen:

Andy Lemmens27 mar 2022, 15:35

70  Bert
Uma lijkt mij al zeker de mol niet te zijn.
Zij verbeterde in de proef "de grond is lava" een fout antwoord bij de waar/niet waar vragen (de vraag over de canarische eilanden).
Dat zou een mol niet doen want valt een kandidaat daar op de "lava", is er geld weg.

joeri.michiels27 mar 2022, 15:51

176  Sven
Zij haalt ook het meeste geld binnen en als enige een positief saldo. Voorlopig toch... Dus voorlopig is ze voor mij ook geen mol.

chicawah.janssen27 mar 2022, 18:20

8153
Uma is gewoon Joke (2018, Mexico) in het kwadraat vermenigvuldigd met Jolien (2020, Griekenland) in het kwadraat 😜

Bakkieryer30 mar 2022, 01:25

183  Sven
Nele en Bert vallen voor mij al af. Nele door haar extreem opvallend gedrag in de proef met de vrijstelling én in het cactusveld en Bert die volledig de mist in gaat tegenover Uma bij de duikproef ( Uma is Advanced duiker, maar Bert wil persé de meermin achterna en raakt nog niet in de buurt van de ringen ) en bij de trouwheidceremonie.

Uma zelf, Philippe en Anke vallen ook af omdat het alle 3 zeer drukke geesten zijn, op het randje van ADHD af. En dan hou je de Mol zijn niet vol...

digger30 mar 2022, 18:06

5  Bert
Uma heeft ook Anne juist gezongen en heeft de foodblogger test zo goed mogelijk uitgevoerd.

Kameel01 apr 2022, 03:11

18  Uma
Ik zou Uma toch durven afschrijven omdat ze bij de duo eliminatie voorstelt om all in te gaan op 2 kandidaten. Als ze de mol is en als die kandidaten dan afvallen geeft ze haar identiteit prijs...

Delirivm01 apr 2022, 08:39

101  Sven
@Kameel
Niet per se.
Als de kandidaten waar je op stemt niet in een koppeltje zitten dan is het onmogelijk dat ze er beiden uit liggen.

leon.paelinck01 apr 2022, 08:45

48  Sven
Een ander duo kon de elimimatietest nòg slechter ingevuld hebben. Je kan nooit conclusies trekken uit die test.

Jay-Lo01 apr 2022, 11:13

1690  Sven
Delirivm schreef: ↑01 apr 2022, 08:39 @Kameel
Niet per se.
Als de kandidaten waar je op stemt niet in een koppeltje zitten dan is het onmogelijk dat ze er beiden uit liggen.
In dat geval kunnen we Anke en Philippe ook schrappen. Ze gingen voor de grootste groep indien mogelijk, maar bij de persoonlijke vragen zette Anke in op Jens en Philippe op Toon. Woonplaats van de mol; Anke: Ieper, Philippe: Vorselaar. Ik denk echt dat ze het allemaal heel slecht hebben gedaan.
Misschien hadden Yens en Manu nog wel de beste score.

Mol_d5r01 apr 2022, 11:25

7  Sven
Bakkieryer schreef: ↑30 mar 2022, 01:25 Nele en Bert vallen voor mij al af. Nele door haar extreem opvallend gedrag in de proef met de vrijstelling én in het cactusveld en Bert die volledig de mist in gaat tegenover Uma bij de duikproef ( Uma is Advanced duiker, maar Bert wil persé de meermin achterna en raakt nog niet in de buurt van de ringen ) en bij de trouwheidceremonie.

Uma zelf, Philippe en Anke vallen ook af omdat het alle 3 zeer drukke geesten zijn, op het randje van ADHD af. En dan hou je de Mol zijn niet vol...
'Dennis Weening' 1 en al ADHD... de meest succesvolle mol in Nederland. Pas ontdekt door 1 persoon in de finale, 2de finalist zat er nog steeds naast. Iedereen zei als eerste, Nu ja Dennis is het zeker niet. Hij ging zelf vertellen tegen medekandidaten dat hij de mol was op hun avondje uit...