Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Cedric02 jan 2021, 20:31

2834  Uma
Oh nice. Interessante streek. Vlakbij enkele iconische wintersportsites zoals Garmisch-Partenkirchen, vooral gekend door de kastelen van koning Ludwich en de Romantische Strasse.. Enfin, misschien dat ze gans Duitsland doen natuurlijk, maar zelfs als ze 'maar' in Beieren blijven wordt het alweer een erg mooie editie lijkt me.
Jammer wel dat ze geen Oktoberfest hebben kunnen meepikken waarschijnlijk; dat zou ook mooie tv hebben opgeleverd :mrgreen:

jelle.rylant03 jan 2021, 10:03

6
ik had de Wikipedia pagina is bekeken van de kerk en datums enzo. zoals je weet kan je helemaal zelf de pagian invullen. je kan ook de accounts zien en hoeveel procent ze hebben ingevuld in de pagina. Spijtig genoeg kan je niet zien welke tekens ze hebben ingevuld op de pagina maar is dus een raar account lijken op coördinaten ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga gewoon zeggen wat ik ben tegenkomen van alle jaartallen is er maar 1 jaartal dat een datum kan zijn en dat 1704 . maar dat lijkt me redelijk laat in de dezelfde zin staat ook een naam en dat is de deze.
Afbeelding
en ik vond het wat raar want dat was de 1 ste officiële pastoor van de kerk . maar de naam klinkt niet echt Grieks terwijl dit wel in 18de eeuw is . en toen waren de namen nog traditioneel.
de naam Johann Daller is dus de naam waarover het gaat. ik heb is nagedacht en dit kan een anagram zijn voor hollander jan . Dus ik weet niet wat dit betekent of het zelf iets betekent. Wat denken jullie erover?
Waarschijnlijk heb ik dit ook in de foute topic geplaatst 😉

Cedric03 jan 2021, 10:50

2834  Uma
Lijkt me sterk dat de producers een wikipedia-pagina zouden aanpassen, goed wetende dat foutieve informatie er vrij snel wordt rechtgezet. Ik dacht trouwens dat gedane aanpassingen niet zomaar aanvaard werden zonder dubbelcheck.
Lijkt me ook niet logisch dat men nu al iets zou aangepast hebben eraan, wetende dat we nog 2-3 maand moeten wachten op de uitzendingen en er nu nog vrijwel niemand met De Mol bezig is.

(En waar je Grieks zei, bedoel je Duits waarschijnlijk 😉 )

Jansen03 jan 2021, 18:28

3423  Yens
jelle.rylant schreef:ik had de Wikipedia pagina is bekeken van de kerk en datums enzo. zoals je weet kan je helemaal zelf de pagian invullen. je kan ook de accounts zien en hoeveel procent ze hebben ingevuld in de pagina. Spijtig genoeg kan je niet zien welke tekens ze hebben ingevuld op de pagina maar is dus een raar account lijken op coördinaten ofzo...
Je kan via deze link gaan kijken waar die coördinaten vandaan komen.
http://192.199.136.242.ip-address-location.com/
Lijkt me sterk dat dit iets met De Mol te maken zou hebben, want het behoort toe aan een bedrijf in New York... .

christophe.heylen05 jan 2021, 08:16

24
Ik heb een sterk vermoeden dat ze dit jaar de Alpenstrasse gaan doen van Berchtesgaden naar Lindau aan de Bodensee of anderom.
Daar heb je echt prachtige locaties zoals:
- Königssee en Obersee
- Adelaarsnest (van Hitler)
- Hintersee
- Chiemsee & het Neues Schloss Herrenchiemsee
- Wendelsteinbahn (treintje dat een berg op rijdt)
- Schliersee (foto van Gilles met het kerkje)
- De schansen van Garmisch Partenkirchen
- Partnachklamm (kloof/canyon tussen de bergen)
- Eibsee
- Zugspitze (hoogste punt van Duitsland, bereikbaar met kabelbaan)
- Schloss Neuschwanstein (het 'Disney'achtige kasteel)
- Lindau en de Bodensee (enigste plek in de EU waar je met een Zepellin kan vliegen)
-...en nog vele meer die ik vergeet!

Ik hou alvast mijn persoonlijke BINGO bij van alle locaties die ik hierboven heb benoemd.
Hoeveel zou ik er juist hebben?? 🙂 😉

lorenzo.dejongh10 jan 2021, 12:48

344  Sven
jelle.rylant schreef: ↑03 jan 2021, 10:03 ik had de Wikipedia pagina is bekeken van de kerk en datums enzo. zoals je weet kan je helemaal zelf de pagian invullen. je kan ook de accounts zien en hoeveel procent ze hebben ingevuld in de pagina. Spijtig genoeg kan je niet zien welke tekens ze hebben ingevuld op de pagina maar is dus een raar account lijken op coördinaten ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga gewoon zeggen wat ik ben tegenkomen van alle jaartallen is er maar 1 jaartal dat een datum kan zijn en dat 1704 . maar dat lijkt me redelijk laat in de dezelfde zin staat ook een naam en dat is de deze.
Afbeelding
en ik vond het wat raar want dat was de 1 ste officiële pastoor van de kerk . maar de naam klinkt niet echt Grieks terwijl dit wel in 18de eeuw is . en toen waren de namen nog traditioneel.
de naam Johann Daller is dus de naam waarover het gaat. ik heb is nagedacht en dit kan een anagram zijn voor hollander jan . Dus ik weet niet wat dit betekent of het zelf iets betekent. Wat denken jullie erover?
Waarschijnlijk heb ik dit ook in de foute topic geplaatst 😉
Bedoel je "132.199.136.242", dat is een ip adres. Als je het ip adres traceert kom je uit in de stad "Neutraubling". En het ip adres is gekoppeld aan "Universitaet Regensburg". Ik zou hier dus persoonlijk niet veel achter zoeken.

Poirot10 jan 2021, 15:08

299
Het is wel gelegen in Duitsland, dus het zou wel iets kunnen zijn. Het is een beetje heel toevallig dat het land overeenkomt met het land waar De Mol zich afspeelt.

lorenzo.dejongh10 jan 2021, 16:10

344  Sven
True maar het is ook weer logisch dat een ip adres in Duitsland een Wikipedia pagina over Duitsland aanpast. De tijd zal het leren, rechtstreeks naar het ip adres gaan doet in ieder geval (nog) niets.

salb30 jan 2021, 12:33

352  Sven
Iemand die de locatie van de eerste (?) opdracht weet zijn?

Afbeelding

salb31 jan 2021, 00:11

352  Sven
Ik heb zelf even naar Duitse maisvelden gezocht maar kan de locatie niet vinden. Heb van die eerste beelden wel een vertraagd gifje gemaakt.

Afbeelding

Jansen31 jan 2021, 07:53

3423  Yens
Waar heb je deze beelden gevonden? Werden ze al op tv getoond? 😃

salb31 jan 2021, 08:26

352  Sven
Sorry, ik had beter de bron vermeld. Dit komt uit de jaarpresentatie van SBS :
https://www.sbsbelgium.be/nieuws/dit-wa ... tatie-2021

De beelden zie je vanaf minuut 39:17

De credits zijn voor koen.willen die deze beelden heeft gevonden (zie topic de mol in de pers). 👍🏻
koen.willen schreef: ↑28 jan 2021, 18:58 'Hier staan we dan' - Aldus Gilles De Coster!
Afbeelding
BRON
Ook tijdstip 6:50 gaat over de mol.

Wie is Gilles De Coster? En zouden er echte kandidaten meedoen in dit fragment? 😃
Afbeelding

Edit: Ik merk nu pas op dat de vorm (wijzer van een klok) in het maisveld (soort graancirkel (of moet dit per definitie rond zijn?)) ook voorkomt op de kledij van de kandidaten. Dit zou wel eens iets kunnen betekenen. 🤔
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9