Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

BeaVer22 mar 2021, 09:25

1293  Uma
CliffCurtis schreef: ↑22 mar 2021, 09:02 Vraagje: wat was de functie van de symbolen (driehoeken, ruit, vierkant, ...) bij het boogschutter onderdeel? Hadden de reserve kandidaten elk een eigen mollenboekje (adhv hun symbool) of mochten ze gewoon een willekeurig boekje meenemen?

Als mol zou je namelijk eerder een schutter willen zijn in deel 3 zodat je uw tegenstander eruit kan schieten. Tenzij je natuurlijk weet dat je gewoon op pakweg het driehoekje moet mikken.
Ik denk dat het gewoon was naar herkenbaarheid voor de schutters en naar moeilijkheidsgraad. Sommige symbolen waren wat moeilijker af te schieten dan de andere. Een vierkant is iets makkelijker dan een driehoek.

chicawah.janssen22 mar 2021, 09:27

8153
vasQuez schreef: ↑22 mar 2021, 09:24 Volgens mij had elke reservekandidaat wel degelijk zijn eigen molboekje, te zien aan het logo bovenaan het boekje dat diende weggeschoten te worden.

Uw boekje weg = uw kans weg.
Nu je het zegt! Ik vroeg mij af waarom de bordjes waarop ze moesten mikken een verschillende vorm hadden. Dit zou de verklaring kunnen zijn.

BeaVer schreef: ↑22 mar 2021, 09:25 Ik denk dat het gewoon was naar herkenbaarheid voor de schutters en naar moeilijkheidsgraad. Sommige symbolen waren wat moeilijker af te schieten dan de andere. Een vierkant is iets makkelijker dan een driehoek.
Mja, da's ook weer waar natuurlijk. Maar toch. Het was op zich al moeilijk genoeg.

vasQuez22 mar 2021, 09:29

20
Ik heb de aflevering nog niet opnieuw bekeken, maar ik dacht dat het zelfs uitgelegd werd, dat elke reservekandidaat zijn eigen molboekje had, neen?

Vanavond kijk ik opnieuw.

erik.dumon22 mar 2021, 09:41

19
Geweldig inderdaad !

Ik zou linie 2 als positie van de mol helemaal niet uitschakelen : je hebt kans om te schieten en als de sleutel niet bereikt wordt kan de Daft Punk mol zowiezo niet in de wagen geraken.

Dami raakt de eerste Daft Punker : had ze hiermee meteen haar concurrent mol te pakken en raakte ze daarom naderhand niemand meer ?Anderzijds zou ik als Daft punk mol niet als eerste richting die sleutel gaan en al zeker niet zonder rookbom

Analyse volgorde Daft punk mol klopt wel denk ik : je kent de code en maakt je als 2e of 3e los en moet er op rekenen om met een paar richting shoot out te gaan

Conclusie : de mol zit wellicht bij de schutters en ik kijk richting Linie 2 : Dami die eens de daft punkers in linie 3 belanden herhaaldelijk aan Philip vraagt te polsen naar de situatie

Elisabet Haesevoets22 mar 2021, 09:44

De Mol  52  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑22 mar 2021, 09:28 Nu je het zegt! Ik vroeg mij af waarom de bordjes waarop ze moesten mikken een verschillende vorm hadden. Dit zou de verklaring kunnen zijn.

Mja, da's ook weer waar natuurlijk. Maar toch. Het was op zich al moeilijk genoeg.
Dat denk ik niet! het waren allemaal zwarte molboekjes en niet gespecifieerd per naam.

erik.dumon schreef: ↑22 mar 2021, 09:41 Geweldig inderdaad !

Ik zou linie 2 als positie van de mol helemaal niet uitschakelen : je hebt kans om te schieten en als de sleutel niet bereikt wordt kan de Daft Punk mol zowiezo niet in de wagen geraken.

Dami raakt de eerste Daft Punker : had ze hiermee meteen haar concurrent mol te pakken en raakte ze daarom naderhand niemand meer ?Anderzijds zou ik als Daft punk mol niet als eerste richting die sleutel gaan en al zeker niet zonder rookbom

Analyse volgorde Daft punk mol klopt wel denk ik : je kent de code en maakt je als 2e of 3e los en moet er op rekenen om met een paar richting shoot out te gaan

Conclusie : de mol zit wellicht bij de schutters en ik kijk richting Linie 2 : Dami die eens de daft punkers in linie 3 belanden herhaaldelijk aan Philip vraagt te polsen naar de situatie

Dami haar positie is in handen van Philip die haar kan draaien waardoor ze minder goed kan schieten, lijkt me onwaarschijnlijk. Als mol wilt ge toch gewoon alle controle dat uw reserve mol het niet wordt? ik denk dat ik me zeker achterste linie zou plaatsen en zou knallen, merk je dat wie er over loopt van postuur niet de mol is (want ze hebben elkaar al gezien), dan schiet je mis en mislukt de proef alsnog!

vasQuez22 mar 2021, 09:53

20
De andere (gekleurde) molboekjes waren ook nog niet toegewezen.

Elisabet Haesevoets schreef: ↑22 mar 2021, 09:46 Dami haar positie is in handen van Philip die haar kan draaien waardoor ze minder goed kan schieten, lijkt me onwaarschijnlijk. Als mol wilt ge toch gewoon alle controle dat uw reserve mol het niet wordt? ik denk dat ik me zeker achterste linie zou plaatsen en zou knallen, merk je dat wie er over loopt van postuur niet de mol is (want ze hebben elkaar al gezien), dan schiet je mis en mislukt de proef alsnog!
Helemaal juist. Het zou niet slim zijn om uw enigste kans ooit om mol te zijn te verspelen door de reservemol meer kansen te geven om door te stoten. Dus je plaatst je niet op de positie van Philip, niet als coördinator (Samina) en niet als drone-operator (Jens).

massis22 mar 2021, 10:05

35
Ik vind het wel sterk dat iedereen er vanuit gaat dat de mol ook een vollédige briefing gekregen heeft over de eerste opdracht.

Het zou mij niet verbazen als
- mol de reservemol niét gezien heeft, die zat in de mais
- reservemol wél de echte mol gezien heeft
- mol maar een héél beperkte briefing gehad heeft over de eerste opdracht, namelijk dat ook hij/zij niet zeker is van een plaats omdat er "een" reserve mol is

kort gezegd: ik denk dat de echte mol in de eerste opdracht even onzeker was als de rest, en even hard er volledig voor moest gaan.

vasQuez22 mar 2021, 10:48

20
Dan nog zet je jezelf niet buitenspel, door u in de positie van Philip of Jens te plaatsen (in mindere mate in de plaats van Samina)

Jansen22 mar 2021, 10:50

3423  Yens
@massis
Niet vergeten dat de mol wel wist dat er een concurrent in de tegengroep zat, zelfs als hij hem niet gezien heeft, blijft dat een cruciaal gegeven. Als mol zou ik er echt alles aan doen om ergens gepositioneerd te worden waar je kans had om je tegenkandidaat letterlijk "af te schieten", m.a.w. dus in de derde groep. In de eerste groep ben je ook afhankelijk van je medekandidaten en ze bakten er ook niets van. Als mol in die groep wil je toch zoveel als mogelijk vragen oplossen om zoveel als mogelijk molboekjes te doen verdwijnen.

vasQuez22 mar 2021, 10:52

20
@Jansen

De eerste groep heeft ook nog redelijk veel invloed op het aantal kandidaten die nog naar linie 2 moeten, dus daar zitten, zou als Mol ook wel goed zijn. Niet zo goed als in linie3, maar toch.

Jansen22 mar 2021, 11:03

3423  Yens
@vasQuez
Ja, maar ze bakten er zo weinig van he, je zou nu net van die drie verwachten, dat er meer molboekjes werden weggeschoten, zeker als je daar als mol bijzit.

vasQuez22 mar 2021, 11:12

20
@Jansen en net van DIE opdracht kregen we weinig info (wie loste welke vragen op of niet, wie schoot raak of niet, etc)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 37