Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

SiMol23 mar 2021, 12:02

264
Denk dat er omwille van Corona of zelf gewoon ziek uitvallen van een mol altijd een reserve mol is, die kan eventueel zelf doorgeschoven worden naar het volgende jaar indien die niet nodig blijkt te zijn.

Dus waarom de reserve mol, die ook wel deels 'opgeleid' zal zijn, niet laten meedoen?
Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat er geen mol tussen zat.

Cedric23 mar 2021, 12:05

2834  Uma
david.willems schreef: ↑23 mar 2021, 11:59 Ik bedenk me opeens iets. Wie zegt dat het écht zo is, dat er een reservemol bij de 10 Daft Punkers zat? Dit werd uiteraard wel gezegd in het spel, maar waarom geloven we dit zomaar? Kan het niet zijn dat er gewoon 10 normale kandidaten bijzaten en dat ze het publiek willen proberen wijsmaken dat de mol een actieve rol zou innemen in het spel om de reservemol uit te schakelen? Misschien wist de mol op voorhand dat er gelogen zou worden over een reservemol en gewoon een passieve rol kon nemen om passief te mollen en de proef te laten mislukken zonder te veel in de picture te lopen?
Waarom geloven we dit zomer?
Omdat de productie nooit liegt tegen de kandidaten of de kijkers. Er wordt nooit valse informatie verspreid.
Zo worden er ook nooit bewust valse hints in het programma gestopt bijvoorbeeld.

Jurgen585723 mar 2021, 12:59

16
louise.neyrinck schreef: ↑22 mar 2021, 23:57 Philip stuurt Dami aan en neemt dus eveneens passieve rol aan.
Zonder Philip kan Dami niet raak schieten. Dus zo'n passieve rol vind ik dat niet.

Ik vond trouwens ook dat de aanvallers goed samen werkten.
Spontane samenwerking of ingefluisterd door de redactie laat ik in het midden.
Ze hadden denk ik ook niet veel keus. Maar één aanvaller kon het halen, als lone wolves waren ze makkelijker om af te schieten bij linie 3.
Dus samenwerken en bestormen was de beste tactiek.
Noah bleek gewoon de snelst want er was nog een tweede aanvaller die het overleefd heeft.

Vermoljoen23 mar 2021, 13:29

2354  Uma
Ik was nog eens aan het nadenken over deze opdracht. Zoals al waker werd gezegd, is linie 3 veruit het meest interessant als Mol, maar na even nadenken is linie 2 dat eigenlijk ook wel.

Linie 2 bevindt zich vlak voor de laatste linie, dus hier kan het als Mol handig zijn om ervoor te zorgen dat er heel veel tegenstanders in één keer door kunnen stromen naar de derde linie. De afstand tussen het geweer en de sleutel blijft wel nog steeds best groot, dus ook als kandidaat zou je hier makkelijk kunnen falen. Toch zou ik het als Mol begrijpen dat je hier wilt zijn, want je kan zoals ik juist aanhaalde met zekerheid in één keer veel tegenstanders laten doorgaan (en vermijden dat er niet veel kandidaten linie 3 bereiken, want het moet maar eens gebeuren...). Als we nu specifiek kijken naar Philip: hij moet maar even heel subtiel een klein beetje duwen op dat ding en Dami schiet al mis. Zo komt alle schuld bij Dami en niet bij Philip... Gevolg: er kan een grote groep kandidaten doorstromen naar de volgende linie. De invloed van Philip is zeker ook belangrijk, hij staat er niet zomaar te kijken naar wat Dami doet.

Enige nadeel voor linie 2 is dat je misschien niet meteen het postuur van de andere Mol kan herkennen. Uiteindelijk blijft de kans wel maar 1/10 dat diegene het uiteindelijk zal halen. Daarvoor niet mollen zou ik echt stom vinden, want 5.000 euro blijft veel. Exact hetzelfde geldt ook voor linie 1, want daar kan je ook niet specifieke kandidaten uitschakelen. Enkel bij linie 3 (Annelotte, Jasmien en Lennart) kan dat en daarom is dat ook de beste molpositie. Alhoewel er ook rookbommen aanwezig zijn... 🧐

Ik denk dat je overal perfect kan mollen, behalve als coördinator en drone-operator. De voorkeur voor een bepaalde linie zal sterk afhangen van hoe de Mol het hele spel lang zich wil voordoen en met welke tactiek die wil spelen.

SiMol23 mar 2021, 13:43

264
@Vermoljoen , kan me wel vinden in jouw redenering.

Zeker als je eraan toevoegt dat de kandidaten ook misschien wel door hebben dat linie 3 de beste is om mensen uit te schakelen en zo hun positie veilig stellen, wel geen idee of ze daar voldoende voor gebrieft waren.
Maar indien dit duidelijk zou zijn voor de kandidaten, zal er wel 'gediscussieerd' zijn geweest om daar te mogen staan.
Dat is het als mol makkelijk om te zeggen dat jij wel op positie 2 wil plaats nemen.
Degene die samen met jou op deze positie terecht komt, zal waarschijnlijk ook de voorkeur hebben om de schutter te zijn.
Dus zonder naar de voorgrond te moeten treden, raak je makkelijk in deze positie.

Moest ik de mol zijn zou ik wel niet het risico van 1/10 nemen voor EUR 5000 😛
Belangen zijn toch wel groot, namelijk mee mogen.

Ik blijf wel vermoeden dat beide mollen gebrieft zijn geweest toen ze elkaar ontmoeten en dus soort van opdracht binnen de opdracht spelen.
De Daft-punk mol weet bijvoorbeeld op voorhand dat hij/zij best de sleutel laat nemen door iemand anders, maar misschien wel bij de rookbommen proberen raken en tot slot vrij laat linie 3 moet oversteken (slechts 40 kogels per geweer). Als er dan een manier is om de Daft-punk mol te herkennen door de 'echte' mol, kan hij/zij dit proberen vermijden. Zo kan de mol ook mollen (een niet mol Daft-punker doorlaten) zonder zijn eigen kansen te moeten verkleinen.

bloedhond23 mar 2021, 13:44

39
Mocht Philip Dami in de verkeerde richting duwen zou dat wel opvallen voor Dami denk ik. Philip zat gewoon in een slechte positie om te mollen en hij heeft ook voorkomen dat Dami de andere schutters verstoorde.

Het idee van Dami om de schutter nog eens te bellen vond ik totaal niet logisch. Misschien deed ze dat om Philip te testen of hij erop zou reageren?

chicawah.janssen23 mar 2021, 13:53

8153
Het feit dat Philip Dami ervan overtuigde dat het beter was niet te bellen met Samina om het verdere verloop van het spel niet te storen, was voor mij ook een element om hem uit te schakelen als mol. De mol zou net wel voor zoveel mogelijk verwarring en oponthoud willen zorgen.

Herbie23 mar 2021, 14:11

109  Uma
Het herkennen van de DPmol (Daft Punk) verloopt in 2 stappen:
1. lichaamsbouw op basis van ontmoeting 3 weken geleden
2. rugnummer bij aanvang van de proef. DPs staan op een rij, DPmol herkenbaar aan lichaamsbouw. DPs draaien zich om en verdwijnen terug in het mais.

Dami schiet DP5 af, duidelijk zichtbaar. Verder niemand. Klus geklaard, alleen nog wat storen....

ex-molinator23 mar 2021, 14:15

3483  Uma
2400 schreef:Het herkennen van de DPmol (Daft Punk) verloopt in 2 stappen:
2. rugnummer bij aanvang van de proef. DPs staan op een rij, DPmol herkenbaar aan lichaamsbouw. DPs draaien zich om en verdwijnen terug in het mais.

Dami schiet DP5 af, duidelijk zichtbaar. Verder niemand. Klus geklaard, alleen nog wat storen....
De redenering is goed echter, ik zie momenteel geen mol in Dami.

Mollassie23 mar 2021, 14:17

1
Wie zegt dat Noah de hele opdracht heeft meegedaan? Kan toch pas op het einde in het spel gestuurd zijn? Door de dichte maïsbegroeiing en de chaos zou dit niet opgevallen zijn.

bloedhond23 mar 2021, 14:30

39
2400 schreef: ↑23 mar 2021, 14:11 Het herkennen van de DPmol (Daft Punk) verloopt in 2 stappen:

Het probleem met die theorie is dat de DPmol dan bij de toren zich als eerste opgeofferd heeft om de sleutel te pakken, wat niet zo waarschijnlijk is volgens mij. Als de DPmol weet dat de hoofdmol bij de sleutel zit zal die zijn gezicht niet tonen

Dami is wel een persoon die je snel zou vertrouwen in tegenstelling tot Sven, dus ze kan de mol zijn.

lorenzo.dejongh23 mar 2021, 15:04

344  Sven
Zou een mooie onthulling zijn, dat hij al die tijd al naast de auto was en maar een klein stukje moest afleggen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 37