P.S. Ik heet niet echt Janssen.
SPOILER
Korrai schreef: ↑21 mar 2021, 21:39 Als we nu het laatste fragmentje zien kunnen we ervan uitgaan dat de mol in de eerste opdracht ook zijn best gedaan. Want ook de mol kon er uit gaan.Ik denk dat dit wel kan helpen. Beeld je in dat jij de Mol bent en je weet dat er een tweede is die je plaats kan innemen, wat zou dan je strategie zijn? Ik zou denken: zoveel mogelijk mensen doorlaten, dan is de kans groter dat een ander de auto eerst bereikt, de opdracht mislukt en je bovendien niet naar huis moet. Als je de aanvaller-mol kan identificeren aan de hand van zijn/haar figuur of op een andere manier, dan wil je liefst in de laatste linie staan. Dan hoef je maar te focussen op 1 persoon. Die beschiet je volle bak. Sowieso wil je zoveel mogelijk controle. Dus drone operator word je al niet. In linie 1 heb je geen controle over wie wanneer komt, plus moet de persoon die schiet op dat moment net raak schieten om jouw concurrent tegen te houden. In linie twee kan je sowieso niet veel doen (eentje uitgeschakeld). In linie 3 heb je de meeste controle. Dat maakt van Annelotte, Jasmien en Lennart voor mij de hoofdverdachten. Lennart had ogenschijnlijk ook nog kogels over, dus die is misschien wat selectiever te werk gegaan in zijn spervuur... Als er dan ook nog eens een nummer over valsspelen klinkt in die scène dat origineel van Leonard Cohen is, dan gaat mijn tunneltje al wat vernauwen.
Dus qua mol jagen hebben we hier niet veel aan.
Suspicious schreef: ↑29 mar 2021, 12:29 Er is nergens een bevestiging met zekerheid of ze elk dan wel samen 40 kogels hadden, dat is een interpretatie van wat GDC in de voice over zegt. Waar staat het sluitend bewijs dat ze er 40 samen hebben, en je mij nu verwijt niet gecheckt te hebben?Sorry als ik wat harder overkwam.
Hadden ze er samen 40 kun je dit niet delen door 3 en ga je er vanuit dat de ene meer kogels heeft dan de andere. Het zou me verwonderen dat de kandidaten niet weten hoeveel kogels ze krijgen. Als ze dat weten, weten ze ook wie meer of minder kogels heeft. Geloof je zelf dat de productie dit zal doen?
Annelotte (en Jens) geven bij Lennart zelf aan: "geen kogels verspillen", dat doet mij vermoeden dat ze weten hoeveel kogels ze krijgen. En, mocht ik aan zo'n geweer staan en ik hoor dat ik 13,33333 kogels krijg om 6 man af te schieten, ik begin er zelfs niet aan.
Dat je er vanuit gaat "ik tel in die opdracht in de aflevering 40 schoten" is gewoon nietszeggend, zal ik er straks 300 van maken met de pc hier? Kan hoor. Er wordt massaal geknipt en geplakt met fragmenten, audiofragmenten die op andere beeldfragmenten worden gezet, etc...
Ik vind het nogal jammer dat op het forum de vrijheid verdwijnt om te spreken over iets wat waar deels al over is geredeneerd en getypt, en daar dan een sneer op moet volgen.