Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Mollenjager-DT04 apr 2021, 23:17

767  Yens
Ik vind het spijtig hoe Jasmien, zoals enkele andere fanatieke (vrouwelijke) kandidaten in het verleden, wordt afgerekend op hoe ze het spel speelt. Ik vind haar echt geweldig! Ze speelt het spel niet op de meest softe manier, maar net dat vind ik interessant. Daarnaast vind ik dat ze overschot van gelijk had toen ze Philip op zijn plaats zette aan de start van de domino-opdracht. Hij doet alsof hij zo heilig is omdat de stoelen van zijn groep niet ontploft zijn bij de bunker, maar evengoed was het andersom geweest aangezien ze beiden op de rode knop gingen drukken.

Cedric schreef: ↑04 apr 2021, 22:54 Ergens had ik wel op een grotere rol voor Isidoor gehoopt. Maar goed, dat ligt dan aan mij.. Zoals ik vorig jaar ook hoopte dat de doos van Pandora meerdere afleveringen zou meegaan. Ik wacht al sinds het begin van de nieuwe reeksen op een insteek zoals met de kokers in seizoen 3 die een aflevering of 3-4 meegingen. Stiekem hoopte ik dat Isidoor zo'n rol zou krijgen.
Het lijkt mij dat Isidoor nog wel een rol gaat spelen in verschillende opdrachten. Hij gaat toch nog tot het einde van de reis mee, dus het is alleszins een spelelement dat 7 afleveringen lang zal meegaan, alleen dat is al interessant. Ze moeten hem ook trainen om op die rode knop te drukken, dus dat wordt ook nog iets belangrijks in de toekomst.

Vermoljoen04 apr 2021, 23:31

2354  Uma
yevo schreef: ↑04 apr 2021, 22:42 @Mollenspeurder vind ik ook. Ze neemt het spel heel serieus en is een fanatieke kandidaat (althans ik DENK dat ze een kandidaat is 😜).

En ik zie graag dat mensen die door de selectie zijn geraakt ook effectief enorm graag actief wouden meedoen. Robin van Z-Afrika, I still miss you ❤️.
Robin 😍😍 Samen met Bart toch wel echt mijn favoriete kandidaat!

Wat betreft de kandidatengroep: volgens mij zeggen we iedere keer opnieuw dat de kandidatengroep een beetje ‘minder’ is dan anders, maar uiteindelijk kunnen we toch concluderen dat het weer een toffe groep was! Als ik de kandidatengroepen van de voorbije seizoenen zou moeten rangschikken... Help!

Helaas zit sociale media (en vooral Twitter) zo in elkaar. Het is inderdaad weer typisch dat het de vrouwelijke kandidaat moet zijn die het spel hard speelt. Net zoals Cathy, Annelies en Jolien. Gilles De Coster heeft in het verleden al vaker hierover gesproken en iedere keer opnieuw had hij helemaal gelijk.

Cat_Cl04 apr 2021, 23:53

38  Philippe
Ik ga akkoord, het zijn altijd de vrouwen die er echt voor gaan die afgerekend worden. Het is vast naïef om te hopen dat dat ooit stopt maar soit. Tot het zover is blijf ik toch maar hard voor die dames supporteren. Ik was al fan van Cathy en Jolien en wou dat zij het spel zouden winnen, dus bij deze schaar ik me ook achter Jasmien, ik ben ook fan van hoe ze het spel speelt, ze heeft veel gelijk.

JBB05 apr 2021, 00:05

439  Uma
Cedric schreef: ↑04 apr 2021, 22:54 Die hypnose-opdracht moeten ze voor mij niet meer herhalen..
De hondjesopdracht wel nog leuk gevonden vind ik. Lang geen ingewikkelde opdracht, maar op zich wel plezant waarschijnlijk.

En die domino's... Schitterend hoe je van zo'n simpel concept voor zo'n totale chaos kan zorgen.. Vrijwel iedereen heeft hier mollengedrag vertoond.
Alleen wat nefast voor de groepssfeer, maar we kennen het programma goed genoeg om te weten dat dat bij de eerstvolgende avond pintelieren weer ok zal zijn.

Ergens had ik wel op een grotere rol voor Isidoor gehoopt. Maar goed, dat ligt dan aan mij.. Zoals ik vorig jaar ook hoopte dat de doos van Pandora meerdere afleveringen zou meegaan. Ik wacht al sinds het begin van de nieuwe reeksen op een insteek zoals met de kokers in seizoen 3 die een aflevering of 3-4 meegingen. Stiekem hoopte ik dat Isidoor zo'n rol zou krijgen.
Ik was vrij teleurgesteld in deze aflevering. Hypnose opdracht gewoon vreemd... misschien dat die kerel iemand van de productie kende en daarom mocht mee doen? Domino's in de mol, alsof dat ooit goed zou kunnen aflopen 😂 Zelfs als iedereen oprecht zijn best doet, is dat stresserend. Dan nog wat discussies er tussendoor over wie je wel of niet vertrouwt, 1 echte mol, en enkelen die misschien opzettelijk iets dom doen. Recipe for disaster!

En ik begin me mateloos te ergeren aan Philip. Die doet zoveel mislukken dat de mol nog geen werk meer heeft (ervan uitgaande dat hij de mol niet is, en dat kan bijna niet anders). Vreemd dat er dan mensen zich storen aan Jasmien, ik was net blij dat die keihard tegen Philip inging 😜

Poirot05 apr 2021, 00:45

299
Welke aflevering vonden jullie tot nu toe het beste? Ik vind persoonlijk aflevering 1 het beste, omdat daar DE mindfuck van het seizoen in zat

Jansen05 apr 2021, 07:31

3423  Yens
Mollenjager-DT schreef: ↑04 apr 2021, 23:19 Het lijkt mij dat Isidoor nog wel een rol gaat spelen in verschillende opdrachten. Hij gaat toch nog tot het einde van de reis mee, dus het is alleszins een spelelement dat 7 afleveringen lang zal meegaan, alleen dat is al interessant. Ze moeten hem ook trainen om op die rode knop te drukken, dus dat wordt ook nog iets belangrijks in de toekomst.
Helemaal mee eens 😂. Ben echt benieuwd hoe ze er in gaan slagen om hem getraind te krijgen. Teckels staan er niet voor bekend om goed trainbare hondjes te zijn. Ze zijn wel intelligent maar met een sterke eigen wil 😀. Nog iets, we weten dat Annelotte (uit de tekst op de homepagina) het baasje wordt van Isidoor. Wil dat dan zeggen dat zij tot op het einde van het programma blijft (als finalist, als mol?) want anders is het wel sneu voor Isi(door) 🤨.

Vermoljoen schreef: ↑04 apr 2021, 23:31 Het is inderdaad weer typisch dat het de vrouwelijke kandidaat moet zijn die het spel hard speelt. Net zoals Cathy, Annelies en Jolien. Gilles De Coster heeft in het verleden al vaker hierover gesproken en iedere keer opnieuw had hij helemaal gelijk.
Helemaal akkoord met Cathy en Jolien, maar Annelies? Zij kwam bij mij toch helemaal niet over als een harde kandidate?

Wat betreft deze groep, vind ik dat er echt een overmatig aantal kandidaten is die het geen lor kan schelen of er geld in de pot komt. De ene doet dat al beter dan de andere. Ik heb wel een beetje medelijden met Philip, die zich de rol van pseudomol heeft aangemeten, maar daar totaal niet in slaagt. Bij sommige kandidaten wekt dat irritatie op.

stef.vermeiren05 apr 2021, 09:04

79  Uma
Alleen al door de hypnoseopdracht is deze aflevering de slechtste van het seizoen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk zo blijven 😉. Hondjes vond ik nog grappig, en de domino-opdracht had een interessante dynamiek met al dat liegen, aparte opdrachtjes en gefrustreerd gedrag.

Deze kandidatengroep doet mij wat denken aan die van Zuid-Afrika: veel te veel verschillende types die elkaar compleet niet aanvullen. Denk maar aan bvb Robin/Betrand/Marzena vs Annelies/Hans/Sam. Onderling verschilden deze kandidaten dan nog eens heel wat, sja, geen wonder dat alle opdrachten in chaos eindigden.

Bij de "belangrijkere" opdrachten dit seizoen zie ik dit ook wel gebeuren eigenlijk: chaos die ontstaat. Philip die het weer allemaal in de war stuurt, Jasmien die daar fel tegeningaat (as she should 😉), Sven die het gewoon opgeeft, om nog maar te zwijgen over de vele kandidaten die eerder aan de zijlijn lijken te staan en nog niet echt in de groep geïntegreerd zijn/waren. Iedereen doet maar wat...

En daarom denk ik, of eerder merk ik nu al, dat de zoektocht naar de mol wel eens heel moeilijk zou kunnen worden dit seizoen. Er zijn voor zover ik weet tot nu toe enkel hier en daar kleine hoeveelheden geld verdiend, vaak in zo kleine, aparte, gesplitste opdrachtjes. Bij grote opdrachten moet de mol gewoon niets doen omdat ze toch gedoemd zijn te mislukken als je er deze groep kandidaten op loslaat.

Davy05 apr 2021, 10:12

Site Admin  1167  Uma
Lijkt me eigenlijk gewoon gezond verstand, maar bij deze een herinnering aan één van de forumregels
Respecteer de mol kandidaten
Jouw persoonlijke mening / kritiek over de kandidaten is op geen enkele manier relevant of gewenst op het forum
➡️ Forumregels: Lees dit voor je berichten plaatst

Wie zijn persoonlijke mening toch interessant genoeg vindt om te posten mag een forumban verwachten

JBB05 apr 2021, 11:12

439  Uma
Ja we moeten daar echt mee opletten he...
Ik kan bijvoorbeeld schrijven dat ik me serieus erger aan Philip, maar daarmee bedoel ik dan dat ik me erger aan wat hij doet tijdens de opdrachten. Daarbuiten is dat waarschijnlijk een supertoffe mens (maar wij als kijker krijgen dat niet echt te zien).

Het is maar een tv programma, maar dat zijn wel echte mensen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat @Elisabet Haesevoets wel weet hoe vervelend het is dat mensen die je totaal niet kent persoonlijke dingen over je schrijven op het internet. (ja ik vernoem haar nu omdat ik weet dat ze hier soms op het forum zit, maar dit geldt sowieso ook of zelfs nog meer voor andere ex-kandidaten, bv. Jolien vorig jaar) Als je meedoet aan de mol (of eender welk tv programma) weet je natuurlijk op voorhand dat mensen over je gaan praten, maar er zijn nog altijd duidelijke grenzen.

Paraceta05 apr 2021, 11:56

717  Sven
Wat ik trouwens mis dit jaar: het dagboek van de Mol. Ik dacht dat ze die traditie wel zouden verder zetten na de 2 voorgaande jaren, spijtig.

Vermoljoen05 apr 2021, 12:33

2354  Uma
In 2019 was dat dagboek er elk jaar en volgens mij hebben we die vorig jaar maar 2 of 3 keer gezien. Ik vind het zelf ook een heel toffe toevoeging en wat mij betreft komt die er elke aflevering 😉

Christoph.P05 apr 2021, 12:48

16  Uma
Paraceta schreef: ↑05 apr 2021, 11:56 Wat ik trouwens mis dit jaar: het dagboek van de Mol. Ik dacht dat ze die traditie wel zouden verder zetten na de 2 voorgaande jaren, spijtig.
Ja, zeer jammer dat ze dit niet voort zetten! Ik had er ook stiekem op gehoopt dat zowel wij, als de kandidaten, een filmpje kregen aan het einde van elke aflevering, net zoals ze dat deden in aflevering 1.

Kippenvel wel toen ze dat filmpje lieten zien 😃
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 27