Alleen al door de hypnoseopdracht is deze aflevering de slechtste van het seizoen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk zo blijven

. Hondjes vond ik nog grappig, en de domino-opdracht had een interessante dynamiek met al dat liegen, aparte opdrachtjes en gefrustreerd gedrag.
Deze kandidatengroep doet mij wat denken aan die van Zuid-Afrika: veel te veel verschillende types die elkaar compleet niet aanvullen. Denk maar aan bvb Robin/Betrand/Marzena vs Annelies/Hans/Sam. Onderling verschilden deze kandidaten dan nog eens heel wat, sja, geen wonder dat alle opdrachten in chaos eindigden.
Bij de "belangrijkere" opdrachten dit seizoen zie ik dit ook wel gebeuren eigenlijk: chaos die ontstaat. Philip die het weer allemaal in de war stuurt, Jasmien die daar fel tegeningaat (as she should

), Sven die het gewoon opgeeft, om nog maar te zwijgen over de vele kandidaten die eerder aan de zijlijn lijken te staan en nog niet echt in de groep geïntegreerd zijn/waren. Iedereen doet maar wat...
En daarom denk ik, of eerder merk ik nu al, dat de zoektocht naar de mol wel eens heel moeilijk zou kunnen worden dit seizoen. Er zijn voor zover ik weet tot nu toe enkel hier en daar kleine hoeveelheden geld verdiend, vaak in zo kleine, aparte, gesplitste opdrachtjes. Bij grote opdrachten moet de mol gewoon niets doen omdat ze toch gedoemd zijn te mislukken als je er deze groep kandidaten op loslaat.