Ik had wel wat medelijden met GDC die deze opdracht toch nog wat probeerde te redden met zijn "realtime voice-over"... Al in al denk ik ook dat deze opdracht te veel open vragen heeft om er duidelijke conclusies uit te trekken: wat zat er onder die 5000-stolp? Wie stemde op wie? Hoe heeft de mol gespeeld?
Wel opmerkelijk vond ik hoeveel GDC Lennart "viseerde" tijdens zijn berichtjes, bijna alsof hij wou dat Lennart door de mand viel. Je zou je mol nooit zó viseren, toch? Hij leek eerder de aandacht ergens van af te wenden, hoogstwaarschijnlijk van de mol die ook pikant eten moest verorberen.
Ook Samina haar move om zichzelf te verraden nog voor de opdracht goed en wel begonnen was, sja, wat doe je daarmee? Als mol zou dat wel de ultieme zet zijn om jezelf compleet onverdacht te maken, zeker in een opdracht als deze waarvan je op voorhand weet dat er geen geld verdiend zal worden. Net daarom vind ik het echt een vreemd geval. Als kandidaat van De Mol zou je toch intussen beter moeten weten dan al te proeven van je eten om te zien of er al dan niet iets mis mee is, zeker als je in zo'n overduidelijk psychologische proef terechtkomt.
Ik begin nu wel stilaan zeker te worden dat we dit jaar met of een heel subtiele, verborgen mol zitten, of met een mol die zich compleet van den domme houdt. Hopelijk begint hij/zij vanaf volgende aflevering toch stilaan uit z'n schulp te kruipen, dat mag stilletjesaan wel!