@Mollenjager-DT
Annelotte heeft in mijn ogen gewoon een betere positie omdat zij de 5 pasvragen reeds in haar hand heeft. Daarnaast is zij de enige die nog kan opstaan om voor de €5000 te gaan. Als zij dus weigert, kan Sven enkel akkoord gaan met wel of geen pasvragen en daarmee dreigen.
Dus Sven zit voor mij sowieso al in een mindere onderhandelingspositie. Hij kan inderdaad proberen Annelotte te overtuigen te switchen, maar ik denk dat dit vooral op een 'welles-nietes' discussie zou uitdraaien, die dan uiteindelijk snel beslist moet worden door de tijdsdruk, waarbij Annelotte nog steeds de 5 pasvragen zou vast hebben (zal die niet snel wisselen).
Ik ga akkoord dat Sven het ook anders had kunnen aanpakken en had kunnen proberen meer te onderhandelen en hopen dat Annelotte in de laatste 15 sec ofzo toch nog wisselt onder de tijdsdruk. Maar zoals sommigen hier aangeven, dat hij zich zomaar neerlegt bij de beslissing, vind ik niet waar. In mijn overzicht met de tijden bij, zie je wel duidelijk dat hij sterk aan het twijfelen is en zijn opties (vooral in zichzelf) overweegt.
En zoals
@Poirot aangeeft, Sven is inderdaad misschien al vrij zeker van zijn mol en gaat daarom ook sneller akkoord met een klein voordeel.
Maar voor mij is de voornaamste
conclusie dat ik het gedrag van Sven wel kan verklaren volgens zijn karakter, in de domino-proef mijdt hij bijvoorbeeld ook het conflict. Voor mij is Sven kandidaat die over zijn acties goed nadenkt, zie ook het langer uitbeelden van de vogeltjesdans.
Voor de rest kunnen we niet zoveel afleiden uit deze proef omdat in een proef als deze duizenden opties mogelijk zijn en bijna onmogelijk op te maken is wat mols en wat onmols is. Zoals ik al aangehaald heb, pasvragen is soort van dagje verlof voor de mol, dus zelf de mol kan hier makkelijk als kandidaat spelen.
Ik sluit niet uit dat Sven de mol kan zijn, maar ik vond zijn acties in deze proef verklaarbaar als kandidaat (als mol is het natuurlijk ook verklaarbaar).