Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

martin.janssen13 apr 2021, 12:21

178
Wonderlijk dat niemand op het idee gekomen is om ervoor te tossen.

Jansen13 apr 2021, 12:32

3423  Yens
masterveecee schreef: ↑13 apr 2021, 11:21 Ja, OK, ik volg je opmerking. Maar voor Katrien kan het zijn van "oeie, ze nemen pasvragen, en Annelotte 5. Ze heeft ze nodig, dus ze is de Mol niet"
Klopt, ging ook door mijn hoofd tijdens de uitzending. Als mol heb je geen pasvragen nodig. Maar daarna dacht ik, dit is eigenlijk wel een hele goeie manier om je onverdacht te maken. Ze schept hier het beeld van de gedreven kandidate die er alles voor over heeft om verder te gaan.

Killda13 apr 2021, 12:47

26  Bert
Sowieso dat ze nog gaan terugkomen op die stolp van 5000 euro en wat eronder zat. Lijken me niet gewoon de instructies te zijn voor de bom onschadelijk te maken, de makers kennende.

martin.janssen13 apr 2021, 13:11

178
Killda schreef: ↑13 apr 2021, 12:47 Sowieso dat ze nog gaan terugkomen op die stolp van 5000 euro en wat eronder zat. Lijken me niet gewoon de instructies te zijn voor de bom onschadelijk te maken, de makers kennende.
Dat werd in de uitzending al gezegd. Ik denk dat ze dit met opzet zo hebben gedaan omdat het een switch naar het geld op het laatste moment niet aantrekkelijk maakte. Ook dat GDC erop aandringt dat Annelotte haar tijd moet nemen nadat ze de stolp met de pasvragen heeft geopend.

chicawah.janssen13 apr 2021, 13:16

8153
martin.janssen schreef: ↑13 apr 2021, 12:21 Wonderlijk dat niemand op het idee gekomen is om ervoor te tossen.
Ik had eerder al gezegd dat ik me, toen ze daar zaten, afvroeg waarom ze niet geloot hebben om uit te maken wie de stolp mocht openen.

astridm13 apr 2021, 13:19

287
Poirot schreef: ↑13 apr 2021, 09:45 En vergeet niet dat Sven ook helemaal kapot is na die nacht aan de bergwand.
Die nacht was maar een paar uur hoor, ze zijn rond middernacht weer naar boven gehaald vanwege het gevaarlijke weer.

Skaeg13 apr 2021, 13:43

108
Klopt, ik volg. De theorie Sven is snel tevreden met één, als kandidaat wil je smeken om meer, maar niet als mol.
Annelotte was allesinds er erop gebrand (zie achternaam 😉 ) dat ze de 5 kon houden. Ofwel een sterk staaltje acteerwerk, ofwel de angst om eruit te vliegen omdat ze zelf nog twijfels heeft over haar keuze. Ik kan haar heel moeilijk lezen, op dat vlak. Ik denk dat ze heel intelligent is maar ook niet koel. Montage doet natuurlijk ook veel.

Mollenjager-DT13 apr 2021, 13:45

767  Yens
Poirot schreef: ↑13 apr 2021, 09:34 Ik denk dat Sven vrij zeker is van zijn mol en dat hij Annelotte de 5 pasvragen gunde, omdat zij nog niet zo zeker was van haar mol
Je kan in de 4de aflevering na slechts 3 eliminaties toch nog niet echt conclusies trekken over wie de mol is adhv de reeds voorbije eliminaties? Kijk naar Bart en Christian vorig jaar, je weet het nooit zeker en zeker niet zo vroeg in het spel.

Poirot schreef: ↑13 apr 2021, 09:45 En vergeet niet dat Sven ook helemaal kapot is na die nacht aan de bergwand.
Wordt er ergens gezegd dat hij helemaal kapot is? Philip en Sven zijn daar al om iets na 24u weggehaald en hadden dus nog een hele nacht om bij te slapen. Daarbij vind ik het ook maar wat zwak om niet na te denken over zo'n dilemma/voordeel omdat je misschien een beetje moe bent als je meedoet aan een spel als De Mol.

stefan.luyckx13 apr 2021, 15:35

34  Bert
Ik had in die scène de indruk dat Sven denkt dat Annelotte de mol is. En dat hij dus tevreden is met 1 pasvraag omdat hem dat een voordeel oplevert tegenover ALLE kandidaten. En hij geen zin had om met zijn mol in discussie te gaan.

Poirot13 apr 2021, 15:40

299
Als hij ervan uitgaat dat Annelotte de mol is kan hij beter die ene pasvraag pakken. Dan heeft hij nog een voordeel over alle kandidaten. De mol heeft natuurlijk niks aan pasvragen

skred13 apr 2021, 15:47

110  Uma
Annelotte zei achteraf ook dat ze niet veel moeite had moeten doen om Even te overtuigen, alsof ze al vanalles vooraf had voorbereid om hem te overtuigen.

Mollenjager-DT13 apr 2021, 15:57

767  Yens
@skred Als ze dit vooraf voorbereid zou hebben, komt ze toch maar met heel flauwe argumenten... Dan mag ze geluk hebben dat Sven tegenover haar zit, want ik of vele andere kandidaten zouden met haar gedachtegang niet akkoord gaan en niet zo gemakkelijk instemmen met de verdeling van de pasvragen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22