Ik vond het vorig jaar al een flauwe start met de inzet van Bart, jammer dat ze dit er weer in moeten brengen. Op zich is het een goede opdracht aangezien er wel op veel strategische manieren kan gespeeld worden door de mol, maar dan weer met een volledig open bedrag dat van het totaalbedrag gaat kan gaan?
Misschien kijk ik te naïef naar het spel, maar ik kijk toch graag naar een spel met eerlijke kansen voor zowel de mol als de kandidaten(als groep). We zagen met de de opdracht 'een bom op tafel' al een groot bedrag verdwijnen voor pasvragen. Ik merkte al enkelen op in het forum die zich keerden tegen de beslissingen van de makers, maar ik vond dit toch wel een goed spel en hier vooral belangrijk: het bedrag staat vast op 6000 euro en gaat niet in min.
Maar nu bieden de kandidaten/mol ongeremd voor een bedrag in min te gaan. Zo lijkt het spel in de voorgaande afleveringen toch helemaal te niet te worden gedaan. Ik hoop dat dit ergens gecorrigeerd wordt in de volgende seizoenen.
De inhoud van de opdracht zelf moet ik toch nog eens bekijken, ik voel al dat dit een opdracht is waar veel over valt te discussiëren.