Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Dendro25 apr 2021, 22:11

15
Ik vond het vorig jaar al een flauwe start met de inzet van Bart, jammer dat ze dit er weer in moeten brengen. Op zich is het een goede opdracht aangezien er wel op veel strategische manieren kan gespeeld worden door de mol, maar dan weer met een volledig open bedrag dat van het totaalbedrag gaat kan gaan?

Misschien kijk ik te naïef naar het spel, maar ik kijk toch graag naar een spel met eerlijke kansen voor zowel de mol als de kandidaten(als groep). We zagen met de de opdracht 'een bom op tafel' al een groot bedrag verdwijnen voor pasvragen. Ik merkte al enkelen op in het forum die zich keerden tegen de beslissingen van de makers, maar ik vond dit toch wel een goed spel en hier vooral belangrijk: het bedrag staat vast op 6000 euro en gaat niet in min.
Maar nu bieden de kandidaten/mol ongeremd voor een bedrag in min te gaan. Zo lijkt het spel in de voorgaande afleveringen toch helemaal te niet te worden gedaan. Ik hoop dat dit ergens gecorrigeerd wordt in de volgende seizoenen.

De inhoud van de opdracht zelf moet ik toch nog eens bekijken, ik voel al dat dit een opdracht is waar veel over valt te discussiëren.

Davy25 apr 2021, 22:12

Site Admin  1167  Uma
BeaVer schreef: ↑25 apr 2021, 22:04 ergens akkoord, maar ergens ook niet. Steek het vol met psychologische opdrachten en de mol blijft altijd onverdacht, omdat je weet dat kandidaten toch voor de voordelen gaan kiezen.
Volg ik zeker. Er zijn genoeg gewone opdrachten nodig om het spel te kunnen meespelen en De Mol te ontmaskeren.
Ik zie de psychologische opdrachten persoonlijk ook zelden als 'goede' molacties eigenlijk

koen.willen25 apr 2021, 22:12

187  Uma
het bedrag wat Lennart heeft geboden is er echt zwaar over. Als kandidaat is dit een rotstreek. Als mol nog des te meer. Dit seizoen loopt al goed door een lage pot, maar nu overdrijven ze echt. Als nog eens die 10.800 van Bart weg was vorig jaar was er nog -3.200 euro over. 🙄

Ze hadden beter gezegd: We zetten een random maximum op (bijvoorbeeld 5694 euro) . Bied je eronder, dan maak je kans. Bied je erover, dan telt je bot niet. Dat is duidelijk en eerlijk en zorgt ervoor dat er niet werd overdreven gelijk nu.

Is het de bedoeling dat GDC op het einde zegt: "Proficiat met het winnen van De Mol, dat is dan 5.000 euro" ?🤨 Het begint serieus op WIDM te lijken.

SiMol25 apr 2021, 22:22

264
Vermoljoen schreef: ↑25 apr 2021, 22:09 Oh maar ik ben ook absoluut fan van psychologische opdrachten, zeker weten! Alleen moet je wel een beetje naar het geheel kijken, want nu heeft bijna iedere aflevering zo'n opdracht gehad en dat maakt het de Mol inderdaad een pak gemakkelijker.
Ik ga volledig met jou akkoord.
Psychologische proeven zijn zeker leuk om te bekijken, maar de gevolgen voor de groepspot zijn nu veel te hoog.

Biedingen mogen nog van mij, als de impact maar beperkt wordt.
Ze zouden voorbeeld een regel toe gevoegd kunnen hebben, dat als jouw bod meer dan het dubbele is, van het gemiddelde van de andere biedingen, je in plaats van de vrijstelling een fout antwoord extra hebt bij de eliminatie.

Er zijn mogelijkheden genoeg om dezelfde dynamiek te behouden, maar de impact op de groepspot te beperken.

kwistet25 apr 2021, 22:28

15  Yens
Tenzij er de volgende afleveringen nog een manier is om deze actie ongedaan te maken, is deze bieding toch echt een risico voor de makers. Want wat ga je doen als een kandidaat de hele pot biedt? Moest ik zelf kandidaat zijn, zou ik dat gewoon doen...

Mol73725 apr 2021, 22:29

2  Uma
Met de huidige selectie van kandidaten en psychologische proeven gaan we de volgende seizoenen naar situaties met een negatieve groepspot op het einde. Betaalt de winnaar voor de unieke ervaring ? Kandidaten moeten voor vertrek 15000€ bankwaarborg geven 😎

Jansen25 apr 2021, 22:30

3423  Yens
Ik vind persoonlijk dat de personen die er nu nog inzitten (Jasmien incluis) al van in het begin de hardste spelers zijn. Ik denk dat voor hen het geld geen rol speelt. Met Samina vorige week is voor mij de laatste persoon verdwenen die nog voor de groepspot wou gaan.

bloedhond25 apr 2021, 22:44

39
@Vermoljoen
Het is nog altijd een goed programma hoor maar niet zo geweldig als 2016-2019 en dat komt niet door corona maar door hetgene wat ik daarnet gezegd hebt.

bert.dekimpe25 apr 2021, 22:46

57
Jammer, weer zo'n opdracht die gedoemd is om te mislukken. Daar hebben we er dit seizoen toch al te veel van gehad.

Cedric25 apr 2021, 22:49

2834  Uma
Qua opdrachten is dit voor mij een van de beste seizoenen ooit.
De locatie (Duitsland) spreekt me voorlopig nog altijd niet aan, maar de opdrachten zelf vind ik top.

Maar "bieden op een vrijstelling" mag als concept helemaal gebannen worden. Eénmalig kan je dit tolereren, bij wijze van verrassende plotwending, zoals vorig jaar. Maar dit meerdere keren herhalen is helemaal uit den boze vind ik. Ik snap echt niet dat opnieuw werd gedaan. Je zou voor minder pissed zijn.

Nonline25 apr 2021, 23:01

Molerator  6547  Uma
Ik vind niet dat er iemand reden heeft om pissed te zijn op Lennart. Als de groep zich gehouden had aan de afspraak die ze gemaakt hadden, dan zou er niet eens geboden kunnen worden op deze vrijstelling. En in zijn opsomming kon hij aantonen dat iedereen al boter op zijn hoofd had bij het verkwanselen van geld voor pasvragen. Hij had 100% gelijk.

Jay-Lo25 apr 2021, 23:02

1690  Sven
Het gaat er bij de kandidaten ook meer en meer om de totaalbelevenis mee te maken, niet met de pot.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10